English

خبرگزاری موج گزارش می‌دهد؛

شبی به‌ یادماندنی با اجرای هنرمندانه علیرضا قربانی/ با من بخوان در روزگار غریب

علیرضا قربانی از جمله خوانندگان اصیل و سنتی که نه تنها در کشورمان محبوب است بلکه شهرت جهانی دارد. هنرنمایی و اجرای بی‌نظیر قطعات گوش‌نواز در کنسرت‌های این خواننده محبوب در مجموعه سعدآباد تهران از نکات قابل توجه است.

شبی به‌ یادماندنی با اجرای هنرمندانه علیرضا قربانی/ با من بخوان در روزگار غریب

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج، وقتم را طوری تنظیم می‌کنم که نه در ترافیک خیابان ولیعصر بمانم و نه به‌دنبال جای پارک در محوطه کاخ سعدآباد بگردم. قرار است برای سانس ساعت 21 کنسرت علیرضا قربانی حضور داشته باشم؛ کنسرتی که چند شبی می‌شود در کاخ سعدآباد برگزار می‌شود. بالاخره با تمام استرس‌های دیر رسیدن به محل برگزاری رسیدم، علیرضا قربانی هنوز نیامده و جمعیت تقریبا در صندلی‌های خود نشسته‌اند.

سرانجام لحظه زیبای ورود علیرضا قربانی با تأخیر 15 دقیقه‌ای می‌رسد، قربانی روی صحنه می‌آید، صدای دست زدن انبوهی از جمعیت که شاید بیش از دو هزار نفر باشند، به‌گوش می‌رسد.

 

بیشتر بخوانید:

شبی به‌ یادماندنی با اجرای هنرمندانه علیرضا قربانی/ با من بخوان در روزگار غریب

کنسرت موسیقی علیرضا قربانی

علیرضا قربانی در تبریز به روی صحنه می رود/ اجرای آلبوم با من بخوان در تبریز

ویژه های علیرضا قربانی در دور جدید کنسرتش+ معرفی اعضای ارکستر

توییت امیرعبداللهیان بعد از حضور در کنسرت علیرضا قربانی

جزئیات و زمان کنسرت های علیرضا قربانی اعلام شد

 

3

 

خواندن اولین قطعه بدون هیچ کلامی

این خواننده محبوب، بدون هیچ کلامی قطعه‌ای را شروع به خواندن می‌کند و پس از اجرای آن به حاضران خوشامدگویی و خیرمقدم می‌گوید. اجرای قطعه‌های «هم‌گناه، شهر دلتنگی، پریشانی، پل و لیلا» از دیگر برنامه‌های مهیج این شب به‌یاد ماندنی بود. تا اینجای کنسرت بسیار دلنشین بود، خنکای نسیم شامگاهی در میان درختان محوطه کاخ و دل‌سپردن به قطعه سنتی و اشعار مولانا لحظات زیبایی را برایمان رقم زده است. علیرضا قربانی در اینجا از حضار می‌خواهد که فقط به آهنگ گوش کنند و دوربین گوشی‌های خود را خاموش کنند و فیلم نگیرند تا حال و هوایی بهتری را تجربه کنند.

 

2

 

درخشش نوازنده‌ها در شبی رویایی

حالا نوبت به درخشش نوازنده‌ها با قطعه بی‌کلام رسید. این اجرا حدود پنج دقیقه طول کشید و هر یک از نوازنده‌ها با ساز خود به هنرنمایی پرداختند. رنگ و رقص نور در صحنه و دیوارها حس و حال رویایی را برای حضار فراهم آورد.

ناگهان حاضران با زمزمه قطعه «نمانده در دلم دگر توان دوری، چه سود از این سکوت و آه از این صبوری، تو ای طلوع آرزوی و خفته بر باد، بخوان مرا تو ای امید رفته از یاد» و نوشته‌های روی دیوار علیرضا قربانی را همراهی کردند. این اجرا شاید از دل‌نوازترین بخش‌های کنسرت نهم تیرماه بود.  علیرضا قربانی در این مراسم میزبان بهرام رادان بازیگر و مجید مجیدی و چند تن دیگر از اهالی تلویزیون و سینما بود. 

غوغای بعدی با خواندن قطعه «ارغوان این چه رازیست که هرسال بهار با عزای دل می‌آید؟» به پا شد. اجرای قطعه بی‌گناه و خیال خوش عاشقانه من آخرین برنامه‌های این کنسرت بود که مراسم با اجرای آنها به پایان رسید و صدای کف زدن تا چند دقیقه‌ای فضای کاخ را پر کرد. اتفاقات و تمام صحنه‌های زیبای امشب را در مسیر بازگشت به خانه را در ذهنم مرور می‌کنم و تنها کلمه‌ای که می‌توانم در وصف علیرضا قربانی بگویم؛ خواننده‌ای محبوب، مردمی و میراث‌دار موسیقی اصیل و سنتی.

 

اجرای کنسرت‌های قربانی تا کی ادامه دارد؟

اجرای کنسرت توسط علیرضا قربانی خواننده محبوب و از اهالی موسیقی سنتی، در تهران از 23 خرداد شروع شده و قرار است تا 26 تیرماه هر شب ادامه داشته باشد. در این کنسرت‌ها رپرتواری قدرتمند از آثار جدید این خواننده و از ساخته‌های حسام ناصری و علیرضا افکاری با مدیریت هنری حسام ناصری و با حضور هنرمندان تراز اول موسیقی کشور هر شب روی صحنه می‌رود.

قطعات ترکیبی از محبوب‌ترین قطعات این خواننده طراز اول موسیقی ایران است که همچون گذشته در فضایی عاشقانه و اجتماعی تقریر یافته است. اجرای این کنسرت‌ها را در راستای کنسرت «با من بخوان» را می‌توان از کنسرت‌های موفق علیرضا قربانی دانست. او از آثار شاعرانی همچون اهورا ایمان، احمد امیرخلیلی، احمد شاملو، هوشنگ ابتهاج، امیرخسرو دهلوی، حسین منزوی، حسین غیاثی و دیگر بزرگان و ادیبان ایران زمین در اجرای قطعات خود بهره گرفته است.

در تمام شب‌ها اجرای دو قطعه «با من بخوان و روزگار غریب» که از مجموعه قطعات محبوب علاقمندان به دنیای موسیقی است، اجرا خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه