English

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین:

اعضای جمعیت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قزوین بالغ بر شش هزار نفر است

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: اعضای جمعیت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان بالغ بر شش هزار نفر است که تعداد 500 نفر آنها فعال هستند.

اعضای جمعیت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قزوین بالغ بر شش هزار نفر است
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، ناصر صبوری غیاثوند در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که در جمیعت هلال احمر قزوین برگزار شد با تشریح برنامه های هفته هلال اظهارداشت: ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت به عنوان هفته هلال احمر نامگذاری شده و در این ایام برنامه های مختلفی تدارک دیده شده که اجرا می شود.

صبوری افزود: افتتاح فاز یک مرکز پشتیبانی و عملیات امداد و نجات انجیلاق، راه اندازی مرکز دندانپزشکی در ساختمان درمان با تجهیز دو یونیت و بهره گیری از دو نفر دندانپزشک مجرب، برگزاری مانور مشترک دستگاههای امداد رسان در۳۰ اردیبهشت در لشکر ۱۶ زرهی، همایش تجلیل از همسران همکار هلال احمر، همایش ۵۰۰ نفری جوانان و نجات گران و امدادگران با حضور استاندار، افتتاح ۴ خانه هلال در محمدیه، مهرگان، تاکستان و کوچارو راه اندازی کاروان سلامت به مدت دو روز در شهر مهرگان با حضور پزشکان عمومی، متخصص، دندانپزشک و ارائه خدمات بهداشتی و توزیع اقلام بهداشتی از دیگر برنامه های هفته هلال احمر در استان قزوین است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین در ادامه با تشریح مهمترین اقدامات انجام شده اظهارداشت: در استان 15 پایگاه ثابت، 3 پایگاه موقت، یک تیم واکنش سریع، 3 تیم آنست با سگه های جستجو و زنده یاب، شش شعبه در شهرستانها و 3 دفتر نمایندگی داریم و درصددیم در شهر جدید مهرگان هم دفتر نمایندگی راه اندازی کنیم.

هلال احمر قزوین

صبوری تصریح کرد: اعضای جمعیت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان بالغ بر شش هزار نفر است که تعداد 500 نفر آنها فعال هستند .

وی اضافه کرد: داروخانه هلال احمر از مراکزی است که در تامین داروهای بیماران نقش اساسی داشته و در سال قبل بیش از  ۱۵۱ هزار و ۲۰ نفر به این داروخانه مراجعه کردند و مبلغ ۳۴۷ میلیارد تومان دارو فروخته شد.  

صبوری گفت: در بخش فیزیوتراپی ۱۲۴۸ مورد با ۱۴ هزار جلسه استفاده کردند و در بخش کاردرمانی 369 نفر در 1348 جلسه ، گفتار درمانی 21 مورد در 54 جلسه، خدمات مامایی 22 مورد، مشاوره 224 مورد و معاینه حجاج هم برای 900 نفر انجام شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین یادآورشد: تامین اورتز برای 100 نفر، پروتز 48 نفر و کفش طبی برای 125 نفر از دیگر خدمات بهداشتی و درمانی این نهاد است.

این مدیر بیان کرد: در معاونت داوطلبان در سال قبل 976 نفر به مناطق محروم اعزام شدند و بیش از 6105 نفر از خدمات ارائه شده استفاده کردند و 4 میلیارد و 25 میلیون ریال کمک نقدی و غیر نقدی هم جمع آوری و توزیع شد.

وی افزود: از محل بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت (شامل ویلچر، تخت بیمارستانی، تشک مواج، ساکشن، کپسول اکسیژن) که با کمک خیرین ایجاد شده 1250 فقره وسایل پزشکی به ارزش 520 میلیون ریال امانت داده شد.

صبوری اظهارداشت: در پویش ماه رمضان 363 نفر در طرح مشارکت کردند و 1185 بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع شد و با برپایی 11 سفره افطاری بیش از 1850 بسته غذای گرم و 5002 بسته معیشتی توزیع شد.

هلال احمر قزوثن7

این مدیر بیان کرد: در فراخوان کمک به مردم فلسطین هم با کمک 100 داوطلب مبلغ یک میلیارد و 439 میلیون ریال کمک نقدی جمع آوری و ارسال شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین در ادامه گفت: در سال گذشته 1267 ماموریت انجام شد که 519 مورد عملیات جاده ای، 62 مورد در برف و کولاک، 72 مورد شهری، دو مورد امداد هوایی، 9 مورد ساحلی، 4 مورد اطفای حریق، یک مورد رانش زمین، دو مورد آواربرداری، یک مورد سقوط از ارتفاع بود همچنین 96 مورد خدمات حضوری، شش مورد خدمات مناسبتی، 46 مورد صنعتی و کارگاهی انجام شد.

صبوری اظهارداشت: در این ماموریت ها ضمن اسکان اضطراری 847  نفر برای 761 مورد انتقال مصدومان به مراکز درمانی، 162 مورد درمان سرپایی صورت گرفت و همکاران امداد ما توانستند جان 924 نفر را نجات دهند.

وی افزود: در سال گذشته 1301 تیم امدادی برای کمک به حادثه دیدگان اعزام شدند و 3983 نفر نیروی عملیاتی با اعزام 944 مورد آمبولانسها به ماموریت رفتند و رهاسازی 147 مورد از اقدامات انجام شده است.

این مدیر از افزایش 11 درصدی ماموریتها خبر داد و اظهارداشت: افزایش 60 درصدی درمان سرپایی، 253 درصدی اسکان اضطراری، رشد 12 درصدی اعزام به ماموریتها، افزایش 17 درصدی اعزام آمبولانسها، رشد 41 درصدی رها سازی و افزایش 15 درصدی نیروها را شاهد بودیم.

صبوری گفت: تعداد دواطلبان هلال احمر در سنین تا 18 سال بیش از 27 هزار و 300 نفر و 18 تا 35 سال نیز بیش از 14 هزار نفر هستند و جوانان فعال نیز 6124 نفر هستند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین در پاسخ به سوال خبرنگار برنا در خصوص آخرین وضعیت مرکز امدادی و پشتیبانی آنجیلاق اظهارداشت: پایگاه پشتیبانی و عملیات آنجیلاق از 10 سال قبل در 100 هکتار زمین در محدوده شهرستان بویین زهرا کلید خورد که به دلیل حجم کار شاهد طولانی شدن آن هستیم.

وی اضافه کرد: این مرکز با هدف پشتیبانی از استانهای همجوار بویژه بعنوان استان معین تهران و غرب کشور در حوادث احداث می شود که در آن احداث شش سوله انبار امدادی به مساحت 1152 مترمربع، ساختمان معاونت امداد به مساحت 1500 مترمربع، پد بالگرد، ساختمان نگهبانی و محوطه، آشیانه بالگرد، مرکز نگهداری سگ های جستجو، مرکز آموزش های تخصص امداد و نجات، مرکز اسکان دانشجویان و پارکینگ خودروهای امدادی در آن پیش بینی شده است.

صبوری گفت: تاکنون برای ساخت این مرکز 60 میلیارد تومان برای محوطه و ساختمان امداد هزینه شده و تکمیل آن نیز به 400 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

وی در ادامه اظهارداشت: در سال قبل سه هزار و 194 دوره آموزشی برگزار شد و 189 هزارو 151 نفر آموزش دیدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن با افزایش سه برابری مواجه بودیم.

هلال احمر قزوین2

صبوری افزود: در استان ۱۰۵ خانه هلال راه اندازی شده و با برگزاری 298 دوره تخصصی در این خانه‌ها سه هزار و ۱۳۸ داوطلب آموزش های لازم را فرا گرفتند و همچنین پنج هزار سرباز وظیفه نیز در پادگان شهید جوادنیا از آموزش‌های هلال احمر برخوردار شدند.

صبوری غیاثوند به ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی هلال احمر قزوین اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته 250 نفر در این مرکز در رشته های تعمیر تلفن همراه، اصول مذاکره تجاری و مدیریت بحران، کودک در بحران، فوریت های پزشکی  در این مرکز آموزش داده شد و قرار است که در سال جاری نیز به جذب دانشجویان خارجی هم اقدام کنیم.

وی گفت: اخیرا با یکی از دانشگاههای کشور ارمنستان تفاهم نامه امضا کردیم تا برای آموزش دوره کمک های اولیه برای دانشجویان خارجی هم در عرصه بین المللی اقدام کنیم.

این مدیر از برگزاری مانور اضطراری سه روزه و برپایی درمانگاه سطح دو در مسیر طریق الحسین عراق برپا شد و با محدودیت هایی که داشتیم در کنار موکب سیدالشهدای اقبالیه مستقرشدیم و خدمات درمانی به زائران ارائه کردیم .

وی از راه اندازی مرکز توانبخشی در اوج در سال جاری خبر داد و افزود: یک درمانگاه در الموت شرقی داریم بنام مرکز بهداشت سلامت که هماهنگ شده تا با نصب تجهیزات آماده بهره برداری شود.

این مسئول بیان کرد: سه هزار متر از املاک هلال احمر در اختیار دانشگاه علوم پزشکی است که درحال بازپس گیری آن هستیم و در صددیم اموال این جمعیت که استفاده نمی شود را از دستگاهها بگیریم و مورد استفاده قرار دهیم.

صبوری به خدمات ورزشی این جمعیت نیز اشاره کرد و گفت: امکانات ورزشی بسیار خوبی در هلال احمر داریم که سال قبل بیش از  ۳ هزار نفر در ۱۲ رشته در هر ترم با ۳۲ مربی ورزش کردند و هم اینک نیز ۷ دستگاه اجرایی از این امکانات استفاده می کنند و برخی نهادها نیز مانند حج و زیارت و کمیته امداد در مناسبتها از آن استفاده رایگان می کنند.

وی بیان کرد: در خصوص استفاده از استخر موجود در محوطه جمیعت هلال احمر قزوین کمیته ای راه اندازی شده تا وضعیت آن را بررسی کرده و پیشنهاد دهند چه تغییر کاربری داشته باشد.

صبوری اظهارداشت: وضعیت کنونی استخر این مجموعه در دست بررسی است تا بتوانیم با شرکت سرمایه گذاری هلال وارد مذاکره شویم و گزینه های مختلف را توسط مشاور اقتصادی بررسی و بهترین را برای اجرا انتخاب کنیم.

وی گفت: زمین های دوقلو در کنار بیمارستان قدس داریم که اعلام امادگی کردیم تبدیل وضعیت شود و با همان کاربری درمانی مورد استفاده قرار گیرد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین در ادامه یادآورشد: از آنجا که تجهیزات و ناوگان خودرویی این جمعیت به روز رسانی نشده بود موارد به تهران منعکس شده و مدیرعامل جمعیت موافقت کرده اند از تجهیزات جدیدی که وارد کشور شده  که امیدواریم سهمیه استان داده شود و بتوانیم ست های نجات و هیدرولیک، تجهیزات اطفای حریق، تجهیزات کوهستان و جاده ای را به روز کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه