English

مدیران رسانه‌های چاپی و چاپخانه‌ها بخوانند؛

ابلاغیه مهم دو اداره کل ارشاد برای اعلام وصول نشریات

بنابر ابلاغ مشترک اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی و اداره کل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانه‌های چاپی و چاپخانه‌ها موظف هستند پس از انتشار نشریه، علاوه بر ارسال نسخه‌های چاپی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرآیند اعلام وصول را به صورت الکترونیکی در سامانه جامع رسانه‌های کشور تکمیل و شمارگان واقعی را اعلام نمایند.

ابلاغیه مهم دو اداره کل ارشاد برای اعلام وصول نشریات

به گزارش خبرگزاری موج، در نامه‌ای که با امضای ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی و علی‌اکبر ابراهیمی مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مدیران رسانه‌های چاپی ارسال شده، آمده است: با استناد به ماده (28) آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات، صاحبان امتیاز و مدیران مسئول رسانه‌های چاپی و همچنین چاپخانه‌ها موظف هستند پس از انتشار نشریه، علاوه بر ارسال نسخه‌های چاپی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرآیند اعلام وصول را به صورت الکترونیکی در سامانه جامع رسانه‌های کشور تکمیل نمایند.

در این نامه تاکید شده است: با عنایت به اینکه اعطای حمایت‌های نقدی و غیرنقدی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی منوط به اعلام وصول به موقع و اعلام شمارگان واقعی نشریات می باشد؛ بنابراین صاحبان امتیاز و مدیران مسئول و چاپخانه ها موظف‌ اند نسبت به انجام دقیق این مهم، اقدام نمایند. مورد تاکید است این موضوع توسط بازرسین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (دفتر امور چاپ و نشر و اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی) به صورت مستمر راستی آزمایی می‌ گردد.
لازم به ذکر است؛ چنانچه چاپخانه‌ها شمارگان واقعی رسانه‌های چاپ شده را اعلام ننمایند، در حکم تصرف در اموال دولتی تلقی و وفق بند (16) ماده (2) قانون اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آیین‌نامه اجرایی تأسیس و نظارت بر چاپخانه‌ها و واحدهای وابسته قابل رسیدگی است. همچنین صاحبان امتیاز و مدیران مسوول، مطابق ماده (20)  قانون مطبوعات می بایست شمارگان واقعی را در سامانه جامع رسانه­ های کشور (e-rasaneh.ir ) بارگذاری نمایند. در صورت اظهار غیر واقعی شمارگان، مراتب در مراجع ذی‌ربط طرح و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه