English

سامانه ملی مساجد کشور طراحی می‌شود

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: سامانه ملی مساجد کشور طراحی شده است.

سامانه ملی مساجد کشور طراحی می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج

، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امروز شنبه ۱۶ دی‌ماه در سی‌امین اجلاس سراسری نماز که به میزبانی استان زنجان، برگزار شد، اظهار کرد: اگر نماز را جدی نگیریم تمام کارهای دیگر بی‌سرانجام خواهد ماند.

وی با تاکید بر ضرورت داشتن اهتمام بیشتر برای جذب جوانان به مساجد، اضافه کرد: هنر شبکه مساجد این است  که مساجد را برای حضور نسل جوان آماده کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به نقش آموزش‌وپرورش در جذب جوانان به مساجد، ادامه داد: اگر در حوزه نماز به شرایط مطلوبی نرسیده‌ایم دلیل آن است که در مدارس نسبت به این موضوع غفلت شده است.

این مسئول با تاکید بر این‌که باید نگاه‌های تازه‌ای در ارتباط با مساجد داشته باشیم، عنوان کرد: در همین راستا از سال گذشته قرارگاه ملی مساجد با حضور مسئولان اصلی شکل گرفته است.

وی با توضیح این‌که در ارتباط با مساجد کشور اطلاعات کاملی نداریم و آمارها در این حوزه متنوع است، گفت: علاوه بر این موضوعات سامانه متمرکزی نیز در این زمینه وجود ندارد.

علی‌اکبری با توضیح این‌که امروز با طراحی سامانه ملی مساجد کشور آمارهای مساجد کشور در آن متمرکز و بروزرسانی می‌شود، ادامه داد: نقص جدی در ارتباط با اطلاعات مربوط به مساجد کشور باید در کمترین زمان برطرف شود که ائمه جمعه کشور نیز از ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه در راستای بارگذاری اطلاعات اولیه درباره هر مسجد در این سامانه تلاش لازم را انجام می‌دهند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر اینکه نماز باید به عنوان اولویت نخست شورای فرهنگ عمومی کشور قرار گیرد، افزود: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته،‌ شوراهای فرهنگ عمومی به نزدیک تخصیص بودجه رسیده و از حالت زینتی گذشته است.

حاج‌علی‌اکبری با توضیح اینکه شوراهای فرهنگ عمومی  به مجلس فرهنگی استان تبدیل می‌شوند، تاکید کرد: با توجه به این، بودجه به این منظور تعلق خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه