English

حمید شاه آبادی در گفتگو با خبرگزاری موج:

سرمایه یک نهاد فرهنگی، چهره‌های رشد یافته در آن است نه بودجه/کارهای زیرساختی برای امنیت شغلی اهالی رادیو

معاون صدای رسانه ملی از اهمیت توجه به چهره های شاخص نهادهای فرهنگی برای الگو سازی و اقدامات انجام شده برای بیمه و سنوات اهالی رادیو سخن گفت.

سرمایه یک نهاد فرهنگی، چهره‌های رشد یافته در آن است نه بودجه/کارهای زیرساختی برای امنیت شغلی اهالی رادیو

حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی که هفته گذشته مراسم تقدیر از بهروز رضوی و اهدای نشان درجه یک هنری به این هنرمند پیشکسوت را در ساختمان شهدای رادیو برگزار کرد، در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری موج در مورد اقداماتش برای توجه به نیروهای حرفه ای و پیشکسوت رادیو در زمان تصدیش در سمت ریاست بر این رسانه فراگیر، گفت: اگر کسی که سکاندار مسئولیتی می شود نداند که چه عناصر شاخص و تاثیرگذاری در آن حوزه وجود دارند، در واقع مثل سرمایه داری است که از موجودی خودش خبر ندارد.

بودجه، سرمایه نهادهای فرهنگی نیست

وی تاکید کرد: مدیران فرهنگی باید بدانند که سرمایه های آنها بودجه ها و اعتباراتی که معاونت ها و ستادها به آنها می دهند نیست. آن پول های کم یا زیاد، قبل و بعد از این تخصیص ها آمده و رفته اند. برای یک نهاد فرهنگی چیزی که باقی می ماند چهره هایی هستند که در آنجا رشد می کنند و اگر بخواهیم نسل جدیدی از این افراد شکل بگیرد، نیازمند یک طبقه الگو هستیم و باید روی چهره های شناخته شده کار کنیم.

معرفی مفاخر وظیفه ما است

معاون صدا ادامه داد: حتما ما از هر فرصتی برای معرفی مفاخر خودمان استفاده می کنیم. این یک وظیفه است و هر بار به نوعی و شکلی اقدام به این کار خواهیم کرد که در هر مقطعی به شکل خاص خودش رقم خواهد خورد. در مورد استاد رضوی با اهدای نشان درجه یک هنری اتفاق افتاد و در جشنواره سال گذشته با ساخت مستند برای هشت هنرمند آغاز شد و بعد از آن کلید تولید مستند از ده هنرمند دیگر زده شد که در حال انجام است. همه اینها دست به دست هم می دهد تا آن چیزی که فکر می کنیم در توانمان است را انجام دهیم.

پرداخت بیمه و سنوات معوق سه هزار نفر  

حمید شاه آبادی در ادامه به سامان دهی بیمه و رتبه بندی  کلیه نیروهای برنامه ساز رادیو اشاره کرد و گفت: بیش از سه هزار نفر نیرو که در مجموعه ما، سالیان سال نه سنوات خود را دریافت کرده بودند و نه تحت پوشش بیمه قرار گرفته بودند، که خوشبختانه با مساعدت آقای علی عسگری ریاست سازمان و به تدریج هم سوابق بیست-سی ساله آنها را جمع آوری کرده و به طور جداگانه سوابقشان در کمیته ها بررسی شده و میزان سنوات گذشته شان بررسی شده و به مقداری که سازمان مدارک داشته و از فعالیتشان مطلع بوده، با توافق انجام گرفته بین سازمان های صدا و سیما و تامین اجتماعی، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته یا می گیرند و سازمان در حال پرداخت هزینه هایش هست.

وی افزود: بنابراین امنیت شغلی همه این عزیزان تامین شده و معاونت صدا هم ساماندهی انجام گرفت که رده بندی و جایگاه های شغلی کلیه کسانی که از گذشته با رادیو همکاری دارند مشخص شده است و به یک سیستم تبدیل شد. برهمین اساس از تاریخ 1/10/98 تولید برنامه در رادیو منحصرا توسط برنامه سازان مصوب ما با درجه هنری مصوب در سامانه ای خاص انجام می شود که یک کار زیرساختی و ماندگار است که در اینجا انجام شده است.

ساخت مستند از ده هنرمند پیشکسوت رادیو

معاون صدا در مورد جمله بهروز رضوی در مراسم تقدیر و اهدای درجه یک هنری به او که گفته بود " انگار دیده می شویم" اظهار داشت: بهروز رضوی کارهای زیادی انجام داده که برخی از این کارها از قبیل خواندن کل دیوان حافظ که در دوره جدید ایران صدا و به طور انحصاری در رادیو انجام شده و ماندگار هستند و گنجینه این مجموعه را غنی تر می کند. استاد بهروز رضوی فقط یک صدای ماندگار، توانا و منحصر به فرد نیست بلکه مجموعه از مطالعات، دانش و رفتار و سلوکش به طور توامان از او ترکیبی ساخته است که ما می توانیم به نسل جوان به عنوان یک الگو معرفی کنیم.

شاه آبادی ادامه داد: خوشبختانه ایشان همدلی و همراهی خیلی خوبی با این فضا دارد و امیدواریم که همه اقدامات دراین راستا به درستی انجام شود. بنابراین ما بخش کوچکی از وظیفه خود را انجام می دهیم و اگر اتفاق کوچک یا بزرگی رخ می دهد آن را بهانه می کنیم تا چنین الگوهایی را به نسل جدید معرفی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه