English

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین:

دفاع مقدس الگوی موفقیت در جنگ ترکیبی است

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین گفت:امروز باید از دفاع مقدس الگوبرداری کنیم تا بتوانیم در برابر جنگ ترکیبی که دشمن به راه انداخته است پیروز شویم.

دفاع مقدس الگوی موفقیت در جنگ ترکیبی است

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، سرهنگ علیرضا حیدری فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین با حضور در جمع بسیجیان در امامزاده حسین(ع) به مناسبت هفته دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان قزوین و تبیین اهداف و اثرات دفاع مقدس بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، دفاع مقدس دانشگاه بزرگی است که گنجینه‌هایی در دل این دفاع نهفته است و باید آن را ثبت کرد و بهره برد. هرچه در دفاع مقدس جست و جو کنیم، راهکارهای عملی برای برون رفت از آسیب ها را خواهیم یافت.

سرهنگ حیدری ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آمریکا و استکبار جهانی منافع خود را در خطر دید. ترس از صدور انقلاب اسلامی به کشورهای همسایه و جهان، به بن‌بست خوردن اهداف آمریکا، سنگ‌اندازی‌های بنی صدر و ترورهای مختلف باعث شد تا دشمن تصور کند به آسانی می‌تواند انقلاب نوپای جمهوری اسلامی را به فروپاشی برساند. به همین دلیل به تحریک صدام حسین روی آورد و وعده حمایت کامل تا فتح سه روزه ایران را به او داد. در آن زمان هنوز سپاه سازماندهی نشده بود، ارتش آماده نبود و بسیج هم تشکیل نشده بود.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین علل شکست برنامه دشمن را چنین برشمرد: اما با حضور پرشور مردم، اتحاد و همدلی، فرماندهی حکیمانه امام خمینی(ره) این خواب دشمن محقق نشد و ۸ سال دفاع مقدس منجر به پیروزی ایران اسلامی شد. دستاورد بزرگی که امروز از بررسی در دوران ۸ سال دفاع مقدس حاصل می‌شود، اثر توکل به خدا و ارتباط معنوی است. در دوران دفاع مقدس رزمندگان با مدد الهی و ائمه اطهار، پیروزی‌های بزرگ و خارج از تصوری به دست می‌آوردند، با وجود آنکه تسلیحات و تجهیزات نظامی کمتری نسبت به دشمن در اختیار داشتند.

وی در ادامه افزود: امروز باید از دفاع مقدس الگوبرداری کنیم تا بتوانیم در برابر جنگ ترکیبی که دشمن به راه انداخته است پیروز شویم. جنگی که عرصه‌های مختلف نظامی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را شامل می‌شود.

در زمان شروع دفاع مقدس امکان ساخت کوچکترین تجهیزات نظامی فراهم نبود اما امروز به برکت دفاع مقدس ما قدرت نظامی برتر منطقه هستیم.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) در پایان سخنان خود بیان کرد: هر یک از ما به عنوان رزمندگان جنگ ترکیبی، وظیفه داریم جهاد تبیین را جزو اولویت‌ های خود قرار دهیم، زیرا دشمنان به دنبال تخریب سبک زندگی اسلامی و انحراف افکار جوانان هستند. در هر لباس و منصبی که هستیم باید از اسلام و نظام دفاع کنیم همانا به فرموده مقام معظم رهبری رسیدن به اوج قله نزدیک است.

با توکل به خدا، خودباوری، اتحاد و همدلی و هدایت مقام معظم رهبری می‌توانیم در مسیر موفقیت قرار بگیریم و پرچم این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن، امام زمان(عج) برسانیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه