English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بازارهای هنرهای تجسمی راه‌اندازی خواهد شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ابراز داشت: راه‌اندازی بازارهای هنرهای تجسمی که در این جشنواره نیز مورد توجه قرار گرفت، مصوبه اخیری است که امروز ابلاغیه آن توسط رئیس جمهور به وزارت فرهنگ رسید که این مژده را به هنرمندان تجسمی می‌دهم.

بازارهای هنرهای تجسمی راه‌اندازی خواهد شد
به گزارش خبرگزاری موج

، محمدمهدی اسماعیلی در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در تالار وحدت ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت حضرت مهدی (عج) اظهارداشت: ان شاءالله به زودی پرچم پرافتخار عدالت، آزادی و آزادگی، نور و معنویت در همه دنیای امروز ما سایه بیندازد و شاهد شکل‌گیری جامعه زیبای مهدوی باشیم؛ وعده‌ای که به همه امت‌ها داده شده است. ان شاءالله همه ما این چنین ایام باشکوهی را رویت کنیم.

وی گفت: خدا را شاکرم که مجموعه جشنواره‌های فجر انقلاب اسلامی با شانزدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی به پایان می‌رسد. همکارانم در معاونت‌های مختلف وزارت فرهنگ یک دوره متراکم و پرحجم از رویدادها را برگزار کردند.

اسماعیلی افزود: انگیزه‌ای که همه ما را به انجام کار فشرده مصمم می‌کرد، خدمت صادقانه‌ای بود که به اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه کشور تقدیم می‌شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی به دلیل ماهیت فرهنگی، قله جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی هنری خود را در ایام پیروزی انقلاب قرار داده است؛ جشنواره‌های فیلم، تئاتر، شعر، موسیقی، مد و لباس، کتاب سال، نمایشگاه رسانه‌ها و حسن ختام جشنواره هنرهای تجسمی است و چه موعد زیبایی است.

وی اظهارداشت: هنرهای تجسمی در شاخه‌های مختلف باعث رونق سایر بخش‌های هنری است، همه بخش‌های هنری وابسته به درخشش در هر یک از رشته‌های هنرهای تجسمی است، هیچ مجموعه رسانه‌ای و فرهنگی و نمایشی بی‌نیاز از عکاسی، تصویر و هنرهای والایی که در این بخش قرار دارد، نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سال‌های اخیر با حضور همکارانمان بنای حرکت جدیدی را در حوزه هنرهای تجسمی آغاز کردیم. با فعالیت شورای هنر در وزارت فرهنگ که مصوبات آن بلافاصله در صحن شورای عالی طرح و با ابلاغ رییس جمهور اجرایی می‌شود، راه کوتاهی برای حل مشکلات و آرزوها و آمال بخش‌های هنری است.

اسماعیلی ضمن قدردانی از برنامه‌ها و فعالیت‌های معاونت امور هنری وزارت فرهنگ، اداره کل هنرهای تجسمی و دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر افزود: راه‌اندازی بازارهای هنرهای تجسمی که در این جشنواره نیز مورد توجه قرار گرفت، مصوبه اخیری است که امروز ابلاغیه آن توسط رئیس جمهور به وزارت فرهنگ رسید که این مژده را به هنرمندان تجسمی می‌دهم.

وی بیان کرد: امسال اکسپوی ژاپن را در پیش داریم که با مصوبه هیات وزیران، مدیریت محتوایی آن برعهده وزارت فرهنگ قرار گرفته و امیدواریم با پیگیری‌های قائم‌ مقام وزیر و معاون امور هنری وزارت فرهنگ بتوانیم نقش و حضور هنرهای تجسمی را بسیار باشکوه‌تر از دوره‌های گذشته در این بازار جهانی هنر داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دوسالانه ونیز اظهارداشت: دستور پرداخت هزینه‌های این رویداد را به همکارانم ابلاغ کردم تا هنرمندان تجسمی امسال حضور قابل توجهی را در ونیز داشته باشند. سایر مطالباتی که هنرمندان اصیل و نجیب این حوزه دارند، در خدمتشان هستم و در وزارت فرهنگ هیچ محدودیتی برای حمایت از هنرمندان تجسمی نداریم و نخواهیم داشت.

آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر شامگاه پنجشنبه- سوم اسفندماه- با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، محمود سالاری معاون امور هنری وزیر، محمد خراسانی زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر عبدالحسینی دبیرکل جشنواره، جمعی از دبیران، داوران این رویداد و هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه