English

فساد در پناه قبیله‌گرایی سیاسی حاشیه امنی پیدا کرد

وزیر اسبق بهداشت گفت: مهم‌ترین کاستی که با آن روبرو هستیم، فسادی است که در سیستم اجرایی کشور رخ داده و به سمت نهادینه شدن می‌رود و این فساد در پناه قبیله‌گرایی سیاسی حاشیه امنی پیدا کرده است.

فساد در پناه قبیله‌گرایی سیاسی حاشیه امنی پیدا کرد

به گزارش خبرگزاری موج، کامران باقری‌لنکرانی در ستاد انتخاباتی سیدابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در قائم شهر با بیان اینکه مردم این شهر به سخت‌کوشی و تلاش معروف هستند، اظهار کرد: شاهد تبلور و جوشش به سمت تشکیل دولتی برای برگرداندن کرامت ایرانی هستیم.

وی افزود: چهار دهه از پیروزی انقلاب می‌گذرد و در این مدت شاهد تلاش دولت‌مردان مختلفی بودیم و وظیفه خود می‌دانیم از تلاش همه دولت‌های قبل و فعلی تشکر کنیم ولی الان به جایی رسیدیم که فقط تلاش‌های عادی کفایت نمی‌کند و با بحرانی روبرو هستیم که اگر به موقع با آن برخورد نکنیم کشور را دچار آسیب‌های بزرگ می‌کند.

وزیر اسبق بهداشت و درمان تصریح کرد: مهم‌ترین ظرفیت کشور ما نیروی جوان است که 40 درصد جمعیت را تشکیل داده است و 10 میلیون نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی و 4 میلیون دانشجو در کشور داریم.

این مسؤول با بیان اینکه وجود معادن نفت و گاز در کشور موقعیت ممتازی است، اظهار کرد: در کنار همه این نقاط قوت هنوز به جایگاه شایسته خود نرسیدیم.

باقری‌لنکرانی ادامه داد: نمی‌خواهیم تلاش دولت‌مردان را زیر سؤال ببریم ولی کاستی وجود دارد که اگر به آن نپردازیم تلاش‌ها فایده‌ای ندارد و مهم‌ترین کاستی که با آن روبرو هستیم، فسادی است که در سیستم اجرایی کشور رخ داده و به سمت نهادینه شدن می‌رود و این فساد در پناه قبیله‌گرایی سیاسی حاشیه امنی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: نمی‌گوییم همه کسانی که در رأس کار هستند فاسد هستند ولی به‌دلیل قبیل‌گرایی سیاسی حاکم بر رفتارهای اجتماعی و سیاسی این فرصت را به فاسدان داده است.

وزیر اسبق بهداشت و درمان با بیان اینکه در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری کاندیدای اصلح، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی است چراکه وی را چهره مبارزه با فساد می‌شناسیم و وی را کسی می‌دانیم که فراجناحی در این مسیر حاضر شده است، اظهار کرد: مردم مشکلات زیادی دارند و دولت فعلی، به جای رسیدگی به مشکلات مردم فرافکنی انجام می‌دهد و ما از آن نگرانیم که فرصت کشور را ضایع می‌کند.

این مسؤول تصریح کرد: امیدواریم دولت آینده، دولتی باشد که از روز اول در بین مردم حاضر شده و از آغاز به‌دنبال دغدغه مردم و کشور باشد و خود را سرگرم مسائل حاشیه‌ای نکند.

باقری‌لنکرانی ادامه داد: از عمر دولت یازدهم کمتر از 120 روز باقیمانده و کاش می‌شد در این روزها گزارشی از اقدامات مثبتشان برای رفع مشکل مسکن، جوانان و بیکاری ارائه دهند نه اینکه فضای حاشیه آلوده‌ای را دامن بزنند.

وی خاطرنشان کرد: خوشحالیم که این مطالبات سنگ محک مهمی شده که هر کسی خود را در این عرصه عرضه می‌کند با این سنگ محک خود را بسنجد و اگر این سنگ محک مبتنی بر توان درون‌زای کشور نباشد سبب می‌شود تا فرصت‌ها را از دست بدهیم.

وزیر اسبق بهداشت و درمان با بیان اینکه ما دشمنان زیادی داریم که راضی نیستند آرامش ما را ببینند، اظهار کرد: اگر خیال کنیم که می‌توانیم با کمک سایرین کشور را اداره کنیم، وقت کشور را به هدر داده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه