English

رئیس سازمان سینمایی خبر داد:

ساخت سالن‌های سینمایی در مناطق محروم تا دو هزار سالن در ایران

به گفته رئیس سازمان سینمایی، گام مهمی برای ساخت سالن سینما در مناطق محروم برداشته شده و تا آخر دولت سیزدهم مجموعا به هزار سینما در کشور می‌رسیم.

ساخت سالن‌های سینمایی در مناطق محروم تا دو هزار سالن در ایران

به گزارش خبرگزاری موج، محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی ، در برنامه تلویزیونی  که از شبکه خبر پخش می‌شد، مهمان بود. خزاعی در ابتدای صحبت‌های خود به ساخت سالن‌های جدید سینما در اقصی نقاط ایران اشاره کرد. وی اعلام کرد که تا پایان دولت، یعنی تا سال ۱۴۰۴، قصد دارند هزار سالن سینما در کشور ایجاد کنند. در ابتدا بسیاری این رقم را غیرممکن دانستند، اما خزاعی تصمیم دارند وارد عمل شوند. در حال حاضر، در کشور ۵۷۰ سالن سینما وجود دارد و باید ۴۳۰ سالن دیگر بسازند تا به هدف هزار سالن برسند. در روز گذشته، در شیراز دویست و سی و سومین سالن سینما را افتتاح کردند و با برنامه‌ریزی مناسب، امیدوارند به نتایج مثبتی دست یابند. بخشی از سالن‌ها آماده شده‌اند و به زودی افتتاح خواهند شد و بخشی دیگر توسط سینماهای شهر در حال تجهیز است. اعتقاد دارند که می‌توانند به هدف هزار سالن برسند. 

به سوال درباره ساخت سینما در شهرهایی که فاقد سالن هستند، خزاعی گفت: در شورای عالی سینما مصوبه‌ای در این خصوص اتخاذ شده است که در دولت بعدی اجرا خواهد شد. طبق این مصوبه، هر شهری که بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و فاقد سینما است، در سفر‌های استانی دولت، برای آن شهر ساخت سینما در نظر گرفته می‌شود. شیراز اولین شهری بود که پس از تصویب این مصوبه، ۴ سینما در آن افتتاح شد. شهر بعدی که آقای رئیس جمهور به آن سفر خواهند کرد، کردستان است و سالن‌هایش مشخص شده است. اعتقاد دارند با این اقدام می‌توانند تا ۳-۴ سال آینده به ۲ هزار سالن سینما دست یابند.

خزاعی با تاکید بر نگاه ویژه دولت سیزدهم به زیرساخت‌های سینما، افزود: این اتفاق در سال‌های گذشته رخ نداده بود و اکنون شاهد تحولات مثبتی در این زمینه هستیم. دولت توجه ویژه‌ای به ساخت سینما در مناطق محروم دارد. باید به این مسئله فکر کرد که چگونه می‌توان شهری که ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، اما سالن سینما ندارد را تصور کرد؟ احتمالاً مردم آن شهر دسترسی کمتری به تفریحات دارند. البته سینما تنها تفریح نیست و دیگر ابعاد اجتماعی و آموزشی نیز دارد. در حال حاضر، مطالبه عمومی شهرها ساخت سالن سینما است.

به سوال درباره تأثیر اقتصادی سینماهای جدید، خزاعی اظهار کرد: همانطور که می‌دانید، سینما فراز و فرود دارد و در دوره‌های مختلف اقتصاد خوب یا ضعیف داشته است. در حال حاضر، اقتصاد سینما بسیار خوب است و رونق به سینما بازگشته است. سینماداران راضی هستند و مردم نیز به سینما بازگشته‌اند. تهیه‌کننده‌ها نیز کار‌های خوبی انجام می‌دهند. البته این موضوع بدین معنا نیست که هر فیلمی که تولید می‌شود با مخاطبان ارتباط برقرار کند. بعضی از فیلم‌ها با مخاطبان ارتباط برقرار کرده‌اند و برخی دیگر فروش کمتری دارند.

وی آمار فروش سینما در دوره اخیر را نیز اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۶۰۰ میلیارد تومان فروش را رد کرده‌ایم و رکورد جدیدی در فروش سینما ثبت کرده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه