English

کاروان راهیان نور برای میزبانی از ۱۰ میلیون زائر در سال آمادگی خواهد داشت

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ابراز داشت: امیدواریم با تأمین زیرساخت‌های مناسب و مطلوب در افق ۱۴۰۴، آمادگی میزبانی از ۱۰ میلیون زائر راهیان نور داشته باشیم.

کاروان راهیان نور برای میزبانی از ۱۰ میلیون زائر در سال آمادگی خواهد داشت
به گزارش خبرگزاری موج

، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در دوازدهمین جلسه هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با ارائه گزارشی از اقدامات شاخص این بنیاد در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس، به برگزاری مراسم سراسری «جهاد و مقاومت؛ از دیروز تا امروز» اشاره کرد و  توضیح داد: اردوهای راهیان در ایام شیوع کرونا به مدت دو سال متوقف شده بود که اواخر سال ۱۴۰۰ با دستور ریاست محترم جمهور این سفرها از سر گرفته شد. سال گذشته تقریبا سه میلیون و ۵۰۰ نفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شدند که الحمدلله این روند ادامه دارد. 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اعلام اینکه ایام اوج راهیان نور امسال به خاطر ایام مبارک ماه رمضان از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند انتخاب شده است، گفت: امیدواریم با تامین زیرساخت‌های مناسب و مطلوب در ۵۸ یادمان دفاع مقدس در هفت استان کرمانشاه، خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، و آذربایجان‌غربی در افق ۱۴۰۴، آمادگی میزبانی از  ۱۰ میلیون زائر راهیان نور داشته باشیم. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح پنج موزه دفاع مقدس در استان‌های گلستان، گیلان، زنجان، قزوین و لرستان در خرداد سال ۱۴۰۳ خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر ۲۴ موزه در سراسر کشور با موضوع دفاع مقدس وجود دارد و پنج موزه دفاع مقدس نیز سوم خرداد سال آینده افتتاح خواهد شد. 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه با اشاره به چاپ و تدوین دو هزار و ۱۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس تا پایان سال‌ جاری افزود: حدود ۷۰۰ عنوان کتاب صوتی در حوزه دفاع مقدس نیز تولید شده است. با توجه به اینکه مسئولیت انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس بر عهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، تاکنون دو هزار و ۵۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که ان‌شاءالله اسفند سال‌ جاری برگزار می‌شود. 

سردار کارگر در ادامه به برگزاری مراسم تشییع پیکرهای ۳۱۰ شهید گمنام دفاع مقدس در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: ملت شریف کشورمان در طول ۱۵ الی ۲۰ روز، در ۱۲ هزار نقطه کشور، به‌گرمی از پیکرهای مطهر شهدای والامقام میزبانی و استقبال کردند و مراسم باشکوهی برای این شهدای گرانقدر در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در مراکز استان‌ها برگزار شد که قابل تقدیر و قدردانی است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید به اهمیت تدریس علوم و معارف دفاع مقدس در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تصریح کرد: واحد درسی «علوم و معارف دفاع مقدس» که تا پیش از این در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اختیاری بود، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، الزامی و نمره آن در معدل لحاظ شده است.

وی ضمن قدردانی از شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش‌ و پرورش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی که به جد پیگیر درس علوم و معارف دفاع مقدس هستند، گفت: ضرورت دارد جذابیت این درس از نظر محتوایی ارتقا یابد؛ بنابراین با بهره‌مندی از اساتید مجرب، آموزش‌های لازم و استفاده از فناوری‌های به‌روز، به‌دنبال ارتقای محتوای آن هستیم.

سردار کارگر در ادامه به لزوم استفاده از فناوری‌های نوین در ترویج فرهنگ دفاع مقدس تاکید و تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، گام‌های موثری در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برداشته شده است که این روند تداوم دارد. 

سردار کارگر با توجه به ضرورت حمایت از فیلم‌های سینمایی که در حوزه دفاع مقدس تولید می‌شود، اشاره کرد و اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آماده همکاری با تولیدکنندگان آثار دفاع مقدسی در حوزه تامین تجهیزات است که همکاری‌ها در حال حاضر نیز صورت می‌گیرد. 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان به حضور در جلسه هیات دولت اشاره کرد و افزود: در این جلسه ۱۰ مصوبه پیشنهادی از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مطرح شد که مورد تصویب قرار گرفت و رئیس جمهور محترم این مصوبات را جهت اجرا به دستگاه‌های متولی ابلاغ کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه