English

ویژه برنامه‌های رادیو به مناسبت ۱۳ آبان روز دانش آموز

رادیو ایران در سالروز ۱۳ آبان در برنامه‌های مختلف به این مناسبت می‌پردازد. «یک روز سه روایت» ویژه برنامه‌ای است که از تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ شروع می‌شود و به ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ اشاره می‌کند.

ویژه برنامه‌های رادیو به مناسبت ۱۳ آبان روز دانش آموز

به گزارش خبرگزاری موج،  رادیو ویژه برنامه‌های متعددی را به مناسبت روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا تدارک دیده است که تقدیم حضور مخاطبان می‌شود.

رادیو ایران در سالروز ۱۳ آبان در برنامه‌های مختلف به این مناسبت می‌پردازد. «یک روز سه روایت» ویژه برنامه‌ای است که از تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ شروع می‌شود و به ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ اشاره می‌کند و به بررسی نقش هر کدام از این وقایع از شروع و امتداد و استحکام انقلاب اسلامی می‌پردازد.

مستند «لانه عنکبوت» روایتی از تسخیر لانه جاسوسی که در این روز ساعت ۱۳:۳۰ و برنامه عصرگاهی «ایرانشهر» ساعت ۱۷:۵۰تقدیم می‌شود، برنامه «باغ هنر» از ساعت ۱۶ نیز مروری بر این رویداد دارد.

 

موج رادیو تهران در انقلاب دوم

«انقلاب دوم «ویژه برنامه روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که ۱۳آبان، به صورت زنده از گروه جامعه، فرهنگ و سلامت رادیو تهران روی آنتن خواهد رفت.

انعکاس مراسم، روایت مردم، گفتگو با نوجوانان و حضور در دبیرستان دوره اول پسرانه هیات امنایی شهید محمدحسین فهمیده واقع در منطقه هفت تهران بخش از این برنامه است. گفتگو‌های کارشناسی، معرفی آثار فرهنگی مرتبط، پخش زنده مراسم منعقده در مقابل لانه جاسوسی، پوشش سخنرانی و قطعنامه مراسم تهران و شهرستان‌های استان از دیگر تمهیدات برنامه انقلاب دوم که روز شنبه، ساعت ۹:۳۰ تا۱۲:۳۰ از موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز تقدیم مخاطبان خواهد شد.
برنامه «اختیاریه» ۱۳ آبان درباره دانش آموز نمونه محمد طه ناصح ۱۲ ساله که مسلط به تاریخ انقلاب، تاریخ دفاع مقدس و شخصیت‌های برجسته ایران اسلامی بویژه در دهه ۶۰ است.

«شهر آفتاب» رادیو تهران را در این روز از ساعت ۶:۳۰ با تبیین مفهوم مبارزه با استکبار جهانی و ارتباطش با وقایع ۱۳ آبان خواهید شنید. برنامه «سعدآباد» از ساعت ۱۴:۴۵ با موضوع استکبارستیزی و «گفتاورد» از ساعت ۱۲:۳۰ به علل و نتایج تسخیر لانه جاسوسی می‌پردازد. «تهران من» ویژه روز ۱۳ آبان روز دانش آموز، گفتگو با قهرمانان ورزشی دانش آموز را پیش بینی کرده است، پویش و آیتم روایت پیشرفت توسط دانش آموزان دانش آموز و سینما که ترکیبی از فیلم‌های سینمایی فاخر با محوریت دانش آموزان است از دیگر بخش‌های این برنامه است.

 

تبیین مفهوم استکبار ستیزی در رادیو معارف

مستند «دفترخونه» با موضوعاتی همچون ۱۷ شهریور در اسناد لانه جاسوسی، پرویز ثابتی در اسناد لانه جاسوسی، محرم در اسناد لانه جاسوسی، ماجرای فرار شاه از ایران از ۶ آبان هر روز ساعت ۹ از رادیو معارف پخش می‌شود. ویژه برنامه «انقلاب دوم» درباره زمینه‌ها و جریان تسخیر لانه جاسوسی و پیامد‌های داخلی و خارجی آن و مفهوم استکبار ستیزی، نقش دانش آموزان و دانشجویان است که در این روز ساعت ۹:۳۰ به روی آنتن رادیو معارف می‌رود.

 

«پایان سلطه» در رادیو اقتصاد

«پایان سلطه» عنوان ویژه برنامه‌ای که به بررسی تاریخی تحریم‌ها در روند مذاکره آمریکا می‌پردازد. با حضور کارشناسان و مسئولان آثار تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر زندگی و معیشت مردم مورد بررسی قرار می‌گیرد. اطلاع رسانی از حضور دانش آموزان و مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان و انعکاس تمایلات مردم ایران به استقلال همه جانبه از دیگر بخش‌های این برنامه خواهد بود. در ادامه برنامه ارتباط با استودیو‌های استان‌ها و انعکاس راهپیمایی دیگر شهر‌ها پیش بینی شده است که ساعت ۱۰ از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

برنامه «روزی نو» در روز ۱۳ آبان در گفتگو با صاحبنظران اقتصادی راهکار‌های تقویت اقتصادی کشور و استقلال در برابر استکبار و تقویت زیر ساخت‌های کشور را مورد بررسی قرار می‌دهد. مهم‌ترین هدف این برنامه پرداختن به اقتصادی مقاومتی و مبارزه با استکبار جهانی است، که ساعت ۶:۳۰ از رادیو اقتصاد پخش خواهد شد.

 

رادیو جوان و «انقلاب دوم»

شبکه رادیویی جوان نیز با برنامه ویژه «انقلاب دوم» علاوه بر گزارشگری از مقابل لانه جاسوسی آمریکا در خیابان طالقانی و راهپیمایی عظیم این روز، بخشی نیز به بررسی تاریخچه و اهمیت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اختصاص داده است. دکتر علیرضا آل داوود، کارشناس مسائل سیاسی، به بررسی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا خواهد پرداخت. همچنین با تعدادی از گزارشگران مراکز استانی نیز ارتباط برقرار می‌شود و گزارشگران استان‌ها با ارائه گزارش‌هایی از راهپیمایی‌ها و فعالیت‌های مردم در سراسر کشور، شنوندگان را با روحیه و انرژی انقلابی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی مطلع می‌کنند. این برنامه ساعت ۱۰ روی موج اف. ام ردیف ۸۸ مگاهرتز از شبکه رادیویی جوان پخش می‌شود.

 

رادیو پیام و «پیام ۱۳ آبان»

برنامه «پیام ۱۳ آبان» به مدت ۲ دقیقه، با موضوع روایت ۱۳ آبان از زبان تسخیرکنندگان لانه جاسوسی به صورت شناور پخش می‌شود. برنامه «پیام روز» به مدت ۲ دقیقه، به موضوع تاریخ نگاری روز ۱۳ آبان و برنامه «پیام ولایت» به مدت ۲ دقیقه با موضوع انعکاس بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص ۱۳ آبان در ساعت ۱۱:۴۰، ۵:۲۰ از رادیو پیام پخش خواهد شد.

 

رادیو صبا و تعاملی «دو طرفه»

شبکه رادیویی صبا به مناسبت این روز برنامه تعاملی «دوطرفه» را به صورت ویژه برنامه از ساعت ۹ تا ۱۱ راهی آنتن می‌کند، این ویژه برنامه با رویکرد استکبار ستیزی به موضوع قلدری و قلدری کردن در دوران دانش آموزی و دانشجویی می‌پردازد. تهیه گزارش از راهپیمائی روز دانش آموز و بازتاب حضور دانش آموزان در راهپیمایی ۱۳ آبان از بخش‌های این ویژه برنامه است.

 

رادیو فرهنگ در «سرزمین من»

برنامه «سرزمین من» به مناسبت روز دانش آموز از ۱۰ آبان ماه، ساعت ۱۳ از نفوذ و سلطه می‌گوید. همزمان با برگزاری همایش نفوذ و سلطه از سوی پژوهشکده تاریخ معاصر، عوامل برنامه «سرزمین من» با استقرار در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی با بهره گیری از کارشناسان تاریخ معاصر، روابط بدفرجام ایران و آمریکا از آغاز تا پیروزی انقلاب اسلامی را بررسی خواهند کرد.

گروه کتاب و جامعه برنامه «من انقلابیم» ساعت ۱۰:۳۰ را به مناسبت این روز و ابعاد فرهنگی اجتماعی رویداد‌های تاریخی ۱۳ آبان می‌پردازد.

 

رادیو نمایش و «نسل پنجم»

برنامه «نسل پنجم» به تهیه کنندگی محسن جواهری از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۹:۳۰ صبح به طور زنده پخش می‌شود.

 

رادیو ورزش و «غرور ایران»

گزارشگر «غرور ایران» از لانه جاسوسی آمریکا گزارش‌های متنوعی را تهیه و پخش می‌کند. این برنامه ساعت ۱۰شنیده می‌شود.

 

رادیو قرآن و «طعم آفتاب»

برنامه «طعم آفتاب» ساعت ۱۰ صبح با موضوع استکبار ستیزی از منظر آیات قرآن کریم از این شبکه شنیده می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه