English

دبیر شورای فرهنگ عمومی:

حمایت نظام فرهنگی کشور از تشکیل و تقویت اتحادیه صنایع بازی و بازیگاه ضروری است

دبیر شورای فرهنگ عمومی حمایت نظام فرهنگی کشور از تشکیل و تقویت اتحادیه صنایع بازی و بازیگاه را ضروری دانست.

حمایت نظام فرهنگی کشور از تشکیل و تقویت اتحادیه صنایع بازی و بازیگاه ضروری است

، دوازدهمین نمایشگاه صنعت تفریحات، سرگرمی و شهربازی از سه شنبه هفتم آذر به مدت سه روز در شهر آفتاب برگزار شد و جمعه ۱۰ آذر به کار خود پایان داد. در این نمایشگاه همه ویژندهای ایرانی در این حوزه دور هم جمع شدند و به معرفی دستاوردهای خود پرداختند. همچنین این نمایشگاه مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفت؛ چراکه نمایشگاه در قالب شهربازی برگزار شده بود و کودکان و نوجوانان از بازی‌ها بهره مند شدند.

این دوره از نمایشگاه تنها نمایشگاه بین المللی کشور در حوزه صنعت تفریحات است که در فضایی بالغ بر ۱۴ هزار متر مربع و با مشارکت ۸۰ تولیدکننده از جمله ۱۲ شرکت دانش بنیان از جمله شرکت سبز پردازش ایران برگزار شد. همچنین این نمایشگاه سابقه صادراتی تولیدات صنعت تفریحات ایران به ۲۷ کشور دنیا را دارد.

در حاشیه نمایشگاه مسئولان حوزه صنعت تفریحات، سرگرمی و شهربازی با حضورشان از نزدیک در جریان وضعیت این صنعت قرار گرفتند که یکی از مسئولان سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بود که در بازدید از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت تفریحات؛ سرگرمی و شهربازی قرار گرفت.

وی در حاشیه این بازدید گفت: ریشه مسائل امروز در بازیگاه و شهربازی، عدم تلفیق نظام محتوا و خلاقیت فرهنگی هنری و ادبی با صنایع بازی و تولید تجهیزات شهربازی است و خالقان شادی، خادمان فرهنگ عمومی هستند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی حمایت نظام فرهنگی کشور از تشکیل و تقویت اتحادیه صنایع بازی و بازیگاه را ضروری دانست و گفت: ساماندهی دقیق و حرفه‌ای واحدهای اتاق فرار به زودی نهایی خواهد شد. بر اساس مذاکرات در حاشیه این دیدار سه ساعته، تلاش می‌شود نماینده فعالان شهربازی و بازیگاه در شورای نظارت بر اسباب بازی عضویت داشته باشند.

همچنین عباس تقدسی‌نژاد مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی نیازمند تأسیس یک خانه و نهاد مرتبط است، گفت: به عنوان مثال خانه سینما زیر نظر وزارت ارشاد سیاست گذاری و مدیریت می‌شود و ضروری است صنعت نمایشگاهی نیز همین شکل سیاست گذاری و مدیریت شود.

وی با تاکید بر حمایت از تولید کنندگان داخلی گفت: همین رویداد تجهیزات شهربازی منجر به افزایش تولید و خرید می‌شود و طبق آمارها در مناطق مختلف کشور یک هزار و ۶۰۰ شهربازی وجود دارد که برپایی چنین نمایشگاهی به حمایت و معرفی تولیدات داخلی کمک شایانی می‌کند.

تقدسی‌نژاد درباره مخاطبان این نمایشگاه افزود: مجموعه‌های تجاری، ورزشی و فرهنگی که اغلب نیاز به تجهیز محیط فعالیت‌شان به تولیدات صنعت تفریحات، شهربازی و سرگرمی دارند، برای بازدید به این نمایشگاه مراجعه دارند چرا که تنها نمایشگاه تخصصی صنعت تفریحات در ایران این نمایشگاه بوده و رویداد مشابهی در سایر سایت‌های نمایشگاهی کشور ندارد.

وی با اشاره به برگزاری این رویداد در سطح بین‌المللی ادامه داد: بازدیدکننده‌هایی از کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، ازبکستان و ترکمنستان نیز برای بازدید از این نمایشگاه به شهر آفتاب می‌آیند.

محمدمهدی برادران معاون وزیر صمت در حاشیه نمایشگاه گفت: شهرداری تهران با ساخت مجموعه بسیار وسیع و منظم شهر آفتاب در راستای حمایت از تولید کنندگان داخلی سهم بسزایی دارد. مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب از ظرفیت مناسب برای برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب برخوردار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه