English

نوری المالکی با تاخیر انتخابات مخالفت کرد

سرویس بین الملل- معاون رئیس جمهور عراق روز شنبه با هرگونه تاخیر در انتخابات در عراق مخالفت کرد و در خصوص تحولات منطقه، گفت که با کمک دوستان مان، چالش های تحمیل شده بر منطقه را می توانیم ناکام بگذاریم.

نوری المالکی با تاخیر انتخابات مخالفت کرد

به گزارش خبرگزاری موج، 'نوری المالکی' در نشست آشتی ملی در بخش 'حیدریه' در 35 کیلومتری شمال نجف اشرف که 'فواد معصوم' رییس جمهور عراق نیز حضور داشت، گفت که تاخیر انتخابات باعث تزلزل در روند سیاسی خواهد شد و شرایط را برای توطئه ها و دخالت های خارجی در امور داخلی عراق فراهم می کند.

وی از مردم عراق خواست که به شدت با فراخوان های برخی از رهبران سیاسی عراق برای تاخیر در انتخابات مخالفت کنند و گفت که انتخابات را پیش از این در شرایطی بدتر از این برگزار کرده ایم که با موفقیت همراه بوده است.

نخست وزیر سابق عراق گفت که آنها که به اعتبار دولت و نظام سیاسی لطمه می زنند، در نوع خود مرتکب تروریسم و خشونت می شوند که به شدت با آن مخالفیم.

وی خاطر نشان کرد که همه باید پایبند به قانون باشند و قانون اساسی تنها مرجعی است که باید به آن اعتماد کرد.

نوری المالکی با هرگونه دخالت در امور داخلی عراق مخالفت کرد و گفت که نقض حاکمیت ملی و دخالت در امور داخلی قابل قبول نیست اما در عین حال دست های دوستی را با هر کشوری که درصدد روابط حسنه با عراق است، دراز می کنیم.

معاون رئیس جمهور عراق نسبت به طرح های منطقه ای و بین المللی در خاورمیانه هشدار داد و گفت که تنها راه مقابله با این طرح ها که متاسفانه در منطقه ما به اجرا گذاشته شد، انسجام ملی است.

نوری المالکی تاکید کرد که با تمسک و انسجام ملی با همکاری شرکا و دوستان مان در منطقه در برابر این چالش ها که به منطقه تحمیل می شود، مقابله می کنیم.

وی همچنین گفت که با تقسیم ملی و جغرافیایی در عراق مخالفیم و تنها راه حل را آشتی اجتماعی بین تمامی مردم عراق و مخالفت با خطابه های فرقه ای و نژادی و نفی افکار تکفیری و داعشی می دانیم.

رئیس جمهور عراق نیز در این نشست که جمعی از اهالی و عشایر نجف اشرف حضور داشتند گفت که برای بستن راه ورود افکار تکفیری و تروریستی به داخل عراق تنها راه ارتقا تفاهم و همکاری بین تمامی بافت های اجتماعی عراق است.

فواد معصوم افزود که آشتی اجتماعی بهترین راه برای تحکیم پایه های وحدت ملی است که بیش از هر جا باید این آشتی اجتماعی در مناطق آزاد شده از داعش اعمال شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه