English

علیرضا استادی در گفتگو با خبرگزاری موج:

غنی بودن فیلمنامه ها به لحاظ ادبی موفقیت وماندگاری آثارنمایشی را تضمین می کند

علیرضا استادی بازیگر سینما وتلویزیون معتقد است هر چه فیلمنامه ها به لحاظ ادبی کامل تر وغنی تر باشند نه تنها موفقیت آثار نمایشی تضمین خواهد شد بلکه به تبع آن، زمینه ماندگاری نقش آفرینان در اذهان عمومی نیز بیشتر رقم زده می شود.

غنی بودن فیلمنامه ها به لحاظ ادبی  موفقیت وماندگاری آثارنمایشی را تضمین می کند
علیرضا استادی بازیگر سینما و تلویزیون به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج گفت: شخصیت دیکته شده در فیلمنامه و نوع شخصیت پردازی از مولفه هایی هستند که به نوعی می توانند تضمین کننده موفقیت یک بازیگر واقع شوند و از آنجا که پایه و اساس همه هنرها بویژه هنرهای نمایشی برگرفته از ادبیات است، پس هرچه  فیلمنامه به لحاظ ادبی و موضوع غنی تر باشد، قطعا در ماندگاری اثر نمایشی و به تبع آن موفقیت نقش آفرینان اثر، سهیم خواهد بود؛ همچنین در این میان بازیگری که نقشی به او سپرده می شود اگر بتواند فرصت را مغتنم بشمارد و آن کاراکتر را با سواد، تجربه، تجزیه و تحلیل خود آنالیز و پردازش کند، قطعا به ماندگاری دست خواهد یافت؛ البته گاهی یک اثر نمایشی از هر لحاظ آنقدر قوی و غنی است که نه تنها بازیگران، بلکه همه عوامل پشت صحنه خود را صاحب نام  و مانا می‌کند.
 
وی افزود: کشورمان به دلیل شرایط اقلیمی و چهارفصل بودن، برخورداری ازطبیعت بکر، تنوع قومی و فرهنگی، وجود ابنیه های تاریخی و معماری سنتی، پتانسیل بسیاری در جذب مخاطب دارد که سازندگان آثار نمایشی می‌توانند بدور از نگاه تزئینی از آنها بهره گیرند و با تحقیق درست پیرامون فرهنگ، ارزش ها، تعصبات و اعتقادات هر شهر و استان های این مرز و بوم، دست به تولید آثار نمایشی با قصه ها و جلوه های بصری بکر بزنند و این مباحث را با محتوا و مفاهیم روایی خود آمیخته وممزوج کنند و در این صورت به طور قطع تولیدات مطلوبی خواهیم داشت که مورد اقبال مخاطبان قرار خواهد گرفت و مجموعه های پرمخاطبی چون پایتخت، نون خ وحتی قصه های مجید نمونه بارز این ادعاست که هر کدام به نوبه خود در زمان پخش با استقبال خوبی برخوردارشدند.

 

بازیگر سریال هایی چون دلدادگان، ازسرنوشت، دادستان، ماه پلنگ و علی البدل پیرامون سبک های نمایشی که می توانند زمینه استقبال مخاطبان از سینما را فراهم کنند، ادامه داد: معتقدم سینما به عنوان خوراک فرهنگی جامعه نیاز دارد سبک ها و ژانرهای روایی مختلفی را در سبد خود داشته باشد و قاعدتا چون ذائقه ها متفاوت است، بنابراین سازندگان آثار با در نظر گرفتن نیاز تماشاگران می توانند تولیدات ارزنده با مضامین متنوعی را ارائه دهند؛ اما این روزها به لحاظ موضوعات‌ فرهنگی و هنری آنچه که احساس می شود نیاز است بیشتر در سبد تولیدات نمایشی قرار گیرد، ساخته هایی در سبک و سیاق اجتماعی و کمدی-اجتماعی خواهد بود.
 
این بازیگر سینما که تاکنون آثار بسیاری چون انفرادی، هفته ای یکبار آدم باش، آهنگ دو نفره و شب اول هجده سالگی را در کارنامه هنری خود ثبت کرده، پیرامون افزایش گرایش سازندگان آثار به سمت تولید در شبکه های نمایش خانگی، بیان کرد: توجه بیشتر رسانه ملی به تولید و ساخت آثار نمایشی مناسبتی و تولیداتی که به دلیل برخی بایدها و نبایدها آنچنان که باید زمینه اقناع مخاطب را فراهم نمی کند، سبب شده سازندگان آثار نمایشی گرایش بیشتری به تولید در رسانه های خانگی پیداکنند، چرا که در رسانه ها محدودیت پرداخت به سوژه های مختلف نسبت به مدیوم تلویزیون کمتر است و چون نوع پرداخت به مسائل را بانگاهی  ملموس تر به زندگی تماشاگر ارائه می دهد و تمام سعی خود را به کار می بندد تا با فکر و تمرکز وسیعتری به روایت ماجراهای برآمده از بطن جامعه بپردازد، این روزها گوی سبقت را از تلویزیون در تولید آثار و جذب مخاطب ربوده است.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه