English

تجلیل از شایستگان تقدیر کتاب سال

مراسم اهدای جایزه و تجلیل از شایستگان تقدیر چهلمین دوره جایزه کتاب سال برگزار شد.

تجلیل از شایستگان تقدیر کتاب سال

به گزارش خبرگزاری موج، مراسم اهدای جوایز شایستگان تقدیر چهلمین دوره جایزه کتاب سال ، امروز (شنبه ۲۴ تیرماه) در سالن سینمایی وزارت ارشاد برگزار و به صورت برخط (آنلاین) نیز پخش شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام حمید پارسانیا، دبیر کمیته علمی چهلمین دروه جایزه کتاب سال در سخنانی گفت: کتاب محل استقرار کلمه است. کلام و کلمه نیز حلقه وصل عالم معنا به دنیا  است. انکشاف معنا و ظهور حقیقت در عالم همان کلمه است. کلمه در بیان ثبات زمانی ندارد اما نوشتار از استقرار بیشتری برخوردار است. کتاب است که حیات و زندگی انسان را بسط می‌دهد.

وی سپس بیان کرد: کلام الهی از مسیر قلم و دست نویسندگان کتابت می‌شود و تقدیر از نویسندگان تقدیر از خداوند سبحان نیز هست. کلمه و کتاب آغاز ظهور فیض الهی است و نویسندگان مجرای آن هستند و ما وظیفه داریم از آن‌ها تقدیر کنیم.

پارسانیا در ادامه گزارشی از چهلمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران ۱۴۰۱ ارائه داد.

در ادامه کلیپی از سخنرانی ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در مراسم پایانی جایزه کتاب سال پخش شد.

 در ادامه یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکر از حاضران، وزیر ارشاد و دست‌اندکاران جایزه کتاب سال و با بیان این‌که جایزه کتاب سال جایزه مهم و معتبری است، گفت: جایزه کتاب سال که ۴۰ سال از آن می‌گذرد جایزه معتبری است؛ دلیل آن نیز دقت‌نظر و توجه علمی برگزارکنندگان و حفاظت از جایگاه آن است. شاید به قدر کافی برگزیدگان و شایستگان تقدیر آن شناسایی نمی‌شوند و ما در این زمینه ضعف داشته و نیاز به کار ترویجی در این زمینه داریم.

وی سپس از برنامه‌های وزارت ارشاد برای معرفی و کارهای ترویجی برای معرفی برگزیدگان و شایستگان تقدیر گفت و خاطرنشان کرد: حمایت از تولید محتوا صرفا مربوط به وزارت ارشاد نیست و نهادهای علمی به ویژه وزارت علوم و وزارت بهداشت نیز توجه و اهتمام ویژه‌ای برای ترویج و معرفی آثار برگزیدگان و استفاده از آن‌ها و جایگاه دادن به برگزیدگان داشته باشند. وزرات ارشاد نیز حمایت ویژه‌ای در معرفی آثار انجام می‌دهد.

در پایان با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر اشاد، یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت ارشاد، علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی و حمید پارسانیا، دبیر کمیته علمی کتاب سال شایستگان تقدیر کتاب سال که پیش‌تر معرفی شده بودند،تجلیل شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه