English

سیدامیر سیدزاده در گفتگو با موج:

خانه شیشه‌ای در مرحله پست پروداکشن است/هیچ سرمایه‌گذاری را به ساخت فیلم ترغیب نمی‌کنم!

تهیه‌کننده «خانه شیشه‌ای» می‌گوید این فیلم سینمایی هم‌اکنون در مرحله پست پروداکشن قرار دارد و اگر دوره جدید جشنواره ملی فیلم فجر برگزار شود، این فیلم به جشنواره ارایه خواهد شد.

خانه شیشه‌ای در مرحله پست پروداکشن است/هیچ سرمایه‌گذاری را به ساخت فیلم ترغیب نمی‌کنم!

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، 12 اردیبهشت ماه سال جاری بود که روابط عمومی پروژه «خانه شیشه‌ای» اعلام کرد که امیر پورکیان کارگردان سریال «ممنوعه» پس از ۶ ماه پروانه ساخت ملودرام اجتماعی«خانه شیشه‌ای» را دریافت کرد.

این فیلم سینمایی که تهیه کنندگی آن را سیدامیر سیدزاده برعهده دارد، با محوریت فعالیت پاپاراتزی ها، روایتی از پشت پرده زندگی شخصی سلبریتی‌ها را به تصویر خواهد کشید.

تاکنون اسامی برخی از بازیگران این پروژه رسانه‌ای شده است که از آن جمله می‌توان به بهاره کیان‌افشار، شهاب مظفری خواننده پاپ که اولین تجربه بازیگری خود را در این فیلم پشت سر می‌گذارد و امیر جعفری اشاره کرد.

برای پیگیری از آخرین وضعیت فیلم سینمایی خانه شیشه‌ای که تصویربرداری آن به پایان رسیده است، به سراغ سیدامیر سیدزاده تهیه‌کننده کار رفتیم‌ و با او گفتگو کردیم.

وی در ابتدا درباره آخرین وضعیت تولید این پروژه بیان کرد: مراحل پس تولید در حال انجام است یعنی این روزها «خانه شیشه‌ای» مراحل پست پروداکشن را پشت می‌گذارد و فکر می‌کنم تا 2 هفته آینده این کار به پایان برسد.

تهیه‌کننده «خانه شیشه‌ای» به اشاره به اینکه این فیلم سینمایی قطعا در این شرایط کرونایی اکران نخواهد شد، گفت: امیدوارم با سیاست‌های جدیدی که در ارتباط با واکسیناسیون مردم پیش گرفته شده است و با خرید واکسن به حد کافی و استقبال مردم از تزریق آن وضعیت سینما روز به روز بهتر شود تا جایی که در سال 1401 زندگی مردم به روال عادی و طبیعی خود باز گردد؛ آنجایی که سالنی که 200 نفر ظرفیت دارد، پُر و حتی سرریز شود!

سرمایه گذاری در سینما پرخطر است

سیدزاده ادامه داد: در چنین شرایطی می‌توان اکران کرد چراکه فیلمسازی در حال حاضر بسیار گران شده است و اگر فیلم به عنوان مثال با 5 میلیارد تومان بودجه ساخته می‌شود، باید 15 میلیارد تومان در سینما بفروشد که بتواند هزینه 5 میلیاردی را وصول کند. در حالتی که مخاطب به دلیل ترس از کرونا در سینما حاضر نمی‌شود، انجام برگشت سرمایه واقعا مقدور نیست و چاره‌ای جز اینکه منتظر مساعد شدن وضعیت سینما بمانیم، نداریم و این موضوع جز با فروکش کردن بیماری کرونا ممکن نیست.

این تهیه‌کننده سینما در ادامه با بیان اینکه چندین پیشنهاد برای کار داشته است اما به دلیل اینکه بازگشت سرمایه در وضعیت فعلی میسر نیست، پروژه‌ای را قبول نکرده است، توضیح داد: توضیح من به دوستان این بوده است که باتوجه به وضعیت سینما احتمال بازگشت سرمایه بسیار کم و ریسک سرمایه‌گذاری بالا است و فقط در یک صورت می‌توان فیلم ساخت، اکران کرد و سرمایه را برگرداند که کرونا صد در صد فروکش کند.

موضوع خانه شیشه ای چیست؟

وی در پاسخ به این پرسش که اگر جشنواره ملی فیلم فجر برگزار شود این فیلم به جشنواره ارایه خواهد شد یا نه، مطرح کرد: اگر جشنواره ملی فیلم فجر برگزار شود، قاعدتا فیلم را ارایه می‌دهیم چراکه موضوع «خانه شیشه‌ای» اجتماعی و آگاهی‌بخش است و فکر می‌کنم در صورت نمایش با استقبال مواجه شود.

به گفته سیدزاده، «خانه شیشه‌ای» درباره باند مافیایی موسیقی زیرزمینی و هدایت موسیقی کشور در مسیر رانت و بهره‌بری از یکسری از افراد است که قصد دارد دست دلالان موسیقی را رو کند. 

امید به تغییر در سازمان سینمایی

وی ادامه داد: من در حال حاضر هیچ سرمایه‌گذاری را به ساخت فیلم ترغیب نمی‌کنم مگر آنکه به دنبال تولید در شبکه نمایش خانگی باشد البته متاسفانه برخی از محصولات شبکه نمایش خانگی هم فیلمنامه‌های اکثرا کلیشه‌ای و تکراری دارند، از فقر متن به شدت رنج می‌برند و در آن مسایلی خلاف فرهنگ و شئونات کشور دیده می‌شود اما به دلیل گسترده‌تر بودن این رسانه و اینکه مخاطبان با فراغ بال پای آن می‌نشینند، من سرمایه‌گذاری را به دوستان توصیه می‌کنم.

تهیه‌کننده «مادر قلب اتمی» در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم روزی محصولات شبکه نمایش خانگی هم به لحاظ فیلمنامه‌ و ساختار و تکنیک غنی شوند تا با کمترین استانداردهای جهانی خود را وفق بدهند؛ همچنین امیدوارم با آمدن دولت جدید، وزیر جدید ارشاد و رییس سازمان سینمایی جدید بتوانیم بر گلوگاه‌های اساسی که باعث افول صنعت سینما، نمایش خانگی و در کل هنر کشور در اثر نمایشی شده است، فایق آییم تا به کیفیت آثار افزوده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه