English

خبرگزاری موج گزارش می‌دهد:

مهمانی ۱۰ کیلومتری؛ شکرانه پیوند غدیر با قلب‌هایمان/ جشن بزرگ رهپویان علوی

ایران اسلامی در عید غدیر شاهد بزرگترین جشن و پایکوبی بود و از دورترین روستاها تا شهرهای بزرگ کشور میزبان فعالیت‌های مختلف به مناسبت عید امامت و ولایت شد.

مهمانی ۱۰ کیلومتری؛ شکرانه پیوند غدیر با قلب‌هایمان/ جشن بزرگ رهپویان علوی

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج، عید غدیر بازگشت به راه ولایت و رهبری است که پس از توحید از همه مفاهیم و ارزش‌های اسلامی بالاتر است. اگر به راستی مسلمانان در این مسأله پیروز شوند و با انتخاب رهبر حق به‌طور جدی و آگاهانه در خط وی قرار گیرند بر قله پیروزی دست یافته‌اند و باید برای آن جشن بگیرند زیرا همه مفاهیم عالی انسانی و اسلامی در پرتو رهبری صحیح هویت خود را باز می‌یابد و با نور درخشان آن رهبری پرفروغ خواهد شد چنان‌که این مطلب در روایات بسیاری نیز آمده و مفهوم غدیر و هدف از آن نیز همین است. امسال دومین سالی بود که جای‌جای ایران اسلامی جشن عید غدیر را برگزار کرد؛ جشنی باشکوه، زیبا و گسترده که در پایتخت ۱۰ کیلومتر مردم راهپیمایی و در جشن ولایت شرکت کردند و به پیروی از مولای متقیان امام علی(ع) بالیدند و بسیاری از عاشقان ولایت علی(ع) پرچم‌های غدیر را در سردر خانه‌هایشان نصب کردند.

 

جشن غدیر در تهران 2

این جشن بزرگ مردمی16 تیر 1402 با عنوان «مهمونی ۱۰ کیلومتری» از میدان امام حسین (ع) آغاز شد و تا میدان آزادی ادامه داشت. در این مراسم مساجد، هیات‌های مذهبی، گروه‌های جهادی و بسیجیان، گروه‌های خدماتی و گروه‌های سرود ملی و مذهبی در طول مسیر حضور داشتند. همچنین برپایی موکب‌های نمایشی، پذیرایی و شعرخوانی در طول مسیر با حضور خود برنامه‌های شاد و مفرحی برای عاشقان ولایت برپا کردند و خدمت رسانی کردند. در این مراسم بیش از ۱۳۰۰ موکب مردمی مهیا شده بود تا از مهمانان «مهمونی ۱۰ کیلومتری» پذیرایی کنند. همچنین بازدید شهردار تهران و حضور رئیس‌جمهور در مهمانی 10 کیلومتری از ویژه برنامه‌های این جشن بزرگ بود.

 

جشن غدیر در تهران 2

برپا کردن بزرگترین شهربازی دنیا در مسیر بی. آر. تی بین خیابان برای بازی کودکان و خرسالان حاضر در این جشن از جمله برنامه‌های جشن غدیر به‌شمار می‌رفت تا آنان ساعات خوشی را تجربه کنند. پرواز هزاران بادکنک در میدان انقلاب؛ یکی از اتفاقات مهمونی ۱۰ کیلومتری در غروب جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ بود. فراهم آوردن امکان درشکه‌سواری، قصه گویی واقعه غدیر و برگزاری مسابقه برای کودکان و نوجوانان بخش مهیج دیگری از این جشن مردمی بود. همچنین در  موکب‌هایی زنان به رسم موکب‌های اربعین در عراق اقدام به طبخ غذا و نذورات کردند و بین مردم توزیع کردند.

 

بیشتر بخوانید: 

اینفوگرافیک/برنامه های جشن 10 کیلومتری غدیر

شور عشق به مولای متقیان در خیابان های پایتخت ادامه دارد

مولودی عید غدیر با نوای سید مجید بنی‌فاطمه + فیلم

جشن غدیر در تهران -1

جشن غدیر در تهران-2

 

برپایی جشن غدیر در شهرهای مختلف

همزمان با سراسر کشور دوستداران اهل بیت(ع) دوستداران امیرالمومنین(ع) در نقاط مختلف شهری، روستایی با آذین‌بندی معابر عمومی و برپایی آئین‌های مختلف جشن، سالروز ولایت و امامت بر حق آن حضرت را جشن گرفته‌اند.

اجرای برنامه‌های مختلف و پرده‌خوانی غدیر در سطح کشور برای گروه سنی بزرگسالان و نوجوانان، دعوت از مبلغین کشورهای خارجی، برگزاری جلسات متعدد با فعالان غدیر و هیئت‌های مذهبی، دیدار با سادات به ویژه خانواده شهدای سادات، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری محافل شعر غدیر و نور افشانی، از برنامه‌های جشن غدیر در شهرها و روستاهای مختلف استان‌ها بود.

 

 

جشن غدیر در تهران 2

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه