English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کارگروه کاغذ مشکلات ارز، وام و تامین اجتماعی چاپخانه‌ها را حل می‌کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در کارگروه کاغذ، مشکلات صنعت نشر و چاپخانه‌ها به‌صورت تخصصی بررسی خواهد شد.

کارگروه کاغذ مشکلات ارز، وام و تامین اجتماعی چاپخانه‌ها را حل می‌کند
به گزارش خبرگزاری موج

، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکع کارگروه کاغذ که در دولت سیزدهم تأسیس شده، درباره این کارگروه گفت: معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر صمت ، معاونان وزارتخانه‌ها و بخش‌های مرتبط در این حوزه فعال هستند. در این کارگروه مسئله ارز، وام و تامین اجتماعی بررسی خواهد شد.  

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به ارتباط صنعت چاپ با کاغذ افزود: چند ماه قبل جشن خودکفایی کتاب درسی با کاغذ ایرانی را برگزار کردیم. در این روزها در آستانه تولید ۸۰ هزار تن کاغذ در سال هستیم و در سال آینده به ۱۳۰ هزار تن کاغذ تحریر در سال خواهیم رسید.

وی با اشاره به حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تولیدات دانش‌بنیان ایران، گفت: بنا داریم مسائل مختلف این حوزه را حل کنیم، همچنین به نوسازی ماشین‌آلات صنعت چاپ و نشر نیاز داریم. به همین دلیل بناست مسائل در کارگروهی حل شود. مالیات و مشکلات اقتصادی در حوزه نشر کتاب نیز پیگیری و بخشی با بودجه سال ۱۴۰۳ حل خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

بیست و سومین جشنواره ملی صنعت چاپ

 

اسماعیلی با اشاره به کارگروه کاغذ که در این دولت سیزدهم تأسیس شده، درباره این کارگروه توضیح داد: معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر صمت، معاونان وزارتخانه‌ها و بخش‌های مرتبط در این حوزه فعال هستند و توافق کردیم مسائل به کارگروه کاغذ و نشر گسترش پیدا کند. در این کارگروه مسئله ارز، وام و تامین اجتماعی بررسی خواهد شد.

به گفته او صنعت چاپ و نشر، ماهیت فرهنگی دارد و با هنر گره خورده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه