English

تهیه‌کننده برنامه در گفتگو با موج عنوان کرد:

گل طلایی رادیو جوان به اتفاقات روز دنیای ورزش/ از اضافه‌گویی خبری نیست!

یکی از تهیه‌کنندگان «گل طلایی» می‌گوید در برنامه «گل طلایی» از اضافه‌گویی خبری نیست چراکه مخاطب این روزها حوصله تفسیر و توضیحات آنچنانی را ندارد.

گل طلایی رادیو جوان به اتفاقات روز دنیای ورزش/ از اضافه‌گویی خبری نیست!

حسین خلیل‌نژاد یکی از تهیه‌کنندگان «گل طلایی» که شنبه تا چهارشنبه از شبکه رادیویی جوان روی آنتن می‌رود، در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری موج درباره این برنامه توضیح داد: حدود یک ماه و نیم است که بنده تهیه‌کنندگی «گل طلایی» را به صورت یک هفته در میان برعهده گرفته‌ام در حقیقت روال کار به گونه‌ای است که پس از گذشت یک زمانی از تولید برنامه، گروه مسئول در رادیو ممکن است خواستار تغییر در محتوای برنامه باشند از این رو این پیشنهاد به من داده شد و آن را پذیرفتم.

وی درباره تغییرات  برنامه گل طلایی پس از برعهده گرفتن تهیه‌کنندگی آن گفت: هر تهیه‌کننده‌ای مجاز است در چارچوب سیاست‌های شبکه، محتوا و فرمی را برای تعیین کند و آیتم‌هایی را در نظر بگیرد. اضافه کردن 2 تا سه نفر از جوانان شناخته شده در حیطه ورزش یکی از کارهایی بود که من انجام دادم به گونه‌ای که حمید محمدی برای اجرای آیتم «گل یا پوچ»، فرنوش جعفری برای اطلاع‌رسانی درباره آخرین وضعیت فوتبال دنیا و صادق مهرانی برای بررسی حواشی ورزشکاران در فضای مجازی به این برنامه اضافه شدند.

اتاق رژی برنامه گل طلایی رادیو جوان

یکی از تهیه‌کنندگان «گل طلایی» در ادامه با اشاره به اینکه تفاوت بین برنامه‌های ورزشی رادیویی و تلویزیونی زیاد است و گاهی بستگی به مدت زمانش هم دارد، مطرح کرد: از یک برنامه ورزشی که مدت زمان آن بین 60 تا 90 دقیقه است، می‌توان انتظار داشت مسایل مختلف را به صورت ریشه‌ای مورد بررسی قرار بدهد، میزگردهایی را در حوزه‌ها مختلف برگزار و با کارشناسان مهمانان به صورت تلفنی و با حضوری درباره موضوعات مختلف گفتگو کند.

خلیل‌نژاد ادامه داد: البته در برنامه رادیویی نیز امکان برگزاری میزگرد وجود دارد، اما مدت زمان «گل طلایی» 25 دقیقه بیشتر نیست و قطعا نمی‌توانیم مسایل را به صورت بنیادین بررسی و کارشناسی کنیم؛ پس به سراغ مصداق‌هایی که در طول شبانه‌روز وجود دارد، می‌رویم و به آن‌ها می‌پردازیم یعنی بر اساس خبرها محورهای موضوعی تعیین و باتوجه به این موضوعات کارشناس و مهمان تلفنی را انتخاب می‌کنیم.

وی درباره بخش‌های مختلف برنامه عنوان کرد: در «گل یا پوچ» با اجرای حمید محمدی و نویسندگی سمیرا جعفری که به صورت مونولوگ اجرا می‌شود، معضلات ورزش را با زبان طنز به چالش می‌کشیم. در این قسمت که صدای حامد محمدی به گونه‌ای پخش می‌شود که انگار در ورزشگاه است، قصد داریم به مخاطب بگوییم که این صدا باید به گوش همه برسد. در آیتم «گل به خودی» صادق مهرانی به سراغ صفحات ورزشکاران کشور در اینستاگرام می‌رود و مخاطبان را از مطالبی که آن‌ها به اشتراک گذاشته‌اند، مطلع می‌کند. در این بخش از ترانه‌های مختلف و در حقیقت متریال سریال‌ها نیز بهره برده شده است.

این تهیه‌کننده رادیو ادامه داد: در آیتم «فوتبال دنیا» با فرنوش جعفری از شهر شیراز ارتباط می‌گیریم ایشان که یکی از علاقه‌مندان به فوتبال است و در حیطه ورزش بانوان گزارشگری کرده، برای مخاطبان برنامه از آخرین اخبار فوتبال در دنیا می‌گوید. همچنین در هر برنامه تلاش می‌کنیم با سه مهمان به صورت تلفنی گفتگو کنیم و در این گفتگو یک راست به سراغ اصل مطلب می‌رویم در حقیقت گفتگو با سوال و نه با تعارفات مرسوم در رادیو و تلویزیون آغاز می‌شود.

حامد خلیلی مجری برنامه گل طلایی رادیوجوان

خلیل‌نژاد با بیان اینکه «گل طلایی» تنها به ورزش فوتبال نمی‌پردازد، تصریح کرد: با توجه به خبرها و اتفاقات مختلفی که در جریان رویدادهای مختلف رخ می‌دهد، به سراغ اهالی ورزش می‌رویم و سوالاتمان را مطرح می‌کنیم. به عنوان مثال یکی از اتفاقات روز برگزاری والیبال نوجوانان جهان است که ما هر روز یک بخش از برنامه را به این رویداد مهم اختصاص می‌دهیم و با کارشناسان و پیشکسوتان والیبال صحبت می‌کنیم حتی اخیرا با سرمربی تیم نیز گفتگو کرده‌ایم. همچنین تلاش می‌کنیم به رویدادهای مختلف بی‌تفاوت نباشیم و به رشته‌هایی که بعضا نسبت به آن کمتر توجه شده است، بپردازیم.  

وی در پاسخ به این پرسش که ورزش بانوان در «گل طلایی» چه جایگاهی دارد، یادآور شد: از آنجاکه بانوان بخش مهمی از جامعه ما را تشکیل داده‌اند، طبیعی است که باید به آن‌ها پرداخته شود. ما در «گل طلایی» هم به اتفاقاتی که در ورزش بانوان رخ می‌دهد، توجه داریم و هم با مسئولانی که در این حوزه فعالیت دارند، گفتگو می‌کنیم. همچنین حضور فرنوش جعفری در برنامه این پیام را به دنبال دارد که بانوان هم می‌توانند مجری برنامه‌های ورزشی باشند و حداقل من در حیطه کاری‌ام تفاوتی بین خانم‌ها و آقایان قایل نیستم.

به گفته تهیه‌کننده «گل طلایی»، هر روز یک بخش ویژه از این برنامه به اخبار ورزشکاران ایرانی در رقابت پارالمپیک توکیو اختصاص دارد و «گل طلایی» در گفتگو با مجید مرادی گزارشگر اعزامی رادیو ورزش مخاطبانش را از اتفاقات روز و برنامه روزهای بعدی این رقابت مطلع می‌کند.

خلیل‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه این روزها هوای حوصله مخاطبان ابری است، اظهار کرد: در برنامه «گل طلایی» از اضافه‌گویی خبری نیست چراکه مخاطب حوصله تفسیر و توضیحات آنچنانی را ندارد حتی کارشناسان نیز بیشتر از 5 دقیقه صحبت نمی‌کنند از سوی دیگر شاید زمانی که صحبت از آیتم می‌شود مخاطبان منتظر مونولوگ، دیالوگ یا نمایش طنز باشد اما آیتم طولانی این برنامه 3 دقیقه بیشتر زمان ندارد که این موضوع نشان از این دارد که ما هوای مخاطب را داریم و باتوجه به روحیات امروز او اطلاعات را به صورت کپسولی، کوتاه و مفید ارایه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه وقت مخاطب طلاست و نباید به بطالت بگذرد، گفت: مخاطب با شنیدن «گل طلایی» که از فضای زرد دوری می‌کند و به حاشیه‌ها دامن نمی‌زند، در جریان اتفاقات روز ورزش ایران و دنیا قرار می‌گیرد.

این تهیه‌کننده رادیو در پایان خاطرنشان کرد: «گل طلایی» که تولید گروه جوان و تفریحات رادیو جوان با مدیریت مسعود رنجبر است، شنبه تا چهارشنبه به صورت یک هفته در میان به تهیه‌کنندگی من، اجرای حامد مشکینی که سال‌هاست در برنامه‌های مختلف ورزشی فعالیت کرده و به یک پختگی و بلوغی رسیده است و هماهنگی بابک شکری روی آنتن می‌رود. لازم می‌دانم از مسعود رنجبر که حامی ما هستند و علیرضا مقصودی مدیر رادیو جوان که به این تیم اعتماد کرد و فرصت را در اختیار ما قرار داد، تشکر کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه