English

حضور بیش از ۲ هزار معتکف در مراسم اعتکاف بهشهر

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر گفت: مراسم اعتکاف در 10 مسجد این شهرستان و با حضور بیش از 2 هزار و 17 معتکف در حال برگزاری است.

حضور بیش از 2 هزار معتکف در مراسم اعتکاف بهشهر

به گزارش خبرگزاری موج،حجت‌الاسلام سیدمحمد بابایی ، اعتکاف را عملی خداپسندانه و  هجرت به سوی خدا دانست و اظهار کرد: افزایش تعداد معتکفان در این شهرستان نشان از فراهم بودن بستر برای حضور بیشتر معتکفان نسبت به سال‌های گذشته است.

وی افزود: خداوند تمام عبادات را در اعتکاف جمع کرده است و اعتکاف، معجونی از عبادت ماه مبارک رمضان، عبادت حاجیان، عبادت روزه‌داران و نمازگزاران است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر به اهمیت و جایگاه اعتکاف در خودسازی درونی اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌های اعتکاف، خلوت و تفکر است و تفکر در مورد فلسفه آرامش و تأمل در صفات باطنی از جمله موضوعاتی است که در این بازه زمانی می‌توان به آن پرداخت و در واقع اعتکاف فرصت آسیب‌شناسی اخلاق را به ما می‌دهد.

این مسؤول با اشاره به افزایش تعداد معتکفان در سال جاری خاطرنشان کرد: آمار معتکفان در سال گذشته هزار و 722 نفر بوده است که امسال 295 نفر به جمع معتکفان بهشهری اضافه شده و این مراسم در 10 مسجد شهرستان و با حضور بیش از 2 هزار و 17 معتکف در حال برگزاری است.

بابایی یکی از نقاط قوت برنامه اعتکاف در سال جاری حضور روحانیون معتکف و یا اعزامی برای پاسخگویی به سؤالات و شبهات معتکفان دانست و تصریح کرد: در این مراسم هزار و 274 زن و 743 مرد حضور دارند که اکثریت آنها را جوانان و دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند.

وی بیان کرد: آیین معنوی اعتکاف در مسجد جامع بهشهر(برادران و خواهران)، مسجد جامع رستمکلا (برادران و خواهران)،  شریفیه رستمکلا (برادران)، امام رضا(ع) حسین آباد (برادران و خواهران)، امام حسن عسکری(ع) عسکرآباد (برادران و خواهران)، امام علی(ع) زاغمرز (برادران )، مسجد جامع زاغمرر(خواهران)، مسجد حضرت ابوالفضل یکه توت، مسجد جامع ملامحله خلیل‌شهر( برادران و خواهران)، مسجد جامع رکاوند ( برادران و خواهران) در حال برگزاری است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر در پایان گفت: آیین اعتکاف از 13 تا 15 رجب همزمان با سراسر کشور در شهرستان بهشهر برگزار می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه