English

پخش تصاویر دیده نشده از انقلاب اسلامی ایران از شبکه مستند سیما

مجموعه مستند آرشیوی «آرشیویست» به تهیه کنندگی سیدمهدی مویدی با تصاویر کمتر دیده شده ای از انقلاب اسلامی ایران از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود.

پخش تصاویر دیده نشده از انقلاب اسلامی ایران از شبکه مستند سیما

به گزارش خبرگزاری موج، سید مهدی مویدی تهیه کننده مستند آرشیوی «آرشیویست» گفت: این مجموعه تاریخی در فصل اول که پخش آن در شبکه مستند سیما آغاز شده به موضوعات پیرامون انقلاب اسلامی می پردازد و سعی کردیم با استفاده از منابع آرشیوی دست اول  بخش هایی از تاریخ معاصر ایران را مرور کنیم.

وی افزود: این برنامه با پخش تصاویری از حضور امام خمینی (ره) در پاریس، مدرسه فیضیه و دیدار ایشان  با  کارکنان بانک پارس و نیروی دریایی روی آنتن رفته و در قسمت های آتی تصاویری از ملاقات  سفیر سومالی در اردیبهشت ۱۳۵۸ با امام (ره)، دیدار ایشان با اعضای بسیج مستضعفین در شهریور ۱۳۵۹ در زمانی که حسینیه جماران هنوز تکمیل نشده بود، دیدار با جمعی از روحانیون استان کردستان در شهریور ۱۳۵۹  ، دیدار جمعی از مردم شهر قم در حسینیه جماران در شهریور ماه ۵۹ و دیدار جمعی از دانشجویان پاکستانی و معلمان با بنیانگذار جمهوری اسلامی در حسینیه جماران در شهریور ماه ۱۳۵۹پخش خواهد شد.

مویدی اظهارداشت: در قسمت هفتم و هشتم «آرشیویست» دیدار حضرت امام خمینی ره با جمعی از کارکنان روزنامه اطلاعات با حضور حجت الاسلام دعایی پخش خواهد شد و در قسمت یازدهم و دوازدهم  هم به سخنرانی شهید بهشتی در بهمن ۵۹ در مجلس شورای اسلامی در جمع میهمانان خارجی اختصاص داده شده است؛ پخش سخنرانی مرحوم آیت الله مهدوی کنی در جمع میهمانان خارجی در بهمن ۱۳۶۰  هم فصل الخطاب فصل نخست این مجموعه مستند آرشیوی خواهد بود.

این تهیه کننده افزود: «آرشیویست» در شبکه مستند سیما تولید شده و هر روز پیش از اذان مغرب از آنتن این شبکه پخش می شود. این مجموعه را محمدکاظم نادری تهرانی تدوین کرده است و از دیگر عوامل آن می توان به محمد مهدی سیفی مشاور آرشیو اشاره کرد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه