English

«تارکد» ناگفته‌های پروندهای یک انفجار را افشا می‌کند

مجموعه ۱۰ قسمتی «تارکد» به ۱۰ پرونده از حساس‌ترین موضوعات در تاریخ انقلاب اسلامی می‌پردازد و با استفاده از مجموعه اسناد پژوهشی دقیق، جزئیات کمتر شنیده‌شده از این رویداد‌ها را بیان می‌کند.

«تارکد» ناگفته‌های پروندهای یک انفجار را افشا می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج، صالح نیکنام کارگردان «تارکد» درباره قسمت دهم این مستند که پنجشنبه ۱۳ مهر ماه روی آنتن می‌رود، صالح نیکنام کارگردان تارکد درباره قیمت دهم گفت: در قسمت دهم و آخر تارکد سراغ پرونده انفجار دفتر نخست وزیری رفته ایم.

وی ادامه داد: اول مجموعه‌ای از اتفاقات مهمی که جریان نفوذ در ماه‌های اول انقلاب رقم زده و بعد ارتباطشان به یکدیگر را بررسی می‌کنیم. بعد در ادامه به ماجرای کشمیری و انفجار دفتر نخست وزیری و مسیر نفوذ کشمیری به شورای امنیت ملی خواهیم پرداخت.  

نیکنام عنوان کرد:در ادامه مسیر بررسی پرونده و مجموعه اتفاقات مشکوکی که به مرور در مورد متولیان این پرونده رخ داد رو با هم می‌بینیم. اگر می‌خواهید بدانید قدرت بعضی شبکه‌های نفوذی در کشور چقدر است، توصیه می‌کنم این قسمت را از دست ندید. شاید بتوانید یک خط مشترکی را از ترور‌های اول انقلاب تا اتفاقات دهه ۷۰ و وقایع سال‌های اخیر مشاهده کنید.

این مجموعه به موضوعات مهم امنیتی تاریخ انقلاب از جمله کارنامه سیاسی شهید بهشتی و ترور وی، آغاز جنگ تحمیلی، پشت پرده حملات شیمیایی عراق در دفاع مقدس، پرونده ابراهیم یزدی، فرار بنی‌صدر، حج خونین سال ۱۳۶۶ و انفجار دفتر نخست‌وزیری پرداخته است.

به گفته کارگردان، وجه تمایز اصلی این مجموعه تمرکز بر اسنادی است که بسیاری از آن‌ها برای نخستین‌بار بازخوانی می‌شود.

مجری طرح و کارگردان مجموعه «تارکد» محمد صالح نیکنام است و از دیگر عوامل آن می‌توان به نویسنده و پژوهشگر: مجتبی نوروزپور و موشن‌گرافیک: احسان میرآبادی اشاره کرد.

«تارکد» تولید مرکز هنری رسانه‌ای نهضت و شبکه مستند سیما است و پنجشنبه‌ها ساعت ۲۲ از شبکه مستند پخش می‌شود. تکرار این مجموعه تلویزیونی هم روز بعد ساعت ۱۵ است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه