English

دهه اول ماه محرم، حرم رضوی ۱۵ ویژه برنامه قرآنی تدارک دیده است

رئیس اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی از جزئیات ویژه برنامه‌های قرآنی بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) همزمان با دهه اول ماه محرم الحرام خبر داد.

دهه اول ماه محرم، حرم رضوی ۱۵ ویژه برنامه قرآنی تدارک دیده است

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا احمدی‌زاده با اشاره به اینکه ویژه برنامه‌های قرآنی اداره دارالقرآن کریم حرم مطهر رضوی ویژه خواهران و برادران از 28 تیرماه همزمان با فرارسیدن دهه اول ماه محرم الحرام در رواق‌ها و صحن و سرای آستان ملکوتی امام رضا(ع) آغاز می‌شود و تا 6 مرداد ماه مصادف با روز عاشورای حسینی ادامه دارد، اظهارداشت: 15 ویژه برنامه معرفتی، قرآنی، فرهنگی به همین مناسبت طراحی و تدارک دیده شده که در ادامه تشریح خواهد شد.

وی افزود: نخستین ویژه برنامه معرفتی «کارگاه تدبر در زیارت عاشورا » است که در دو نوبت صبح ساعت 9 و عصر ساعت 16 در رواق دارالحجه(عج) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

رئیس اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی گفت: دومین ویژه برنامه معرفتی «کارگاه سیره امام حسین(ع)» نام دارد که در دو نوبت صبح ساعت 9 و عصر ساعت 16 در رواق امام خمینی(ره) برپاست.

احمدی‌زاده یکی دیگر از ویژه برنامه معرفتی اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی در دهه اول محرم الحرام را «تحلیل وقایع تاریخی قیام امام حسین(ع) در مسیر کربلا تا عاشورا» معرفی کرد و افزود: این نشست معرفتی همه روزه قبل نماز ظهر و عصر در رواق دارالتفسیر واقع در مقبره شیخ طبرسی این آستان نورانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: «کارگاه حسین(ع) در کلام حسین(ع) » از دیگر برنامه‌های معرفتی این آستان ملکوتی به شمار می‌رود که همه روزه قبل نماز ظهر و عصر به مدت 10 روز در رواق دارالعباده حرم مطهر رضوی اجرا می‌شود.

رئیس اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: همچنین «نشست قرآن ناطق» همه روزه صبح‌ها ساعت 9 الی 11 و عصرها 15 الی 17 در رواق دارالحجه حرم مطهر برقرار است.

 

از برپایی محفل قرآنی در شب عاشورا تا اُنس نوجوانان حسینی با کلام الله

احمدی‌زاده به ویژه برنامه‌های قرآنی این اداره به مناسبت دهه اول محرم الحرام اشاره کرد و گفت: به همین مناسبت، محفل قرآنی شب عاشورای حسینی(ع) تدارک دیده شده که ساعت 22:30 در صحن پیامبر اعظم(ص) آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین کرسی تلاوت  قرآن کریم هر روز قبل از نماز مغربین در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود تا زائران از فیض تلاوت آیات نورانی این کتاب آسمانی بهره‌مند شوند.«ترتیل نیم جزء کلام الله مجید» از دیگر برنامه‌های قرآنی ویژه زائران در رواق دارالقرآن کریم حرم مطهر امام رضا(ع) است که همه روزه بعد از نماز صبح برگزار می‌شود.

رئیس اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی تاکید کرد: «محفل قرآنی نوجوانان حسینی» ویژه نوجوانان از مهمترین برنامه‌های قرآنی این مجموعه در این دهه به‌شمارمی‌رود که همه روز از ساعت 17:30 در صحن جمهوری حرم مطهر رضوی میزبان دوستداران قرآن است.

احمدی‌زاده تصریح کرد: «محفل اُنس با قرآن در جوار عترت» ویژه خواهران یک شنبه ها و سه شنبه‌ها بعد از نماز مغربین در رواق  حضرت زهرا(س) و جمعه‌ها ساعت 10 صبح در رواق دارالقرآن کریم این آستان نورانی برگزار می‌شود.«محفل قرآنی دختران رضوی» ویژه دختران نوجوان پنجشنبه‌ها بعد از نماز  مغرب و عشاء در رواق حضرت زهرا(س) تدارک دیده شده است.

رئیس اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی اظهار کرد: همچنین «کارگاه‌های رزق قرآنی با موضوع مشاوره و قرائت قرآن» در این ایام، در دو نوبت صبح ساعت9 و عصر ساعت 16 در رواق‌ امام خمینی (ره)، رواق دارالحجه(عج) و صحن‌های آزادی، مسجد گوهرشاد و جمهوری اسلامی دایر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه