English

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین؛

چهار هزار موکب داوطلب اربعینی هستند

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین از ثبت بیش از چهار هزار درخواست تمدید و صدور پروانه موکب‌داری خبر داد و پنج نکته مهم را به موکب‌داران و زائران یادآور شد.

چهار هزار موکب داوطلب اربعینی هستند

به گزارش خبرگزاری موج، محمد جلال‌مآب با تاکید بر ضرورت احترام گذاشتن به قوانین دولت عراق و مردم این کشور که میزبان اصلی زائران اربعین هستند، اظهار کرد: حضور موکب داران ایرانی در عراق تنها با هدف مشارکت در فیض میزبانی از زائران اربعین حسینی است. بنابراین موکب‌داران و زائران ایرانی باید به قوانین، آداب و رسوم و فرهنگ کشور میزبان راهپیمایی اربعین پایبند باشند.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین، بر «پرهیز از ایجاد فضای رقابت‌ منفی» بین موکب‌های ایرانی و عراقی تاکید کرد و افزود: مردم و عشایر عزیز عراقی، گاه با برپا کردن یک چادر یا خیمه ساده و تقدیم چای و خرما، خالصانه و با تمام وجود به میزبانی از زائران اربعین می‌پردازند، لذا هر اقدامی از سوی موکب‌های ایرانی، که القاکننده فضای رقابتی یا تفاخر به امکانات باشد، امری نکوهیده و ناپسند است.

جلال‌مآب با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر «مردمی ماندن اربعین حسینی»، بیان کرد: حضور موکب‌های بزرگ وابسته به نهادهای بزرگ دولتی نباید به گونه‌ای باشد که این حرکت بزرگ مردمی را تحت شعاع قرار داده و عرصه را برای خدمت موکب‌های مردمی کوچک تنگ کند.

او حفظ روحیه خادمی را ضروری دانست و اظهار کرد: قرارگرفتن در حلقه خادمان سیدالشهداء (ع) می‌طلبد تا موکب‌داران و خادمان مواکب ایرانی با تمام توان و روی گشاده به استقبال زائران بروند و خدای ناکرده با تندرویی ناشی از خستگی، زائران را رنجیده خاطر نکنند.

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات با تاکید بر این‌که مراسم اربعین تجلی امت واحده اسلامی است، گفت: موکب‌داران باید تا زمان تکمیل ظرفیت موکب، پذیرای همه زائران چه ایرانی و چه غیر ایرانی باشند و خدای ناکرده به بهانه این‌که موکب مختص زائران فلان شهرستان یا گروه است، مانع ورود سایر زائران حتی زائران خارجی نشوند.

جلال‌مآب بر ایجاد موکب‌های مشترک ایرانی عراقی تاکید کرد و افزود: تشکیل موکب‌های مشترک با برادران عراقی افزون بر پیامدهای مثبت فرهنگی، به کاهش هزینه‌های حمل و نقل، تامین زمین و زیرساخت‌ها و... نیز کمک خواهد کرد.

بنابر اعلام ستاد اربعین، پیاده‌روی اربعین از ۲۷ مردادماه آغاز خواهد شد. به تقویم ایران ۱۵ شهریورماه اربعین است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه