English

تشکیل ۲۵ پرونده قضایی برای متخلفان انتخاباتی در مازندران

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران از تشکیل 25 پرونده قضایی برای متخلفان انتخاباتی در استان خبر داد.

تشکیل 25 پرونده قضایی برای متخلفان انتخاباتی در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری با اشاره به فرموده‌های مقام معظم رهبری درباره شاخص‌های اصلی انتخابات، سلامت انتخاباتی، رقابت در انتخابات، مشارکت حداکثری و امنیت انتخابات را از شاخص‌های اصلی مورد نظر ایشان در تمام انتخابات دانست و گفت: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی مربوط به انتخابات، دستگاه قضایی در حوزه‌های پیشگیری، رسیدگی و برخورد قضایی اقدام می‌کند و قطعاً هرگونه تخلفات و جرائم در حوزه انتخابات از جمله تبلیغات زودرس از سوی دستگاه قضایی رصد و پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه فضای مازندران با حضور ناظران، مجریان و دستگاه قضایی برای برگزاری انتخاباتی سالم آماده است، افزود: مردم استان با بصیرت و احساس مسؤولیت، با حضور در پای صندوق‌های رأی، انتخاباتی باشکوه را رقم خواهند زد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران با اعلام اینکه دستگاه قضایی در موضوع انتخابات جزء مراجع استعلام است، افزود: دادسراهای سراسر استان در تعطیلات نوروز، با دقت و سرعت، به استعلامات کاندیداهای شوراها پاسخ دادند.

این مقام قضایی تأمین امنیت انتخابات را از جمله وظایف دستگاه قضایی دانست و گفت: دادگستری استان با عضویت در کمیته امنیت انتخابات استان و شورای تأمین، در زمینه تأمین امنیت انتخابات تلاش می‌کند.

 جعفری ادامه داد: دستگاه قضایی در انتخابات ریاست جمهوری نیز عضو هیأت اجرایی است و دادستان‌های سراسر استان بر سلامت برگزاری انتخابات نظارت دارند.

سخنگوی دادگستری کل مازندران با بیان اینکه برای رسیدگی به پرونده‌های انتخاباتی، شعب ویژه‌ای تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: تا تاریخ 15 اردیبهشت ماه امسال 25 پرونده قضایی در مورد تخلفات انتخاباتی در استان تشکیل شده و در دادسراهای مازندران مورد پیگیری قرار گرفته است.

جعفری اصل انجام تبلیغات را با هدف ایجاد شور انتخاباتی ضروری برشمرد و با یادآوری این مطلب که قانون‌گذار به‌درستی تبلیغات، محدوده قانونی و نحوه انجام آن را پیش‌بینی کرده است، تصریح کرد: برخی کاندیداها، چارچوب‌های قانونی را نادیده می‌گیرند که یکی از مصادیق بارز این تخلفات، تبلیغات زودرس است.

دادستان مرکز مازندران با اشاره به اینکه دستگاه قضایی وظیفه پیشگیری و رسیدگی به پرونده‌هایی که در حوزه جرائم انتخاباتی رخ می‌دهد را بر عهده دارد، اظهار کرد: یکی از محورهای کاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در مرحله پیشگیری در هر انتخابات، پیشگیری از جرائم انتخاباتی است که با مسؤولیت معاونت پیشگیری دادگستری فعالیت می‌کند.

جعفری با اشاره به اینکه تبلیغات زودرس، خلاف عدالت و انصاف است، ادامه داد: قوانین باید برای همگان به صورت یکسان رعایت شود.

وی در پایان با بیان اینکه فعالیت‌های فضای مجازی در رصد دستگاه قضایی و ادارات ذیربط قرار دارد، گفت: طی روزهای گذشته جلسه بسیار خوبی نیز با مدیران کانال‌های تلگرامی استان مازندران برگزار و تذکرات لازم در این باره ارائه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه