English

علیرضا افخمی با موج مطرح کرد:

درگذشت فتحعلی اویسی برایم دردآور است/ ویژگی های بارز اویسی در بازیگری از نگاه افخمی

علیرضا افخمی کارگردان سریال «زیرزمین» می‌گوید مرحوم فتحعلی اویسی در «زیرزمین» به نحوی نقش «فرج» را ایفا کرد که غافلگیرکننده و خیره‌کننده بود.

درگذشت فتحعلی اویسی برایم دردآور است/ ویژگی های بارز اویسی در بازیگری از نگاه افخمی

علیرضا افخمی کارگردان تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری موج، درباره همکاری با مرحوم فتحعلی اویسی در سریال «زیرزمین» که رمضان سال 85 روی آنتن شبکه سه سیما رفت، بیان کرد: از دست دادن ایشان برای من فقدان دردآوری است چراکه با ایشان در سریال «زیرزمین» کار کردم و بهترین خاطره‌هایم مربوط به آن زمان است اما متاسفانه سعادت نداشتم دوباره با ایشان همکاری کنم.

علی اویسی و ابوالفضل پورعرب در سریال زیرزمین

وی ادامه داد: ایشان در «زیرزمین» به نحوی نقش «فرج» را ایفا کرد که غافلگیرکننده و خیره‌کننده بود و بسیار خوشحالم که خاطره‌های خوبی از ایشان در پشت و جلوی دوربین در ذهن دارم و امیدوارم خداوند فتحعلی اویسی را قرین رحمت کند. 

کارگردان  سریال زیرزمین  با بیان اینکه فتحعلی اویسی بسیار به این موضوع مقید بود که آن چیزی را که کارگردان می‌خواهد به اجرا بگذارد، مطرح کرد: آن چیزی که من از ایشان در «زیرزمین» خواستم با آن چه که تا به آن روز بازی کرده بود، متفاوت بود ایشان تا پیش از «زیرزمین» نقش‌های طنز اغراق‌آمیزی بازی می‌کرد و من در «زیرزمین» تلاش می‌کردم اغراق را در بازی ایشان بگیرم و او هم از من تبعیت می‌کرد. 

فتحعلی اویسی در سریال زیرزمین

افخمی افزود: البته در زمان تصویربرداری سریال پس از مدتی به من گفت «تو می‌دانی چه می‌کنی؟ مردم فتحعلی اویسی را با همین اداها دوست دارند و تو داری من را از چیزهایی که مردم دوست دارند، دور می‌کنی.» اما من به ایشان اطمینان دادم و گفتم: «حواسم هست اما دوست ندارم نقش تو اغراق‌آمیز باشد و می‌خواهم تو در یک موقعیت بازیگری متفاوت این نقش را ایفا کنی.»

علیرضا افخمی

وی یادآور شد: به یاد دارم ایشان پس از بازی در «زیرزمین» سفری به دبی داشت و زمانی که برگشت با من تماس گرفت و گفت: «بسیار نگران بودم با نوع بازی که تو از من گرفتی، مردم جذب نشوند اما زمانی که از هواپیما پیاده شدم مردم فرج فرج می‌گفتند و من غافلگیر شدم.»

دو ویژگی مرحوم فتحعلی اویسی در بازیگری

این کارگردان تلویزیون با بیان اینکه فتحعلی اویسی بسیار بازیگر هوشمندی بود، عنوان کرد: ایشان با یک اشاره من می‌فهمید درخواست و علاقه من چه نوع بازی‌ست این هوشمندی بسیار توجه من را به عنوان کارگردان جلب می‌کرد؛ همچنین ویژگی دیگر ایشان این بود که از آن چیزی که کارگردان می‌خواست، تبعیت می‌کرد. 

افخمی در پایان خاطرنشان کرد: از نظر من دوستان بازیگر باید به این 2 ویژگی توجه کنند یعنی اگر نظرشان در تعارض با کارگردانی‌ست که کار با او را پذیرفته‌اند بهتر است از نظر کارگردان تبعیت کنند.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه