English

کنگره استانی تاریخ معماری ایران در مازندران برگزار می شود

مدیرکل میراثفرهنگی, صنایع‌دستی و گردشگری مازندران از برگزاری کنگره استانی تاریخ معماری و شهرسازی ایران در مازندران خبرداد.

به گزارش خبرگزاری موج، دلاور بزرگ نیا اظهار داشت: چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی از سوی سازمان میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پس از یک دهه تعویق در سال جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: برای اولین بار و با نگاهی متفاوت به این دوره کنگره‌های استانی به‌صورت ادواری توسط ادارات کل میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل میراثفرهنگی, صنایع‌دستی و گردشگری مازندران اظهار داشت: این کنگره‌ها با رویکرد شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها، قابلیت‌های تاریخی و فرهنگی نهفته در شهرها و دیگر سکونتگاه‌های زیستی مانند روستا، می‌تواند موجب ارتقای حفاظت از میراثفرهنگی به‌صورت مداوم و پایدار شود.

بزرگ نیا افزود: کنگره استانی مازندران با توجه به ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و با تأکید بر تاریخ معماری و شهرسازی استان در محورها و حوزه‌های فرهنگی طبیعی، شهرها و روستاهای تاریخی، منظرهای فرهنگی و شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان‌شناسی، معماری و شهرسازی، میراثمعماری و شهرسازی مدرن، میراثآب و کشاورزی، میراثفرهنگی ناملموس و راه‌های فرهنگی و عناصر وابسته به موضوع تاریخ معماری و شهرسازی استان برگزارمی شود.

وی مهلت ارسال خلاصه و اصل مقالات را ۱۵ آبان ماه ۹۵ عنوان کردوافزود: کنگره ۲۴ و ۲۵ آذرماه در محل دانشگاه مازندران برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه