English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با همتایانش در قطر دیدار کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران که به منظور حضور در دوازدهمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی به قطر سفر کرده است، با وزیر فرهنگ، گردشگری و میراث عراق دیدار و گفت‌وگو و همچنین در دیدار با دبیرکل شورای فرهنگ کویت بر تقویت و توسعه روابط فرهنگی دو کشور تاکید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با همتایانش در قطر دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری موج، محمدمهدی اسماعیلی در دیدار با أحمد فکاک البدرانی (وزیر فرهنگ، گردشگری و میراث عراق) از میزبانی ملت و دولت عراق و برگزاری موفق راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی تقدیر و تشکر کرد.

در این دیدار دو طرف با اشاره بر مشترکات تاریخی و فرهنگی دو کشور بر توسعه همکاری های فرهنگی و هنری تاکید کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با دعوت از همتای عراقی‌اش برای سفر به ایران گفت: مشترکات تمدنی و تاریخی و مردمی دو کشور اساس توسعه روابط فرهنگی دوجانبه بین ایران و عراق است.

وزیر فرهنگ عراق نیز با ابراز خرسندی از این دیدار با تاکید بر توسعه روابط فرهنگی دو کشور خواستار همکاری و تولیدات مشترک سینمایی بین ایران و عراق شد که مورد استقبال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

محمدمهدی اسماعیلی همچنین در این سفر در دیدار با محمد خالدالجسار (دبیرکل شورای فرهنگ و هنر و ادبیات کویت) گفت: بین ایران و کویت روابط عمیق، تاریخی و برادرانه وجود دارد و در این راستا تقویت همکاری های فرهنگی بین دو کشور ضروری است. در ایران سالانه جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف بین‌المللی در حوزه فرهنگی برگزار می‌شود و کویت می‌تواند در این رویدادها فعالانه شرکت کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت‌های مشترک کشورهای اسلامی تصریح کرد: جایزه جهانی ادبیات فلسطین که توسط اتحادیه‌های ادبی و فعالان فرهنگی جهان اسلام برگزار می‌شود، فرصتی برای هم‌گرایی کشورهای اسلامی در حوزه ادبی است.

در این دیدار  محمد خالد الجسار (دبیرکل شورای فرهنگ و هنر و ادبیات کویت) با اعلام آمادگی برای شرکت در رویدادهای فرهنگی و هنری بین‌المللی کشورمان گفت: ایران، کشور برادر ما است و از ابتدای تاسیس دولت کویت با ما دوستی داشته است و آماده‌ایم تا سطح روابط فرهنگی را ارتقا دهیم.

در این دیدار ولید محمدالسیف دبیر کمیته میراث آیسسکو نیز حضور داشت و بر اهمیت ثبت اماکن تاریخی ایران در مرکز میراث آیسسکو به عنوان میراث جهان اسلام تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه