English

تفاهم‌نامه همکاری وزارت فرهنگ و جهاد دانشگاهی در حوزه هوشمندسازی امضا شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از امضای تفاهمنامه‌ای بین این وزارتخانه و جهاد دانشگاهی در حوزه هوشمندسازی و فن‌آوری‌های نوین خبر داد.

تفاهم‌نامه همکاری وزارت فرهنگ و جهاد دانشگاهی در حوزه هوشمندسازی امضا شد

به گزارش خبرگزاری موج، محمدمهدی اسماعیلی از انعقاد قریب الوقوع تفاهم‌نامه ای بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهاد دانشگاهی برای پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی خبر داد.

وی گفت: جهاد دانشگاهی یک مجموعه عظیم و خوشنام و جزء مولودات انقلاب اسلامی است و هرجایی که وارد شده ممتاز عمل کرده است.

اسماعیلی افزود: جهاد دانشگاهی دارای پژوهشکده‌های موفق در حوزه فرهنگ و هنر و همچنین مراکز تحقیقاتی پیمایشی و افکارسنجی معتبری بوده که امیدواریم انعقاد این تفاهمنامه بتواند زمینه بیشتر همکاری‌های وزارت فرهنگ و جهاد دانشگاهی را در فعالیت‌های فرهنگی موجب شود. تلاش ما نیز در وزارتخانه این است که بتوانیم از همه ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی برای پیشبرد حوزه فرهنگ و هنر به ویژه در حوزه هوشمندسازی و  فن‌آوری‌های نوین استفاده کنیم.

وزیر فرهنگ ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر دارای عقب ماندگی‌های چند دهه ای است و  عمدتا نوع اجرا در طول سال های مختلف به این سمت بوده که حکمرانی فرهنگ و هنر تضعیف شده است؛ سیاست محوری دولت مردمی این است که حکمرانی در حوزه فرهنگ و هنر احیاء شود و تصدی گری با مردم باشد.

اسماعیلی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی از جمله مجموعه هایی است که ماهیت مردمی و جهادی‌اش بر کارکرد نهادی و ساختاری‌اش غلبه دارد. در واقع ما به جهاد دانشگاهی به عنوان یک مجموعه اداری نگاه نمی‌کنیم بلکه مجموعه‌ای است که حاصل اراده های قاطع جوانان انقلابی، مومن و متدین در دهه های قبل است که حالا این روحیه را به نسل‌های جدید نیز انتقال داده‌اند.

وزیر فرهنگ در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌های وزارت فرهنگ در موضوع جوانی جمعیت، از برنامه‌ریزی‌های جدی این وزارتخانه در این حوزه خبر داد و گفت: سال گذشته یک فیلم با موضوع جوانی تولید شد و امسال نیز چندین فیلم و برنامه فرهنگی برای این حوزه تدارک دیده شده که به زودی به مرحله اجرا می رسد. بعد از تصویب این قانون برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده است ولی این برنامه‌ها زمان‌بر است و با حمایت‌ها و جهت‌گیری‌های وزارت فرهنگ امیدوار هستیم در سال‌های آینده شاهد به ثمر رسیدن بخش مهمی از این طرح‌های فرهنگی نمایشی باشیم.

اسماعیلی به برگزاری جشنواره فیلم فجر در سال جاری نیز اشاره کرد و افزود: امسال مثل سال گذشته سینمای ایران پررونق است و کارهای خوبی در دست تولید است. هم اکنون فیلمی داریم که در گیشه بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان فروش داشته است و در حوزه موسیقی هم این رونق دیده می‌شود.

وی گفت: استقبال فزاینده از کارهای هنری نشان دهنده عمق فرهنگی جامعه ایرانی است و این مسئله مسئولیت مضاعفی بر عهده مدیران وزارت فرهنگ ایجاد می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه