English

«آوای جادویی» سری دوم خواهد داشت؟/ تقاضای زیاد برای استعدادیابی خوانندگی

پخش مسابقه «آوای جادویی» با همه اما و اگرهایش در فیلم‌نت به پایان رسید؛ مجموعه ای که جزو معدود آثار تخصصی در زمینه موسیقی در پلتفرم ها محسوب می شود و تلویزیون هم که دیگر مشابه آن را پخش نمی کند.

«آوای جادویی» سری دوم خواهد داشت؟/ تقاضای زیاد برای استعدادیابی خوانندگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، پخش مسابقه «آوای جادویی» با همه اما و اگرهایش در فیلم‌نت به پایان رسید؛ مجموعه ای که جزو معدود آثار تخصصی در زمینه موسیقی در پلتفرم ها محسوب می شود و تلویزیون هم که دیگر مشابه آن را پخش نمی کند. در چنین شرایطی بودن مسابقه ای چون «آوای جادویی» می توانست اهمیت پیدا کند چون جزو معدود فرصت هایی بود که علاقه مندان به خوانندگی می توانستند آنجا صدای خود را عرضه کرده و به بازار موسیقی راه پیدا کنند.

با پایان پخش این برنامه، دیگر برنامه استعدادیابی موسیقی در هیچ پلتفرمی در حال پخش نیست و ساخت برنامه ای جدید هم جدی نشده است که باید فکری برای آن کرد زیرا بسیاری از جوانان و نوجوانان به حیطه خوانندگی علاقمند هستند و یکی از راه های ورود آنها به بازار موسیقی می تواند همین برنامه ها باشد. در حال حاضر کلاس های موسیقی در زمینه نوازندگی وخوانندگی پذیرای علاقمندان هستند ولی برای ورود افراد به بازار کار و اجرای کنسرت و انتشار قطعه و آلبوم کاری از آنها ساخته نیست و در چنین موقعیتی است که برنامه های تلویزیونی و پلتفرمی می توانند راه دیده شدن و امکان فعالیت را برای صاحبان صداهای خوب فراهم کنند. همچنین این برنامه ها فرصتی برای استادان موسیقی هستند که استعدادهای جوان و تازه را پیدا کرده و در کارهای آتی از آنها بهره ببرند.

در تعریف «آوای جادویی» آمده بود: یک رویداد و یک تریبون رسمی برای به تصویر کشیدن رقابتی سالم و معرفی استعدادهای خوانندگی کشور است و صرفا یک برنامه‌ی تولیدی با رویکرد سرگرمی نیست، بلکه تلاش می‌کند با نمایش به اشتراک گذاشتن تجربیات بزرگان موسیقی کشور، تبادل نظرات کارشناسی و آموزش‌ها و تمرین‌های کاربردی لازم ، علی‌رغم خلق لحظات متفاوت و جذاب برای بینندگان، روند رقابت شرکت کننده‌های مستعد را، هدفمندسازی نموده و قضاوت را در نهایت به مخاطبین واگذار نماید.

در «آوای جادویی» استعداد‌های خوانندگی در سراسر کشور، که به هر دلیل امکان حضور در یک اتفاق موسیقیایی بزرگ و یکپارچه را نداشته‌اند از طریق فراخوان وارد مرحله راستی آزمایی شده و پس از اخذ رای مثبت مربی خود وارد مسابقه اصلی با سطح حرفه ای می شود.

با چنین تعریفی می شود گفت این برنامه تا حدودی به اهداف خود دست یافته است؛ گرچه در طول پخش در همین زمینه با حاشیه هایی رو به رو بود و منتقدان می گفتند جای صدای زنان در برنامه خالی است؛ امری که مجوز آن از سوی نهادهای صادرکننده مجوز داده نمی شود و از دست برنامه سازان حوزه موسیقی نیز خارج است، البته به نظر می رسد تیم تولید «آوای جادویی» که زمزمه های ساخت سری دوم آن به گوش می رسد به فکر حل بخشی از این مساله هستند.

محمد اصفهانی ، رضا صادقی ، محمد معتمدی و رضا یزدانی مربی/داوران مسابقه «آوای جادویی» بودند و علیرضا افکاری مدیریت هنری هنرجویان را برعهده داشت که نام و حضور علیرضا افکاری یکی از نقاط قوت و اعتبار این برنامه بود.

دست اندرکاران تولید «آوای جادویی» در طول پخش برنامه سعی کردند برای اینکه از جذابیت های کار کم نشده و شکل تکراری به خود نگیرد بخش های متنوعی بدان اضافه کنند و در این میان چالش هایی برای داوران نیز ایجاد کرده بودند که از بخش های جذاب برنامه محسوب می شد. 

همچنین در یک نگاه کلی می توان گفت داوران این برنامه در هر دو بخش سنتی و مدرن توانستند ارایه خوبی داشته باشند و در تعامل با شرکت کنندگان و تماشاگران نیز پویایی کافی داشتند. حتی تعامل و ارتباط و شوخی ها و پاسکاری های خوبی نیز بین خودشان وجود داشت که نه در دام بی مزه گی می افتادند و نه چندان خشک بودند.

مسابقه استعدادیابی موسیقی «آوای جادویی» پنجشنبه هر هفته ساعت ۸ صبح در پلتفرم فیلم‌نت منتشر می‌شد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه