English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

عزم و مأموریت ما توسعه فرهنگ و هنر کشور است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: به رغم تلاش عده‌ای که قصد دارند تا با خط‌کشی حوزه فرهنگ و هنر از رونق آن بکاهند، عزم و مأموریت ما توسعه فرهنگ و هنر کشور است و به دنبال فراهم کردن همه لوازم مورد نیاز آن هستیم.

عزم و مأموریت ما توسعه فرهنگ و هنر کشور است

به گزارش خبرگزاری موج، نشست قدردانی از دست‌اندرکاران جشنواره‌های موسیقی، تجسمی و نمایشی فجر ۱۴۰۱ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول گفت: نقاط عطف مهمی در این ۲ ماه رقم خورد، عزاداری‌های باشکوه در دهه اول محرم، اربعین و دهه پایانی ماه صفر از موارد مهمی بود که توسط مردم عزیز رقم خورد.

وی با تاکید بر اینکه جامعه ما یک جامعه عمیقاً دینی است، افزود: روشنفکر و هنرمند ما اگر می‌خواهد در جامعه ایرانی مخاطب داشته و مردم پذیرای صحبت‌های او باشند باید متناسب با این زیست‌بوم که بنا و شاکله آن دینی است، سخن بگوید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به رغم تلاش عده‌ای که قصد دارند تا با خط‌کشی حوزه فرهنگ و هنر از رونق آن بکاهند، عزم و مأموریت ما توسعه فرهنگ و هنر کشور است و به دنبال فراهم کردن همه لوازم مورد نیاز آن هستیم.

اسماعیلی گفت: امروز تاکید می‌کنیم حوزه فرهنگ و هنر بی‌تردید پررنگ‌ترین دوره خود را سپری می‌کند و شاهد و گواه این موضوع آمار و اعداد این حوزه است. این رونق‌ها در سالی که این حوزه شاهد، تحریم نه بلکه تهدید بود اتفاق افتاد، حال باید گفت آیا ما به دنبال تعطیلی فرهنگ و هنر هستیم یا آنهایی که تهدید می‌کنند.

رئیس شورای عالی هنر با تاکید بر اینکه ۹۰ درصد جامعه هنری پایبند آرمان‌های مردم ایران هستند، گفت: چیزی که موجب حفظ این نظام شده است، این است که نظام مولود اراده مردم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تحریم شدنش توسط بریتانیا گفت: کشوری که قتل عام مردم ایران، کودتای ۲۸ مرداد و سقوط دولت ملی در ایران را دارد، وزیر فرهنگ ایران را به اتهام حقوق بشری تحریم می‌کند، اگر آن‌ها ما را تأیید کنند باید در عملکرد خودمان شک کنیم. علت این تحریم هم پای کار انقلاب بودن و ایستادگی سال گذشته اهالی فرهنگ و هنر و روشن نگه داشتن چراغی است که دشمن قصد خاموش کردنش را داشت.

وی با اشاره به برگزاری باشکوه جشنواره‌های هنری فجر سال گذشته گفت: از تمامی هنرمندانی که پای کار انقلاب و مردم ایستادند تقدیر و تشکر می‌کنم.

اسماعیلی در پایان گفت: سال پیش رو سالی پر رونق برای فرهنگ و هنر خواهد بود.

در این مراسم محمود سالاری معاون هنری وزیر، مدیران ادارات‌کل و دبیران و دیگر مسئولین جشنواره فجر حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه