English

آخرین فصل پاییز گالری کجا بریم؟

نمایشگاه‌هایی همچون «هارمونی عناصر»، «سرمشق»، «هنر فرشته‌ها»، «روزی روزگاری، مصدق» و «زمزمه‌های سبز» آذر ماه در نگارخانه‌های پایتخت برپا هستند.

آخرین فصل پاییز گالری کجا بریم؟
به گزارش خبرگزاری موج

، پایان هفته فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان هنرهای تجسمی است تا از نمایشگاه‌های مختلفی در این حوزه دیدن کنند، نمایشگاه‌هایی از جمله «هویت»، منتخب آثار هنرمندان معاصر، «صورت مَجاز»، «هارمونی عناصر»، «دیو»، «آثار کوچک/ هنرمندان بزرگ»، «بی‌خطی»، «روزی روزگاری، مصدق» و «تصنیف اثر» جمعه- دهم آذرماه- در گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر تهران افتتاح می‌شوند.

همچنین بعضی از گالری‌ها و مراکز فرهنگی هنری به مناسبت روز جهانی (۱۲ آذر) و هفته ملی معلولان میزبان نمایشگاه‌هایی هستند که در این گزارش معرفی می‌شوند.

 

«مرا به نام خطاب کن» در ریشه ۲۹

نمایشگاه انفرادی ویدیو اینستالیشن محمد پرویزی با عنوان «مرا به نام خطاب کن» ١٠ آذر تا ۹ دی ساعت ۱۷ تا ۲۲ در گالری ریشه ۲۹ به نشانی خیابان فرشته، خیابان آقابزرگی، پلاک ۳۱، گالری ریشه۲۹، (پلتفرم ریزوم) برپاست. گالری یکشنبه‌ها تعطیل است.

در بیاینه این رویداد آمده است: «مرا به نام خطاب کن» اعاده‌ی نام است، و یا درباره‌ی طلب نام‌های‌های سرکوب شده است، داستان یکی از ماست که می‌خواهد در این ویرانه خودش را به‌یاد بیاورد، تا شاید زندگی که نه بلکه تنها امیدوار زندگیش باشد.»

 

«هویت» در نگارخانه والی

نمایشگاه گروهی «هویت» با آثار سمیه بیات، آزاده حسینی، مصطفی خسروی، مهدیه سهرابی، نیوشا عابدی، لی‌لی عامری، عادل علاسوند، اهورا محمدی، افسانه مدیرامانی، میترا ولایی و باربد یزدانی با نمایشگاه‌گردانی حسن مهربانی، ۱۰ آذر ساعت ۱۶ در میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ افتتاح می‌شود و تا ۲۸ آذر به جز شنبه‌ها ساعت ۱۲ تا ۲۰ ادامه دارد.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: ««هویت» برگزیده‌ای از آثار هنرمندانی است که تداوم بخش هنر انتزاعی هستند و همان گونه که از نام آن، آشکار است؛ در پی آن است که هویت کنونی این هنر را دیگر گونه بازشناساند.»

 

منتخب هنرمندان معاصر در آرت سنتر

نمایشگاه منتخب هنرمندان معاصر با آثاری از محمد احصایی، شهریار احمدی، احمد اسفندیاری، پروانه اعتمادی، نصرالله افجه‌ای، هانیبال الخاص، ناصر اویسی، آیدین آغداشلو، فریدون آو، فرامرز پیلارام، ژازه تباتبایی، صادق تبریزی، محمدعلی ترقی‌جاه، پرویز تناولی، قاسم حاجی زاده، واحد خاکدان، رضا درخشانی، ۱۰ آذر ساعت ۱۶ در گالری آرت سنتر به نشانی بلوار اندرزگو، سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵، باغ انجمن خوشنویسان افتتاح می‌شود و تا ۲۸ آذر ساعت ۱۱ تا ۲۱ دایر است.

همچنین در این نمایشگاه آثار کامبیز درم‌بخش، عبدالرضا دریابیگی، جعفر روح‌بخش، حسین زنده‌رودی، ابولقاسم سعیدی، جلال شباهنگی، مسعود عربشاهی، بیتا فیاضی، منصور قندریز، حسین کاظمی، پرویز کلانتری، مارکو گرگوریان، علی گلستانه، فریده لاشایی، رضا مافی، فرشید مثقالی، حسین محجوبی، اردشیر محصص، بهمن محصص، سیراک ملکونیان، غلامحسین نامی به نمایش گذاشته می‌شود.

 

«جغرافیای برف» در نگر

نمایشگاه آثار نقاشی مانی مهرزاد با عنوان «جغرافیای برف» ۱۰ تا ۲۷ آذر به جز شنبه‌ها ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری نگر به نشانی زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول دایر است.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه به قلم مهرزاد آمده است: «برف معانی دوگانه و گاه متضادی را برایم تداعی می‌کند؛ هم می‌تواند نماینده پاکی و روشنایی باشد و هم نشانه پلیدی، تاریکی و زوال؛ برف هم معنای امید دارد و هم ناامیدی؛ هم سرور و هم ماتم! برف سپید است، اما سرد. سپیدی برف در نگاه من اشاره به اقلیم و دنیا‌های دیگر و حتی روح و موجودات ماورایی دارد. این نقاشی‌ها برای من نوعی روبرویی با «خویشتن» است. معتقدم زندگی را باید به تمامی زیست حتی با وجود تمام درد‌ها و رنج هایش. برای من نقاشی کردن تلاشی برای درآغوش کشیدن زندگی است. زمین خوردن، برخاستن دوباره، خاک‌ها را تکاندن و دوباره به راه ادامه دادن.»

 

«میزگویه‌ها» در گالری شیدایی

نمایشگاه انفرادی آثار یاسمن خالقی با عنوان «میزگویه‌ها» ۱۰ تا ۲۴ آذر یکشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۵ تا ۱۹:۳۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شیدایی به نشانی میدان هفتم تیر، خیابان بهارشیراز، میدان بهارشیراز، روبه روی موزه عکسخانه شهر، پلاک۱۴۹، واحد یک دایر است. گالری شنبه‌ها تعطیل است. نمایش آنلاین آثار در وبسایت گالری شیدایی امکانپذیر است.

 

«صورت مَجاز» در گالری نقش

نمایشگاه آثار نقاشی یاسمن ثروتیان با عنوان «صورت مَجاز» ۱۰ آذر ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری نقش به نشانی خیابان، ولی عصر (عج)، ابتدای پارک ساعی، جنب شهر کتاب، پلاک ۲۱۶۹ افتتاح می‌شود و تا ۲۳ آذر ادامه دارد.

‌در بخشی از بیانیه این نمایشگاه به قلم ثروتیان آمده است: «من در این مجموعه، کنکاش‌های اولیه‌ام را در ترکیب فضای واقعی و انعکاس مجازی اشیاء که گاهی هم با چاشنی خیال در هم آمیخته‌اند به نمایش گذاشته‌ام؛ تا شاید بتوانم از بازخورد آثارم در نظر مخاطب، راه خود را بهتر بیابم و در این جست‌وجو گم نشوم.»

 

«میراث» در گالری شیرین

نمایشگاه آثار نقاشی یاسمن نیازی با عنوان «میراث» ۱۰ تا ۲۲ آذر شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۱ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک پنج دایر است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

«سیمپتوم» در گالری شریف

نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی سارنج با عنوان «سیمپتوم» ۱۰ آذر ساعت ۱۶ در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ افتتاح می‌شود و تا ۲۴ آذر دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۹ ادامه دارد. گالری شریف شنبه‌ها تعطیل است. بازدید یکشنبه‌ها با قرار قبلی است.

 

«هارمونی عناصر» در نگاه

نمایشگاه گروهی نقاشی «هارمونی عناصر» آثار سه هنرمند؛ الهه فرمانیان، مهنوش فولادی و مریم مقدم بر روی یک کاغذ، ۱۰ تا ۲۲ آذر روز‌های هفته از ساعت ۱۲ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری نگاه به نشانی خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، پلاک ۶۴ برپاست. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

 

«در خاطره‌ی کسری گلرنگ» در گالری هما

نمایشگاه انفرادی کسری گلرنگ با عنوان «در خاطره‌ی کسری گلرنگ» ۱۰ آذر ساعت ۱۶ در گالری هما به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک هشت، واحد یک افتتاح می‌شود و تا ۲۱ آذر ساعت ۱۱ تا ۱۹ ادامه دارد. گلرنگ هنرمندی است که نگاه دکارتی خودش به جهان را با تردید در تصاویر به چالش می‌کشد؛ مجموعه در خاطره نوعی گرامیداشت برای این شک و تردید مقدس به تصویرست.

 

«دیو» در گالری ثالث

نمایشگاه گروهی «دیو» با با آثار هنرمندانی همچون علی‌اکبر صادقی، آرسام آرمیده، فوژان آرمیده، وحید آرین، هما اشرف منصوری، شیرین بابازاده، ساجد بابایی، سهیلا باجلان، افشین باقری، علی پورآذر، سپیده ترقی‌کن، پریسا تقی‌پور، مامک حجازی، شهرام کریمی، محمدصادق موسوی، سهراب نبی‌پور، سعید نقاشیان، فرزاد نقیب‌زاده، کیومرث هارپا، نوشین ودایی، محبوبه یزدانی، داور یوسفی و نمایشگاه‌گردانی مجموعه عجیبخانه عشقباز و وحید آرین ۱۰ تا ۲۱ آذر هر روز ساعت ۱۰ تا ۲۱ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۲ در گالری ثالث به نشانی کریم خان زند بین ایرانشهر و ماهشهر شماره ۱۴۸ برپاست. ساعت بازدید روز اختتامیه ۱۰ تا ۱۸ است.

 

«آثار کوچک/ هنرمندان بزرگ» در گالری لیام

نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه با عنوان «آثار کوچک/ هنرمندان بزرگ» با آثار هنرمندانی همچون آیدین آغداشلو، فریدون آو، محمد احصایی، احمد اسفندیاری، فرح اصولی، هانیبال الخاص، داوود امدادیان، فرامرز پیلارام، محمدعلی ترقی‌جاه، پرویز تناولی و حسین زنده‌رودی، ۱۰ تا ۲۱ آذر ساعت ١۶ تا ٢٠ در گالری لیام به نشانی میدان سلماس، خیابان فتحی شقاقی، شماره ۱۱۸، واحد یک برپاست. گالری پنجشنبه‌ها تعطیل است.

 

«سرمشق» در نگارخانه هنر

نمایشگاه نقاشی «سرمشق» با نمایش آثاری از بهناز مجیدی ۱۰ آذر ساعت ۱۶ تا ۱۹ در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا، کوچه عقاب افتتاح می‌شود و تا ۲۰ آذر هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۷ و روز‌های جمعه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ دایر است. در این نمایشگاه ۲۲ تابلو به نمایش درمی‌آید که تعدادی از این آثار نگارگری با گواش و تعدادی دیگر نیز اکرلیک روی بوم است. همچنین یک تابلو از ترکیب هنر سنتی آیینه‌کاری با نقاشی اکرلیک خلق شده است.

 

«بی‌خطی» در گالری گویه

نمایشگاه آثار نقاشی علیرضا روح‌الامین، با نام «بی‌خطی» ۱۰ تا ۲۰ آذر ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری گویه به نشانی میدان هفت تیر، خیابان مشاهیر، کوچه لطفی، پلاک ۳۹ دایر است.

این نمایشگاه شامل ۴۵ اثر است که هنرمند با فاصله گرفتن از نقاشی‌خط کلاسیک، تجربه جدیدی را خلق کرده است و جزئی از یک اثر نقاشی‌خط هنرمند است که به اثر آبستره جدیدی منتج شده است. در این آثار، خط در شکل جزییات کلمات و حروف ظاهر می‌شود و خوانش معناداری را دنبال نمی‌کند و همچون نشانه‌ای است که قرار است یادآور تاریخ باشکوه خط و خوشنویسی باشد. همچنین در این نمایشگاه یک اثر مستقل با عنوان «یکصد فاکتوریل ضربدر بیست‌وچهار به توان صد» به نمایش گذاشته شده است که حاصل تجربه‌های هنرمند در برخورد با رشته‌های گوناگون مانند ریاضیات و فلسفه است.

 

«روزی روزگاری، مصدق» در جاوید

نمایشگاه گروهی جمعی از نقاشان با نگاهی به محمد مصدق سیاستمدار فقید نقاشی با رونمایی تابلویی از بزرگمهر حسین پور و آثاری از هنرمندانی همچون آسا ابراهیمیان، عزت آسا، سپیده اسلامی‌فرد، شیرین اشراقی، معصومه اکرامی، سمانه باقرپناهی، مقصود تیموری، فرزانه تجری، سپیده حاجی آبادی، انسیه حکمت، صبا حیدری، ۱۰ تا ۱۷ آذر ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری جاوید به نشانی خیابان، ولی عصر (عج)، ابتدای خیابان زرتشت غربی، خیابان یزدان، پلاک ۱۷، واحد یک برپاست. گالری یکشنبه‌ها تعطیل است.

 

«حافظه» در باگالری

نمایشگاه آثار نقاشی و حجم هومن نصیری با نمایشگاه‌گردانی آریو فرضی، ۱۰ تا ۱۷ آذر جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و روز‌های هفته ساعت ۱۷ تا ۲۰ در باگالری به نشانی بلوار ارتش غرب، بعد از محلاتی، خیابان بهاران، بن بست نسترن، پلاک یک، ساختمان مدرن پلازا، طبقه ششم، واحد ۶۰۲ و ۶۰۳ برپاست. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

 

«تصنیف اثر» در گالری زرنا

نمایشگاه گروهی هنر‌های تجسمی «تصنیف اثر» با شرکت ۲۵ هنرمند در هفت رشته هنری نقاشی، عکاسی، خوشنویسی، دیجیتال آرت، مجسمه، نقاشیخط، تذهیب با نمایشگاه‌گردانی آیناز زارعی، ۱۰ آذر ساعت ۱۶ در گالری زرنا واقع در خیابان انقلاب، بین خیابان وصال و خیابان دانشگاه، کوی اسکو، پلاک ۱۰، طبقه ۲ افتتاح می‌شود و تا ۱۴ آذر ساعت ۱۶ تا ۱۹ ادامه دارد. اختتامیه رویداد ۱۵ آذر است.

الناز رونقی، الهه کاظمی، ارغوان جنانی، آذر ضاربی، پوریا قلیچ خانی، دینا شاکر، روجا علیمحمدی، رضا داوودی، رقیه حبیبی آذر، زهره فولادی، زهرا ایثاری، سمیه رحیمی، سمیرا مغیث، سحر روشن ضمیر، سیده فرزانه حسینی، عاطفه برادران ساداتی، عالیه خدارحم پور لری، فاطمه کارگر، فاطمه شادمان یزدی، مهرنوش کریمی سپهر، مهکامه سالاری، محبوبه ظیغمی، مینو حایری، وانیا کاظمی دولت آبادی و یاسمن باقرپور هنرمندان شرکت‌کننده در این رویداد هستند.

 

نمایش «نقاشی در شفق»

نمایشگاه گروهی «نقاشی در شفق» حاصل تلاش جمعی از هنرآموزان و هنرمندان از شهر‌های مختلف، نهم آذر ساعت ۱۶ در نگارخانه شفق به نشانی خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان بیست ویکم، بوستان شفق، فرهنگسرای خانواده افتتاح می‌شود و از ۱۱ تا ۱۵ آذر ساعت ۹ تا ۱۶ ادامه دارد.

 

«هنر فرشته‌ها» در سعدآباد

نمایشگاه گروهی نقاشی و صنایع دستی «هنر فرشته‌ها» به مناسبت فرارسیدن روز جهانی معلولان آثار نقاشی و محصولات صنایع‌دستی توان‌یابان با مشارکت فرهنگسرای ابن سینا، هشتم تا ۱۲ آذر در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد به نشانی خیابان، ولی عصر (عج)، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، انتهای خیابان شهید کمال طاهری دایر است. توان‌یابان اتیسم، سندرم داون و کم توان ذهنی در سنین ۱۴ سال به بالا در این نمایشگاه آثار خود را ارایه کرده‌اند.

 

«لبخند ارمغان» در نگارخانه کلک خیال

نمایشگاه گروهی صنایع دستی با عنوان «لبخند ارمغان» با ۳۰۰ اثر هنری از ۶۰ نفر از نوجوانان و جوانان سندرم داون (۱۴ سال به بالا) از نهم آذر به مدت یک هفته ساعت ۱۰ تا ۱۹ در نگارخانه کلک خیال واقع در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب پارک گلزار طبقه دوم برپاست.

دست ساخته‌های هنری شامل سفال، معرق، کار‌های چوبی، شمع، کارت پستال، لوازم نمدی، بافتنی، آینه‌های کاشیکاری شده و ... از جمله آثاری است که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود و علاقمندان می‌توانند این آثار را به صورت همت عالی خریداری کنند.

 

«بزنگاه» و «جاذبه» در گالری اعتماد

نمایشگاه‌های انفرادی آثار طلوع ناصری با عنوان «بزنگاه» و بریت با عنوان «جاذبه» سوم تا ۲۸ آذر روز‌های هفته ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری اعتماد به نشانی ﻣﯿﺪان ﻫﻔﺖ ﺗﯿﺮ، ﺧﯿﺎﺑﺎن ﻣﻔﺘﺢ ﺟﻨﻮﺑﻰ، ﺑﻦ‌ﺑﺴﺖ ﺷﯿﺮودی، ﭘﻼک ۲۵ دایر هستند. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

 

«سخت‌تر از سنگ، نرم‌تر از شن» در زیرزمین دستان

نمایشگاه انفرادی سامان خسروی با عنوان «سخت‌تر از سنگ، نرم‌تر از شن» سوم تا ۲۴ آذر جمعه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰ و سایر روز‌ها ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری زیرزمین دستان دایر است. بازدید از نمایشگاه، روز‌های شنبه، یکشنبه و تعطیلات رسمی با تعیین وقت قبلی است.

 

نقاشی‌های فرح ابوالقاسم در هور

نمایشگاه نقاشی‌های فرح ابوالقاسم هنرمند پیشکسوت سوم تا ۲۴ آذر همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در نگارخانه هور به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ دایر است. شنبه‌ها نگارخانه تعطیل است.

 

«ایران از لنز هدین» در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه «ایران از لنز هدین» تصاویر مردم کویر‌های ایران در بیش از یک قرن پیش، عکس‌های سوین هدین کویرشناس، جغرافی‌دان و جهانگرد سوئدی یکم تا ۲۱ آذر شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ تا ۱۶ و پنجشنبه ساعت ۸ تا ۱۲ در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز میزبان علاقه‌مندان است. مجموعه این تصاویر برگرفته از سفر سوم سوین هدین در سال ۱۲۸۵ شمسی (۱۹۰۶ میلادی) به ایران است که برای نخستین بار به نمایش گذاشته می‌شود.

 

«آینه‌های شکسته» در باوان

نمایشگاه انفرادی آثار آدنا میرزاخانیان با عنوان «آینه‌های شکسته» سوم تا ۲۰ آذر ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک هفت برپاست.

 

«هستیم» در گالری دوست

نمایشگاه آثار نقاشی فائزه حمامی با عنوان «هستیم» سوم تا ۲۱ آذر به جز تعطیلات رسمی دوشنبه تا جمعه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری دوست به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان عشقیار، خیابان چهارم، شماره چهار برپاست.

 

«شکل غیبت» در گالری امکان

نمایشگاه انفرادی شهلا حسینی با عنوان «شکل غیبت» سوم تا ۱۷ آذر ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری امکان به نشانی خیابان مطهری، خیابان فجر (جم)، خیابان غفاری، پلاک ۵۱، طبقه اول برپاست. گالری روز‌های شنبه و یکشنبه تعطیل است. عنوان نمایشگاه برگرفته از مجموعه شعری با همین نام از یانیس ریتسوس است.

«بنا‌های تاریخی تهران» در نگارخانه آفرینش نور

نمایشگاه عکس پیام احمدی کاشانی با عنوان و موضوع «بنا‌های تاریخی تهران»، ۶ تا ۱۶ آذر ساعت ۹ تا ۱۸ در نگارخانه آفرینش مجتمع فرهنگی هنری نور واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت‌الله کاشانی، بعد از پل شهید ستاری، جنب شهر کتاب دایر است.

 

«باورپذیر» در گالری سیحون

‎نمایشگاه آثار نقاشی محمود علیمرادی با عنوان ‎ «باورپذیر» سوم تا ۱۵ آذر هر روز ساعت ۱۴ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ١١ دایر است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

 

«گون به گون» در بُستان

نمایشگاه انفرادی آثار بهزاد شیشه گران طراح، نقاش و گرافیست با عنوان «گون به گون» سوم تا ۱۵ آذر ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری بُستان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، نبش بیست و دو، پلاک ۷۱ دایر است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

 

«زمزمه‌های سبز» در طراحان آزاد

نمایشگاه آثار نقاشی مریم بنی اسدی با عنوان «زمزمه‌های سبز» سوم تا ۱۴ آذر به جز پنجشنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری طراحان آزاد به نشانی میدان گلها، میدان سلماس، پلاک پنج دایر است.

 

«منبع آب» در گالری آتبین

‎نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «منبع آب» سوم تا ۱۴ آذر ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری آتبین به نشانی خیابان ولیعصر، جنوب چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ دایر است.

 

«کرِشِنْدو» در گالری سهراب

نمایشگاهی از آثار هنرمندان منتخب «خط به روش حسّی» با عنوان «کرِشِنْدو» سوم تا ۱۴ آذر همه روزه ساعت ۱۱ تا ۲۰، جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری سهراب به نشانی خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر، شماره ۱۴۲ برپاست. گالری یکشنبه‌ها تعطیل است. این نمایشگاه شامل ۲۰ اثر در ابعاد مختلف از ۹ هنرمند شرکت کننده در دوره‌های خط به روش حسی و تکنیک کورش قاضی مراد نقاش، خوشنویس و مبدع خط «سریر» است.

 

«خورشید سیاه» در گالری مژده

نمایشگاه «خورشید سیاه» شامل ۲۴ اثر طراحی و نقاشی از آثار زنده یاد طلیعه کامران از هنرمندان شناخته شده هنر ایران در حوزه‌های نقاشی و موسیقی سوم تا ۱۴ آذر ساعت ۱۱ تا ۱۸ در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ برپاست.

 

«آب و ماهی» در گالری بینش

نمایشگاه آثار نقاشی هادی ابری با عنوان «آب و ماهی» سوم تا ١۴ آذر ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری بینش به نشانی جنوب چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۲۲ دایر است.

 

«پیوستگی» در گالری ژاله

نمایشگاه آثار نقاشی مهناز وزیری با عنوان «پیوستگی» سوم تا ۱۳ آذر جمعه‌ها ساعت ١۶ تا ۲۱ و دیگر روز‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۰ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک چهار دایر است. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

 

«ملاقات باتوپی که متعلق به هیچکس نبود» در هوم

نمایشگاه آثار چیدمان سمیرا آزاد نام با عنوان «ملاقات باتوپی که متعلق به هیچکس نبود» سوم تا ۱۲ آذر همه روزه ساعت ۱۸ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه هوم به نشانی خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان چهارم، شماره ۲، طبقه اول دایر است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

 

«سفر» در آرتیبیشن

نمایشگاه «سفر» با ۲۹ اثر از آثار نقاشی علی گلستانه و مصطفی دشتی از مجموعه امیر یگانه سوم تا ۱۲ آذر همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آرتیبیشن به نشانی، ولی عصر (عج)، بالاتر از فرشته، رو به روی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸ برپاست.

علی گلستانه و مصطفی دشتی در دهه ۶۰ به سفر‌های متعددی با یکدیگر رفتند و حاصل این سفر‌ها دوستی و نقاشی بود. اکنون مجموعه «سفر» با نمایش تعدادی از این آثار که برگرفته از نگاه هنرمندان به طبیعت و پرتره بوده، یادی از آن دوران می‌کند.

 

«قاب ماندگار» در حوزه هنری

نمایشگاه عکس «قاب ماندگار» ۲۳ آبان تا ۲۳ آذر روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و در روز‌های پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری خانه، واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه قبل از خیابان حافظ دایر است.

نخستین دوره جشنواره ملی عکس «قاب ماندگار» با حضور ۲۰۰ عکاس از سراسر کشور و بیش از ۲ هزار اثر برگزار شد؛ تعداد ۳۲ اثر در بخش اصلی (گلزار‌های شهدا) و ۸۰ اثر در بخش ویژه (قاب‌های ماندگار) انتخاب شدند.

 

«حقیقت شکسته» در +۲

نمایشگاه گروهی «حقیقت شکسته» با آثاری از ناصر بخشی، عسل پیروی، مرتضی پورحسینی، ‪ محدثه طاهری، سیما شاهمرادی، امیرحسین زنجانی و هدی زرباف، ۲۶ آبان تا ۱۷ آذر جمعه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰ و سایر روز‌ها ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری +۲ به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک هشت، طبقه دوم برقرار است. گالری روز‌های شنبه و یکشنبه تعطیل است‫.

«بُهت» در گالری نیان

نمایشگاه انفرادی آثار خسرو خسروی با عنوان ««بُهت»، ۲۶ آبان تا ۱۷ آذر روز‌های عادی ساعت ۱۴ تا ۱۹ و روز‌های تعطیل ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری نیان به نشانی میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، کوچه تور، خیابان وفایی‌ورمزآبادی، بن‌بست ابهری، پلاک پنج دایر است. شنبه‌ها گالری تعطیل است.

 

«اصل کارتون ۲» در خانه کاریکاتور

نمایشگاه مرور آثار اصل هنرمندان کارتونیست خارجی با عنوان «اصل کارتون ۲» ۱۵ آبان تا ۳۰ آذر روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ به استثنای روز‌های تعطیل در خانه کاریکاتور ایران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، تقاطع اتوبان شهیدهمت، خیابان شهید داود گل نبی غربی، بعد از میدان احمدی روشن (کتابی)، پلاک ۴۴ دایر است.

این نمایشگاه از آرشیو خانه کاریکاتور انتخاب و با هدف بازخوانی ویژگی‌های فنی و تنوع تکنیکی آثار دستی به عنوان اصول خلق‌ایده‌ها و چالش‌های هنرمندان کارتونیست برپا شده است.

 

«کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین» در موزه هنر‌های معاصر تهران

نمایشگاه «کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین» به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبایی با نمایش آثار ۴۰۰ هنرمند مطرح آمریکای لاتین از ۱۵ کشور از جمله آرژانتین، اکوادور، برزیل، هندوراس، مکزیک، کوبا، شیلی، کاستاریکا، کلمبیا، جمهوری دومینیکن، گواتمالا، پرو، اروگوئه، ونزوئلا و نیکاراگوئه با موضوع‌های استکبارستیزی، ضدصهیونیست، طوفان الاقصی و فلسطین، ۱۲ آبان تا سوم دی به جز دوشنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۸ در موزه هنر‌های معاصر تهران برپاست.

این نمایشگاه با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شده و شامل آثار هنرمندان مطرحی همچون آرس، آدان ایگلساستولدو، برادی رودریگوئز، رامیرو زاردویاس، لوییس کارلوس فرناندز، مارکوس دسوزا و رائول فرناندو زولتا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه