English

شجاعی طباطبائی اعلام کرد:

آثار هنرمندان یک سوم جهان در نمایشگاه فلسطین تنها نیست/نگران هنرمندان شرکت کننده هستیم

محمد مهدی دادمان، رئیس حوزه هنری، حضور هنرمندان 66 کشور در مسابقه کاریکاتور، کارتون و گرافیک فلسطین تنها نیست را غرور آفرین دانست و این اقدام به موقع را دلیلی بر اینکه واقعا فلیسطین تنها نیست قلمداد کرد.

آثار هنرمندان یک سوم جهان در نمایشگاه فلسطین تنها نیست/نگران هنرمندان شرکت کننده هستیم

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج، در حاشیه مراسم مروری بر آثار منتخب و برگزیده مسابقه بین المللی پوستر، کارتون و کاریکاتور «فلسطین تنها نیست»، محمدمهدی دادمان در مورد نمایشگاه آثار منتخب کارتون، کاریکاتور و گرافیک فلسطین تنها نیست گفت: آن چیزی که در این نمایشگاه موجب افتخار، غرور و امیدواری ما است حضور کیفی و هنرمندانه نمایندگان از 66 کشور دنیا با آثار هنریشان است.

همانطور که همه می دانند نقشه شومی با طراحی اتاقهای فکر پلید صهیونیستی امریکائی برای سازش با رژیم صهیونیستی طراحی شده است که بعضی از دولتهای زبون و ذلیل منطقه به این نقشه تن داده اند و در این پازل سازش مشارکت کرده اند و این خیانت از یاد مردم دنیا و منطقه و همه آزادیخواهان و مدافعان مظلومین عالم نخواهد رفت.

فلسطین تنها نیست

وی با بیان اینکه هنرمندان، فطرت پاک و پر طراوت جامعه‌ هستند گفت: به حمدالله امروز ما همه شاهد بودیم که هنرمندانی که نماینده مردم کشورهای مختلف دنیا هستند، با اقدام هنری و حضور به موقع  خود بار دیگر به همه جهانیان یادآور شدند که به معنای واقعی کلمه «فلسطین تنها نیست».

فلسطین مسئله اول جهان اسلام و منطقه ماست و ان‌شاءالله به زودی به صورت کامل آزاد خواهد شد. مردم فلسطین و همه آزادی‌خواهان جهان به فضل الهی و به مجاهدت همه جهادگران و مدافعین مظلومان عالم این اتفاق را جشن خواهند گرفت.

استقبال خوب هنرمندان از مسابقه فلسطین تنها نیست

مسعود شجاعی طباطبائی هم در جمع خبرنگاران در این مراسم در مورد این مسابقه و نمایشگاه گفت: فراخوان مسابقه بین‌المللی کارتون، کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست» آذر سال قبل منتشر که تا آخر آذر فرصت ارسال آثار بود. بیش از سه هزار اثر از 66 کشور به دست ما رسید که اگر دقت کنید حدود یک سوم کشورهای جهان را شامل می شوند. این آثار را دو گروه داخلی و خارجی داوری کردند. داوران بخش داخلی بنده و محمد خزایی، مسعود ضیایی زردخشویی، عباس ناصری، سعید صادقی بودیم. خانم‌ها کریستینا برنازانی از ایتالیا که تصویرگر و کاریکاتورست سیاسی مطرحی هستند و ایزابلا کوالسکا ویسزورک از لهستان و آقایان روسم از مالزی که مدیریت یک خانه کاریکاتور را دارد و خیلی شناخته شده و مطرح است و لوئیس کارلوس فرناندز از برزیل داوران خارجی این مسابقه بودند.

وی افزود:  داوری ها در بخش داخلی به صورت حضوری و در بخش خارجی به شکل مجازی در دی ماه سال گذشته برگزار شد که انتخاب آثار به عهده گروه خارجی بود و داوری نهایی توسط گروه داوران داخلی انجام شد که در هر بخش سه برنده اول، دوم و سوم داریم و یک نفر هم به عنوان برنده ویژه مد نظر قرار گرفته است.

فلسطین تنها نیست3

دبیر مسابقه فلسطین تنها نیست افزود: یکی از موضوعات این مسابقه سازش دولتهای منطقه با رژیم صهیونیستی است و ما نگران سلامتی هنرمندانی هستیم که به رغم سازش دولتمردانشان در این مسابقه شرکت کرده اند چرا که تجربه این مورد را داشته ایم که از اردن هنرمندی به دلیل کشیدن یک کاریکاتور در مورد رژیم صهیونیستی به زندان افتاد. چنین افرادی خیلی شجاع هستند. در عین حال هنرمندانی از فلسطین و حتی نوار غزه در این مسابقه هم شرکت کرده اند.

شجاعی طباطبائی در مورد دیده شدن این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه هنرمندان مطرحی حضور دارند که ضمن اعتبار دادن به آن توجه هنرمندان کشورهای مختلف را به خود جلب می کند. آقای آنتونیو آنتونس چهره ای بین المللی است و با نشریه نیویورک تایمز همکاری می کرد که یک سابقه صدو بیست سی ساله دارد. این هنرمند شاخص کاریکاتوری را با موضوع ترامپ کار کرد که سگ راهنمایش نتانیاهو است. اتفاق خیلی غیر منتظره ای رغم خورد و آقای ترامپ و لابی صهیونیستی صفحه کاریکاتور این روزنامه با سابقه را به طور کلی بستند که هنرمندان بسیاری در جهان نسبت به این مسئله واکنش نشان دادند.در حال حاضر این نمایشگاه به طور فیزکی و نه مجازی در هشت کشور مانند عراق، لبنان، سوریه، افغانستان و .. برپا شده است.

دبیر مسابقه فلسطین تنها نیست افزود: اگر بخواهیم در مورد موضعاتی که در این نمایشگاه کار شده دسته بندی داشته باشیم می بینید که در بخش اول این نمایشگاه در مورد آزادی بیان ادعایی غرب آثاری ارائه شده است. می بینیم که مکرون در اظهارات عجیب و سخیفی اظهار می کند که در کنار کاریکاتوریست هایی که آثار سخیفی در مورد پیامبر اکرم کشدهاند ایستاده ایم و این حرکت موهن را صداق آزادی بیان اعلام می کنند در حالی که توهین به پیامبر هر دینی جز نفرت پراکنی نیست.

نمایشگاه فلسطین تنها نیست

وی در ادامه اظهار داشت: در عین حال جنجالی درست کردند که مقام معظم رهبری به درستی و با دقت در فرامایشاتشان به آن اشاراتی داشتند و گفتند نکاتی که امثال آقای مکرون مطرح می کنند حاشیه است و بحث اصلی فلسطین و سازش دول عربی با رژیم صهیونیستی است. در بخش پوستر به این مساله به خوبی پرداخته شده است.

اختتامیه فلسطین تنها نیست در روز قدس برگزار می شود

شجاعی با بیان اینکه این کارها به این شکل نیست که با یک نمایشگاه تمام شود گفت: تا روز قدس که اختتامیه به صورت آنلاین این مسابقه برگزار می شود و در تلاش هستیم که از شبکه افق یا یکی دیگر از شبکه های تلویزیونی پخش خواهد شد. چند برنامه از این نمایشگاه پخش خواهد شد و دو مستندی که بر اساس این کارها ساخته شده نیز به روی آنتن می رود. بلکه با این نمایشگاه سفر مارکوپولوئی خود را به اقصا نقاط کشور آغاز می کند. با توجه به اینکه نمایشگاه همزمان این آثار در هشت کشور اطراف رژیم صهیونیستی دایر شده است به خوبی دیده می شود اما دوست داریم که به بهترین شکل این اتفاق بیفتد.

محمدصالح حجت الاسلامی

دبیر مسابقه فلسطین تنها نیست ادامه داد:  روز اختتامیه هم برنامه ویژه ای خواهیم داشت. کتاب این نمایشگاه هم اکنون آماده است که به غیر از اینکه برای افرادی که کارشان به فینال راه پیدا کرده ارسال خواهد شد، برای رسانه های فرهنگی و مجامع فرهنگی بین المللی هم ارسال خواهد شد به اضافه اینکه فایل دیجیتال آن هم روی سایت ایران کارتون قرار می گیرد تا همه استفاده کنند.

شجاعی طباطبائی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید غیبت هنرمندان در این نمایشگاه به معنی کم اهمیت بودن آن در نظر آنها است گفت: این سوال از اساس اشتباه است چرا که اگر شرایط کرونایی حاکم نبود همانند سالهای گذشته هنرمندان هم به این نمایشگاه و مراسم مربوط به آن می آمدند. در عین حال استقبال از آن بسیار خوب بوده است همانطور که تنها در سایت ایران کارتون که آثار این نمایشگاه را به نمایش گذاشته، می بینید که تا امروز 138 هزار بار دیده شده اند. این آثار در سایت های غیر ایرانی در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی همچون سیری کارتون سوریه است و پنسیل کارتون اندونزی و خیلی کشورهای دیگر به نمایش در آمده که رژیم صهیونیستی را هم بسیار ناراحت کرده است.

فلسطین تنها نیست2

وی افزود: به عنوان مثال سایت ای بی ال رژیم صهیونیستی به طور کامل این نمایشگاه را با تمام جزئیاتش تحلیل کرده و از آن به عنوان نمایشگاه هولوکاست سوم یاد کرده است و اگر کلید واژه فلسطین تنها نیست و یا هولوکاست را در اینترنت سرچ کنید می بینید که هم به خوبی دیده م ی شود و هم بازخورد خوبی دارد. در داخل هم تمام تلاشمان این است که به کمک رسانه ملی بازخورد داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه