English

نقش و نگارهای هنرمندان پاییز در گالری‌های تهران

نمایشگاه‌هایی همچون «عکاسِ چریک»، «نقش عاشقی»، «هفت سنگ»، «ستون‌های معلق»، «سروستان» و «طبیعت معلق» مهرماه در گالری‌های و نگارخانه‌های تهران برپا هستند.

نقش و نگارهای هنرمندان پاییز در گالری‌های تهران

به گزارش خبرگزاری موج، نمایشگاه‌هایی از جمله «نقش برگردون»، «هفت سنگ»، «اکنونِ من»، «ستون‌های معلق»، «سروستان»، «طبیعت معلق»، «رستنی‌ها»، نمایشگاه بزرگداشت اولین سالگرد درگذشت شهلا آرمین هنرمند فقید نقاش و «نوستالژی» هفتم مهر و نخستین ماه فصل پاییز در گالری‌ها و نگارخانه‌های تهران افتتاح می‌شوند.

همچنین نمایشگاه‌هایی به مناسبت هفته دفاع مقدس (۳۱ شهریور تا ششم مهر) در بعضی از گالری‌ها و نگارخانه‌ها برپا شدند و همچنان ادامه دارند که در این گزارش معرفی می‌شوند.

 

«عکاسِ چریک» در خانه عکاسان

نمایشگاه «عکاسِ چریک» گزیده‌ عکس‌های جنگ تحمیلی جاویدالاثر کاظم اخوان از پاییز ۱۳۵۹ تا خرداد ۱۳۶۱ در عملیات شهید مدنی، شهیدان رجایی و باهنر، شهید چمران، طریق القدس، فتح المبین و بیت‌المقدس به مناسبت مناسبت هفته دفاع مقدس پنجم مهر تا دهم آبان‌ روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری خانه عکاسان ایران، واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه تقاطع خیابان حافظ دایر است.

این نمایشگاه شامل ۳۲ عکس در اندازه‌های ۵۰ در ۷۵ سانتی متر، ۱۰۰ در ۶۶ ، ۱۰۰ در ۱۵۰ سانتی متر، سه متر در چهار و نیم متر و سه متر در هشت متر چاپ شدند. بخشی از تصاویر این نمایشگاه از آرشیو خانه عکاسان ایران حوزه هنری است و بخشی دیگر از آرشیو عکس خبرگزاری ایرنا خریداری شدند.

 

«نقش عاشقی» و «بنای فرهنگ» در صبا

نمایشگاه گروهی «نقش عاشقی» آثار تجسمی هنرمندان معاصر با موضوع حماسه دفاع مقدس شامل ۴۰ اثر از بیش از ۳۰ هنرمند شاخص و صاحب‌نام چهارم تا ۱۵ مهر شنبه تا چهارشنبه همه روزه به جز ایام تعطیل ساعت ۱۰ تا ۱۸ در نگارخانه خیال موسسه فرهنگی هنری صبا به نشانی خیابان طالقانی، نرسیده به میدان فلسطین، خیابان برادران شهید مظفر، پلاک ۱۲۵ دایر است.

«نقش عاشقی» دربرگیرنده شیوه‌ها و سبک‌های مختلفی از نقاشی نوگرا، رئال و انتزاعی تا نقاشی قهوه‌خانه و خیالی‌نگاری و در انواع تکنیک‌ها از رنگ روغن و اکرولیک و اکولین روی پارچه و ترکیب مواد بوده و گرایش‌ها و رویکردهای گوناگون به هنر مقاومت و دفاع را به روایت برجسته ترین نمایندگان آن به نمایش گذاشته است. این آثار متعلق به گنجینه موسسه صبا بوده و در سال‌های گذشته به سفارش فرهنگستان هنر و در جریان برپایی کارگاه‌های هنری خلق و اجرا شدند.

 

تماشای «نقش عاشقی» و «سروستان» در تهران

همچنین نمایشگاه «بنای فرهنگ» شامل هفت اثر از آثار استاد حسین عصمتی در شیوه نگارگری و تکنیک اکرولیک روی مقوا است که در آن پیوستاری از آیین رزم و دلیرمردی شیرمردان عرصه شرف و شهادت به نمایش گذاشته شده است. در این نمایشگاه جدیدترین اثر عصمتی رونمایی شده است.

این آثار، شرح و شمایلی از نبردها و مقاومت‌های قوم ایرانی از هخامنشی تا پهلوانان اساطیری شاهنامه و دوران اسلامی تا دفاع مقدس و مقاومت هشت ساله است که جانانه ترین و جاودانه ترین حماسه های تاریخ را به دست رزمندگان غیور و شهیدان همیشه شاهد، ترسیم کرد. نمایشگاه «بنای فرهنگ» چهارم تا دهم مهر شنبه تا چهارشنبه همه روزه به جز ایام تعطیل ساعت ۱۰ تا ۱۸ در نگارخانه خیال موسسه صبا دایر است.

 

«عطش شهادت» در ارسباران

نمایشگاه عکس «عطش شهادت» با آثاری از شهیدمنصور عطشانی و همسرش رضیه غبیشی به مناسبت هفته دفاع مقدس با مشارکت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس ۳۱ شهریور تا ۱۰مهر هر روز از ساعت ۹ تا ۱۸ در نگارخانه‌های ۲ و ۳ فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا افتتاح می‌شود دایر است.

 

«نادیده» در آرتیبیشن

نمایشگاه گروهی «نادیده» شامل عکس‌هایی از جنگ تحمیلی و دفاع مقدس از آثار ساسان مویدی، مهدی منعم، مهرزاد ارشدی و امیرعلی جوادیان و تمرکز بر آثار جنگ با نمایشگاه‌گردانی رامش لاهیجی، ۳۱ شهریور تا نهم مهر به صورت آنلاین در سایت آرتیبیشن به نمایش درمی‌آید.

 

«آن روزها جنگ» در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه «آن روزها جنگ» به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع مقدس، ۳۰ شهریور تا هشتم مهر، شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ تا ۱۶ و پنجشنبه ساعت ۸ تا ۱۲ در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، پارک بهار شیراز دایر است.

در این نمایشگاه ۱۷ تصویر در قطع ۵۰ در ۷۰ سانتی‌متر از آثار مریم کاظم‌زاده، محسن شاندیز، سعید صادقی، جهانگیر رزمی، مهرزاد ارشدی، یوسف گرامی، حمزه رازدشت، بهرام محمدی‌فرد، یونس ذاکری، جلیل نوروزی و بهزاد پروین قدس از آرشیو انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس گردآوری شده است.

 

«نقش برگردون» در آرت سنتر

نمایشگاه گروهی منتخبی از آثار چاپ‌ دستی و چنتایی هنرمندان مدرن و معاصر ایران با عنوان «نقش برگردون» هفتم مهر ساعت ۱۶ در گالری آرت‌سنتر به نشانی بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵، باغ انجمن خوشنویسان افتتاح می‌شود و تا دوم آبان‌ همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۱ دایر است.

 

«رُخ» در اعتماد

نمایش آثار مجتبی طباطبایی با عنوان «رُخ» هفتم مهر تا دوم آبان روزﻫﺎی هفته ساعت ۱۲ ﺗﺎ ۲۰ و ﺟﻤﻌﻪ‌ها ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری اعتماد به نشانی میدان ﻫﻔﺖ ﺗﯿﺮ، ﺧﯿﺎﺑﺎن ﻣﻔﺘﺢ ﺟﻨﻮﺑﻰ، ﺑﻦ‌ﺑﺴﺖ ﺷﯿﺮودی، ﭘﻼک ۲۵ دایر است. ﮔﺎﻟﺮی دوﺷﻨﺒﻪ‌ﻫﺎ ﺗﻌﻄﯿﻞ اﺳﺖ.

 

«هفت سنگ» در راه ابریشم

نمایشگاه آثار شادی قدیریان با عنوان «هفت سنگ» هفتم تا ۲۸ مهر ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری راه ابریشم به نشانی بلوار کشاورز، بین وصال شیرازی و قدس، ساختمان تکنو آجر، پلاک ۲۱۰ برقرار است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «که سنگ نیست، ابری‌ست کمی سرسخت، نشسته با سهم سهمگین‌اش از نگاه، به سنگینی‌ی بعدها، بینِ دو پلک تا خیال کنی یکی‌ست که ابر نیست؛ عبد نیکپو»

 

نقاشی‌های آدم بکان در هور

نمایشگاه نقاشی‌های علیرضا آدم بکان با همکاری گالری‌های اثر و هور هفتم مهر ساعت ۱۶ در گالری هور به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، خیابان نعیمی، پلاک ۱۲ افتتاح می‌شود و تا ۲۸ مهر به جز شنبه‌ها ساعت ۱۵ تا ۲۰ ادامه دارد.

 

«اکنونِ من» در گالری ملت

نمایشگاه گروهی نقاشی حروف «اکنونِ من» به کوشش و گردآوری احمد آریامنش و با حضور ۲۵ هنرمند، هفتم مهر ساعت ۱۶ در گالری پردیس ملت به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، ابتدای بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش)، روبه روی بزرگراه کردستان، طبقه منفی ۲ افتتاح می‌شود و تا ۲۱ مهر همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ و روزهای سه‌شنبه و پنجشنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان است.

فهیمه آریادوست، نادر احمری، حمیده احسانی، زینب بابایی، حدیث بیرانوند، سیما پایا، صبا پناهی، ساناز تقی پور، سعید چهرزاد، اعظم حبی، آزاده خسروی، سما سلوکی، فرانک صابری، سیدعمار صفوی، رضوان عادلی، مینا عبدی، افسانه فتح اله نژاد، سارا فرح نیا، مونا فریدونی، فرشید فقیهی، حمید قمصری، میلاد قهرمانی، محدثه محتشمی، مهسا مهرسا و مسلیم (کیا) وثوقی کیا از جمله هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

 

«می‌خواهم متولد شوم»

نمایشگاه آثار حجم و مجسه سارا توانا با عنوان «می‌خواهم متولد شوم» هفتم مهر ساعت ۱۶ در پروژه های آران به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک پنج افتتاح می‌شود و تا ۲۱ مهر روزهای دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۳ تا ۱۸ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر است.

 

نقاشی‌های حسینعلی ذابحی در اِچ

نمایشگاه نقاشی‌های حسینعلی ذابحی از آبستره تا اکسپرسیونیسم هفتم مهر ساعت ۱۶ تا ۲۲ در گالری اِچ به نشانی خیابان شریعتی، روبه روی دولت، کوچه میرزا تاراج، پلاک ۱۰ افتتاح می‌شود و تا ۲۱ مهر همه روزه ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.

 

«تاریک‌خانه» و «ستون‌های معلق»

نمایشگاه‌های آثار رضا بهرامی با عنوان «تاریک‌خانه» و آثار سارا جولایی با عنوان «ستون‌های معلق» هفتم مهر ساعت ۱۶ در گالری نیان به نشانی میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، کوچه‌ تور، خیابان وفایی‌ورمزآبادی، بن‌بست ابهری، پلاک پنج افتتاح می‌شوند و تا ۲۱ مهر روزهای عادی ساعت ۱۴ تا ۱۹ و روزهای تعطیل ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارند. شنبه‌ها گالری تعطیل است.

 

«بی‌صدا رقصیدن» و «حضور آینده» در ایوان

نمایشگاه‌های آثار طراحی محمدرضا مسلمی با عنوان «بی‌صدا رقصیدن» با کیوریتوری احسان زمانی و آثار پیمان شعفی؛ بوم سه بعدی و اسکچ با عنوان «حضور آینده» هفتم تا ۲۱ مهر ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ایوان به نشانی جردن، خیابان دیدار شمالی، کوچه کیش شرقی، پلاک ۲۰، طبقه اول برپا هستند. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

 

«تجربه زیستن» در ایده

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «تجربه زیستن در عصر اقتصاد ناپایدار» به کوشش نوشین حیدری با آثاری از تانیا اسماعیلیان، اعظم اکبر حلوایی، مهدی جلالی، آنا ذرشین، سعید عاشوری، زهرا عیشی، حسین عینی بخش، مارال فاضلی، دلارام کریمی، آناهید کسایی و علی مقدم حیدری، هفتم تا ۲۰ مهر ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ایده به نشانی میدان هفت تیر، خیابان قائم مقام، میدان شعاع، خیابان هجدهم، پلاک۲۶ دایر است.‎

 

«مدار اختلال» در گالری بستان

نمایشگاه انفرادی آثار سمیه محمدی با عنوان «مدار اختلال» هفتم تا ۱۹ مهر به جز دوشنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری بُستان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، نبش بیست و دو، پلاک ۷۱ برقرار است.

 

«سروستان» در سیحون

‎ نمایشگاه آثار نقاشیخط حسین بهرامی با عنوان «سروستان» هفتم مهر ساعت ۱۶ در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ١١ افتتاح می‌شود و تا ١٩ مهر هر روز ساعت ۱۴ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ برقرار است. گالری روزهای دوشنبه تعطیل است.

 

«با طبیعت آغاز شده‌ام …»

نمایشگاه نقاشی‌های‌ مرتضی اسدی با عنوان «با طبیعت آغاز شده‌ام …» هفتم مهر ساعت ۱۶ در نگارخانه سهراب به نشانی خیابان سمیه، قبل از رامسر، شماره ۱۴۲ افتتاح می‌شود و تا ۱۹ مهر همه روزه ساعت ۱۱ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر است، گالری یکشنبه‌ها تعطیل است.

اسدی درباره «با طبیعت آغاز شده‌ام …» گفت: این نمایشگاه دربرگیرنده آثاری از دو، سه سال گذشته و نیز تعدادی از آثار جدیدم مربوط به سال ۱۴۰۲ است؛ حدود ۱۴ اثر در ابعاد بزرگ و ۱۰ اثر در ابعاد کوچک که بیشترشان نقشی از طبیعت در خود دارند؛ طبیعتی که ذهنی است و قدری فضای این کارها مینی‌مال‌تر از قبل شده است. می‌توانم بگویم آن تضادهایی که در آثار من وجود دارد در یک کار جمع شده است.

 

«ملانکولیای‌۱» در نگارخانه والی

نمایشگاه گروهی «ملانکولیای‌۱» با آثار وریا آریا، ناصر تیمورپور، فرزین راه‌نشین، شایا شهرستانی، لی‌لی عامری، پگی عباس‌پور، مهسا کریمی‌زاده، نگار هنرپیشه و الهام یزدانیان و کیوریتوری پریا فردوس هفتم مهر ساعت ۱۶ در نگارخانه والی واقع در میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ افتتاح می‌شود و تا ۱۸ مهر ساعت ۱۲ تا ۲۰ ادامه دارد. نگارخانه والی شنبه‌ها تعطیل است.

 

«میدان» و «طبیعت معلق» در اُ

نمایشگاه‌های آثار پویان هاشمی طاری با عنوان «میدان» و آثار ستاره افضلی با عنوان «طبیعت معلق» هفتم مهر ساعت ۱۶ در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ افتتاح می‌شوند و تا ۱۸ مهر به جز روزهای شنبه و یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ ادامه دارد.

«میدان» مجموعه‌ای متشکل از چند ویدیو، یک دستگاه و تعدادی چاپ است که در بازه‌ زمانی سه سال تولید شدند. آنچه عناصر مختلف این نمایش را در کنارھم قرار می‌دھد، تجربه‌ مشترکی از «بدن- ذھن» در نسبت با «فضا-مکان» است.

آثار «طبیعت معلق» شامل طراحی‌هایی با مداد و راپید در ابعاد متفاوت بزرگ، کوچک و متوسط و حجم‌هایی در ابعاد متوسط و کوچک از جنس رزین اپوکسی است؛ مجموعه‌ای که در آن هنرمند با استفاده از بیانی بین‌المللی و کمتر بومی، دست زده است به کشف جهانش در لحظات رنج و نارضایتی، تجربه زیسته‌اش از پذیرش و عدم پذیرش واقعیتی زنده به نام درد و تلاشش برای درمان یا سازش با آنها.

 

«رستنی‌ها» در گالری آتبین

نمایشگاه آثار نقاشی‌ لیلا فلاح با عنوان «رستنی‌ها» هفتم تا ۱۸ مهر همه روزه ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری آتبین به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ دایر است.

 

«کلکسیونر مدرن» در آرتیبیشن

نمایشگاه «کلکسیونر مدرن» با آثاری از هنرمندان تاثیرگذار مدرنیسم هفتم تا ۱۷ مهر هر روز به استثنای جمعه‌ها ساعت ۱۱ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ در مکان جدید گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از خیابان فرشته، رو به روی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷/۹۸ دایر است.

در این نمایشگاه که با تمرکز بر رشد اقتصاد هنر و مجموعه‌داری شکل گرفته، آثار مهم هنرمندان از جمله نصرالله افجه‌ای، محمدعلی ترقی‌جاه‌، محمد فاسونکی، ابراهیم فرجی، حسین زنده‌رودی، حسین محجوبی، صادق تبریزی، محمدعلی شیوایی (کاکو)، محمد احصایی، منوچهر نیازی، هانیبال الخاص، ناصر اویسی، آرمان یعقوب‌پور، منوچهر یکتایی، جلال شباهنگی، هادی هزاوه‌ای، عبدی اسبقی، ژازه تباتبایی، رضا درخشانی، ایران درودی، سیراک ملکونیان، علی گلستانه و بهزاد گلپایگانی به نمایش گذاشته می‌شود.

 

«تمام غزل را بگویمت فردا»

نمایشگاه آثار نقاشی پگاه لاری با عنوان «تمام غزل را بگویمت فردا» هفتم ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ افتتاح می‌شود و تا ۱۷ مهر به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۱۹ برپاست.

 

«کلاف خیال» در گالری ژاله

نمایشگاه آثار نقاشی مولود عکاف زاده با عنوان «کلاف خیال» هفتم مهر ساعت ۱۶ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک چهار افتتاح می‌شود و تا ١٧ مهر ساعت ١٣ تا ٢٠ دایر است. گالری ژاله شنبه‌ها تعطیل است.

 

نمایشگاه بزرگداشت اولین سالگرد درگذشت شهلا آرمین

نمایشگاه نقاشی به مناسبت بزرگداشت اولین سالگرد درگذشت شهلا آرمین هنرمند نقاش با آثاری از شهلا آرمین، حبیب توحیدی، آرمین توحیدی، هفتم تا ۱۷ مهر ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری خط سفید به نشانی بلوار نلسون ماندلا(جردن)، خیابان گلفام، پلاک۵۰، طبقه چهار، واحد هفت برپاست. گالری سه‌شنبه‌ها تعطیل است.

 

«بود و نبود» در جاوید

نمایشگاه آثار نقاشی بامداد رضوانیان با عنوان «بود و نبود» هفتم تا ۱۴ مهر ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری جاوید به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، ابتدای خیابان زرتشت غربی، خیابان یزدان، پلاک ۱۷، واحد یک دایر است. گالری روزهای یکشنبه تعطیل است.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «می آیند و می‌روند. آدم‌ها را می گویم. پیرامون من در حرکت‌اند. گاهی شلوغ و پرشور و گاهی تنهای تنها. من می‌مانم و کارگاهم. نمایشگاه «بود و نبود» حکایت ثبت لحظات در طی سال‌هاست. حکایت حضور و عدم حضور آدم‌ها در پیرامونم. حاصل این مشاهده کردن و ثبت زنده لحظاتی که در بود و نبود نگاه من شکل گرفت و آنچه که در پیرامونم امیدوارانه در گردش است.»

 

«نوستالژی» در نگارخانه لاله

نمایشگاه گروهی نقاشی «نوستالژی» هفتم مهر ساعت ۱۶ در نگارخانه لاله، واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله افتتاح می‌شود و تا ۱۳ مهر ساعت ۱۰ تا ۱۸ و پنجشنبه ساعت ۹ تا ۱۳به جز روزهای تعطیل دایر است.

این نمایشگاه حاصل تلاش جمعی از هنرمندان جوان با رویکرد هنر معاصر گردآوری و انتخاب شده است، در «نوستالژی» سعی در نمایش دیدگاه های فردی و هنر امروز بوده که کنکاشی در رسیدن به ساختار تصویری و بیان دغدغه‌های درونی هنرمندان بوده است. احسان مالکی، میثم آسیائی، فاطمه افتخاری، آرام برفجانی، فرزانه تاجیک رستمی، فاطمه حقـی، نوشین خدادادی، منیژه دینیاری، ریحانه راستگار، منیر زندکلهر، نسیبه قندهاری، حمید محب‌علی و سعیده مـرادی هنرمندان شرکت‌کننده در این نمایشگاه هستند.

 

«مهربان با طبیعت» در باغ موزه هنرهای ایرانی

نمایشگاه آثار برگزیده نقاشی «مهربان با طبیعت» آثار جمعی از هنرمندان معاصر شامل ۱۲۰ اثر در ابعاد ۳۰×۳۰ از ۵۳ هنرمند با مشارکت دانشکده هنر دانشگاه بوعلی همدان و گروه هنری بیست در بیست، ششم تا ۱۳ مهر به جز روزهای تعطیل ساعت ۱۰ تا ۱۹ در گالری پردیس باغ موزه هنر ایرانی به نشانی میدان تجریش، خیابان شهید دربندی، خیابان دکتر حسابی برپاست.

 

«عشق جهان را نجات خواهد داد»

نمایشگاه گروهی نقاشی «عشق جهان را نجات خواهد داد» هفتم تا ۱۲ مهر ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری هفت ثمر به نشانی خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره هشت برقرار است.

 

«وراسو» در صبا

نمایشگاه گروهی «وراسو» با نمایشگاه‌گردانی مرضیه صالحی ششم مهر ساعت ۱۶ در نگارخانه استاد فرشچیان موسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح می‌شود و تا نهم مهر همه روزه به جز ایام تعطیل ساعت ۱۰ تا ۱۸ دایر است.

این نمایشگاه شامل بیش از ۵۰ اثر از ۳۲ هنرمند است که هنرمندان نگاه خود را به مضامینی اثیری و سایه‌وار در مرز تعلیق میان دو جهان همچون خواب، رویا، انرژی و مرگ می‌اندازد. آثار این مجموعه حاصل ۲ سال کار و چهارمین نمایش این گروه هنری بوده و در تکنیک رنگ و روغن و ترکیب مواد اجرا و ارائه شده است.

 

«دریا با رزین» در نگارخانه آفرینش نور

نمایشگاه «دریا با رزین» با آثار سهیلا بیغم و مهسا سلیمانی شامل تابلوهای رزینی با موضوع دریا، سوم تا سیزدهم مهر ساعت ۹ تا ۱۸ در نگارخانه آفرینش نور مجتمع فرهنگی هنری نور واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت‌الله کاشانی، بعد از پل شهید ستاری، جنب شهر کتاب برپاست.

 

«چشم‌انداز ۳» در مدار موازی

نمایشی گروهی «چشم‌انداز ۳» با آثار مریم امینی، اندیشه آوینی، ندا سعیدی، مملی شفاهی، فرخ مهدوی و محسن وزیری‌مقدم، ۳۱ شهریور تا ۲۸ مهر به جز روزهای شنبه و یکشنبه‌ ساعت ۱۱ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰ در گالری مدار موازی به نشانی ‌‎خیابان حافظ، نرسیده به خیابان انقلاب، نبش بامشاد پلاک ۴۰۹ دایر است.

 

«خواب‌زَدِگی خِرَد» و «سیاه مشق‌ها»

نمایشگاه آثار معصومه مهتدی با عنوان «خواب‌زَدِگی خِرَد» ۳۱ شهریور تا ۱۷ مهر ساعت ۱۶ تا ۲۰ در فضای شماره‌ یک پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه‌ هجدهم، شماره‌ ۲۵ برپاست. پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ شنبه‌ها تعطیل است‌.

همچنین نمایشگاه «سیاه مشق‌ها» طراحی‌های علیرضا اسپهبد در قالب ‌«پروژه‌ی بازنمایش:۳» با همکاری مجموعه‌ هنری امیر یگانه در فضای شماره‌ ۲ پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ دایر است. سیاه‌مشق‌های علیرضا اسپهبد، داستان‌های کوتاه تک‌برگی هستند که با جوهر روی کاغذ، ترسیم شده است.

 

«گلها» در گالری هوم

نمایشگاه آثار صبا زاهدی با عنوان «گلها» ۳۱ شهریور تا ۱۵ مهر ساعت ۱۰ تا ۲۲ در گالری موسسه هوم به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از پارک وی، خیابان فیاضی (فرشته)، مجتمع سام سنتر، طبقه یک برقرار است.

 

نمایش «در خود»

نمایشگاه آثار رضا قویها و پگاه بهادر با عنوان «در خود» ۳۱ شهریور تا ۱۴ مهر جمعه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری زیرزمین دستان در خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ برپاست. دیدن آثار نمایشگاه شنبه‌ها، یکشنبه‌ها و تعطیلات رسمی با تعیین وقت قبلی تلفن: ۰۲۱۲۲۰۲۳۱۱۴ امکانپذیر است.

 

«تداخل تمدن‌ها» در نگارخانه فانوس

نمایشگاه انفرادی حجم و مجسمه علی باقری هنرمند خودآموخته افغانستانی با عنوان «تداخل تمدن‌ها» ۳۱ شهریور تا ۱۳ مهر همه روزه به جز ایام تعطیل ساعت ۹ تا ۱۷ در نگارخانه فانوس فرهنگسرای رازی به نشانی میدان قزوین، خیابان قزوین، خیابان شهید مرادی برپاست. در این نمایشگاه ۲۰ اثر با تکنیک پاپیه ماشه ارایه شده است. آثار حجم این هنرمند با الهام از آثار کهن و نمادهای باستانی ساخته شده است.

 

«وَنگ زَن» در ثالث

نمایشگاه مجسمه‌های حامد مشمولی با عنوان «وَنگ زَن» ۳۱ شهریور تا ۱۱ مهر هر روز ساعت ۱۰ تا ۲۱ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۲ در گالری ثالث به نشانی خیابان کریمخان‌زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ دایر است. ساعت بازدید روز اختتامیه ۱۰ تا ۱۸ است.

 

«خبره نگر» در نگر

نمایشگاه گروهی «خبره نگر» با آثار هنرمندانی همچون هانیبال الخاص، عبدالحمید پازکی، حسینعلی ذابحی، الهام شیروی، یعقوب عمامه‌پیچ، محمد فاسونکی، شهرزاد قاضیزاهدی، شهرام کریمی، کیومرث کیاست، منوچهر معتبر، فرشید ملکی، علی ندایی، شاهین نوروزی، کیومرث هارپا و احمد وکیلی ۳۱ شهریور تا ۱۱ مهر ساعت ۱۲ تا ۲۰ در نگارخانه نگر به نشانی زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول دایر است.

 

مجموعه آثار گلسا شاملو در بام

نمایشگاه مجموعه آثار گلسا شاملو ۳۱ شهریور تا ۱۰ مهر هر روز به غیر از دوشنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری بام به نشانی خیابان سنایی، کوچه نوزدهم، پلاک ۱۶، واحد ۲ برپاست.

 

«دق‌الباب» در شریف

نمایشگاه انفرادی آثار غزل فلاح‌مهر با عنوان ‎«دق‌الباب»، ۳۱ شهریور تا دهم مهرماه دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ دایر است. گالری شریف شنبه‌ها تعطیل است و بازدید یکشنبه‌ها با قرار قبلی است.

«زمان» در گالری دوست

نمایشگاه انفرادی آثار حمیده عظیمی با عنوان «زمان» ۱۷ شهریور تا ۱۸ مهر دوشنبه تا جمعه به جز تعطیلات رسمی ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری دوست به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان عشقیار، خیابان چهارم، شماره چهار برپاست.

 

«خانواده مندز» در گالری هما

نمایشگاه آثار نقاشی مائده سالار با عنوان «خانواده مندز» ۳۱ شهریور تا ۱۰ مهر ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری هما به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک هشت، واحد یک برپاست.

 

نمایشگاه «مصحف نور» در موزه کوشک احمدشاهی

نمایشگاه «مصحف نور» به مناسبت رحلت رسول اکرم (ص) با نمایش مجموعه‌ای از قرآن‌های متعلق به گنجینه موزه کتابخانه اختصاصی نیاوران، مخزن مرکزی، کاخ موزه صاحبقرانیه و موزه کوشک احمدشاهی، ۲۳ شهریور تا ۲۳ مهر در موزه کوشک احمدشاهی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برپاست.

 

نمایشگاه «رسول رحمت (ص)» در گالری هنر

نمایشگاه خوشنویسی با عنوان «رسول رحمت (ص)» شامل آثار حسین شکرآبی به مناسبت هفته وحدت و گرامیداشت ایام ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم (ص)، ۳۱ شهریور تا ۱۰ مهر از ساعت ۹ تا ۱۷ در گالری هنر فرهنگسرای ارسباران برقرار است.

 

«یک سودا و هزار سر» در گالری کاما

نمایشگاه آثار نقاشی بابک توانایی با عنوان «یک سودا و هزار سر»، ۳۱ شهریور تا هفتم مهر ساعت ۱۴ تا ۲۰ در گالری کاما به نشانی بلوار نلسون ماندلا (جردن سابق)، خیابان دیدار شمالی، کوچه کیش شرقی، پلاک ۲۰، طبقه اول دایر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه