English

احیای نیمه شعبان در مساجد مازندران برگزار می شود

مدیرکل سازمان تبلیغات مازندران با تاکید بر برگزاری مراسم شب احیاء نیمه شعبان در مساجد و محافل استان گفت ؛ عمق بخشی و کسب معرفت به امام عصر (عج) مهم ترین عامل ترویج فرهنگ مهدوی است .

احیای نیمه شعبان در مساجد مازندران برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام ناصرشکریان امیری ضمن تبریک بمناسبت اعیاد شعبانیه و روز ولادت سرور جوانان اهل بهشت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان و با تاکید بر هر چه باشکوه تر برگزار شدن مراسم جشن نیمه شعبان به ویژه مراسمات شب احیاء نیمه شعبان در محافل و مساجد شهرهای استان اظهار داشت : کسب معرفت و عمق بخشی و محبت به امام عصر (عج) مهم ترین عامل ترویج فرهنگ مهدوی است و 56مسجد و اماکن مذهبی در استان آماده برگزاری مراسم احیاء نیمه شعبان هستند .

وی در ادامه به برخی از ویژگی های منتظران واقعی امام عصر (عج) و وظایف آنان در دوران غیبت اشاره کرد و افزود: فرهنگ انتظار و اندیشه مهدویت تنها راه نجات بشر است و مهم ترین عامل تعالی و تکامل انسان و جوامع اسلامی در توسعه و ترویج فرهنگ مهدوی است .

عضو شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه ضمن اهمیت به برگزاری مراسم احیاء نیمه شعبان در برخی از مساجد و محافل شهرهای مازندران تاکید کرد: تهذیب نفس،  کسب فضائل اخلاقی و دعا در جهت تعجیل فرج مهم ترین وظیفه منتظران در عصر کنونی است و منتظران مصلح جهانی باید خود را در عصر غیبت ایشان به اخلاق اسلامی و دینی آراسته نگه دارند .

استاد حوزه و دانشگاه در مازندران ضمن اشاره به انجام اعمال عبادى مانند خواندن نماز و قرآن، زیارت نمودن به نیابت از امام زمان (علیه السلام) در شب های احیاء نیمه شعبان تصریح کرد : کسب معرفت نسبت به حضرت مهدی (عج) و اظهار محبت و دلبستگی به امام عصر (عج) و دعا در جهت تعجیل فرج امام زمان (عج) باید در این روزها و شبها از سوی منتظران واقعی آن حضرت صورت گیرد .

حجت الاسلام ناصر شکریان در پایان ،ولایت مداری را یکی از اصلی ترین شاخصه های رفتاری منتظران در عصر غیبت دانست و خاطر نشان کرد : پیروی از ولی فقیه یکی از مولفه های مهم در عصر غیبت است و باید بدانیم بیشتر مشکلات دنیای اسلام و جوامع اسلامی که امروز با بحران های ساختگی غرب و کشورهای مرتجع منطقه دست و پنجه نرم می کنند بخاطر نداشتن رهبری آگاه و بصیر در حوزه هدایت بخشی جامعه داسلامی است و ما از این نعمت بزرگ برخورداریم و باید قدر دان آن باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه