English

ابلاغ اصلاحیه آیین‌نامه اماکن درباره کنسرت‌ها، به وزارتخانه‌های ارشاد و کشور / امضای معاون رییس‌جمهور پای ابلاغیه

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره سخنان فرمانده نیروی مبنی بر اینکه اصلاح قانون اداره اماکن درباره برگزاری کنسرت‌ها به نیروی انتظامی ابلاغ نشده، توضیح داد: معاون رییس‌جمهور این اصلاحیه را همزمان به وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و کشور ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری موج، ‌ حسین نوش‌آبادی با اشاره به صحبت‌های رییس نیروی انتظامی مبنی بر اینکه تاکنون مصوبه‌ای درخصوص اصلاح ماده ۲۰ آیین‌نامه اماکن عمومی به این دستگاه ابلاغ نشده است، گفت: اسحاق جهانگیری؛ معاون رییس‌جمهور این مصوبه را همزمان به وزارت کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ کرده است لذا طبیعی است که پس از ابلاغ به وزارت کشور به نیروی انتظامی نیز ابلاغ شده باشد.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: وضعیت ابلاغ اصلاحیه ماده ۲۰ آیین‌نامه اماکن عمومی به نیروی انتظامی از سوی وزارت فرهنگ پیگیری خواهد شد.

نوش‌آبادی همچنین درباره لزوم تأیید این مصوبه به خانه ملت توضیح داد: مطابق نص صریح قانون اساسی " باید یک نسخه از مصوبه دولت در زمینه آیین‌نامه‌های اجرایی پس از تصویب و ابلاغ به دستگاه مربوطه به رییس مجلس شورای اسلامی نیز ارسال شود که نگاه نظارتی خود را داشته و اگر آن مصوبه را با قانون اساسی مغایر دیدند با ذکر دلایل برای اصلاح مجدد به دولت ارجاع دهد. "

وی در توضیح بیشتر افزود: قانون اساسی می‌گوید؛ پس از اینکه دولت آیین‌نامه اجرایی را تصویب و ابلاغ کرد چنان که رییس مجلس آن را مغایر قوانین دید می‌تواند با ذکر دلایل مغایرت، برای اصلاح به دولت ارجاع دهد اما تاکنون مطلب یا اصلاحیه‌ای از سوی رییس مجلس دراین خصوص به وزارت فرهنگ نرسیده است.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه با اصلاح ماده ۲۰ آیین‌نامه اماکن عمومی، نقش و جایگاه نیروی انتظامی در برگزاری کنسرت‌های موسیقی روشن و شفاف شده است، گفت: هر دستگاهی بر اساس تکالیف و وظایفی که قانون اساسی به آن‌ها محول کرده رفتار می‌کند اما باید درخصوص برنامه‌هایی که مجوز قانونی دارند تعامل شود تا کمتر با مشکل رو به رو شوند.

با اصلاح ماده ۲۰ آیین‌نامه اماکن عمومی در هیئت وزیران دولت، صدور مجوز برنامه‌های فرهنگی و هنری تنها بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود و اختیارات نیروی انتظامی درحد بررسی انتظامی و ترافیکی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه