English

محمدرضا شجاعی در گفتگو با خبرگزاری موج:

تأیید منتقدان برایم مهم بود/اثرگذاری نقد در پیشرفت صنعت سینما

طراح هنری تنگه ابوقریب گفت: جایزه جشن منتقدان و در واقع تأیید اهالی نقد و نظر، برای من که تحصیلاتم در این حوزه نبود و بر اساس علاقه به این سمت وسو کشیده شدم، بسیار اهمیت داشت.

تأیید منتقدان برایم مهم بود/اثرگذاری نقد در پیشرفت صنعت سینما

محمدرضا شجاعی طراح صحنه و لباس فیلم تنگه ابوقریب  برگزیده دوره گذشته جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان درباره اهمیت جایزه‌اش در جشن منتقدان به خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج گفت: جایزه جشن منتقدان برای من که تحصیلاتم در این حوزه نبود و از بر اساس به این سمت‌وسو کشیده شدم، بسیار اهمیت داشت. این که بعد از جایزه فجر، توانستم جایزه ای را از این انجمن هم دریافت کنم، به این معنی است که بار دیگر کارم از دید منتقدین مورد تایید قرار گرفته است. 

* اثرگذاری نقد در پیشرفت صنعت سینما

او در مورد اهمیت نظر منتقدان در مورد یک اثر سینمایی اظهار داشت: همیشه انتظار داریم بعد از آن که اثرمان را در معرض قضاوت قرار می‌دهیم، یک تحلیل درست از آن صورت بگیرد و جشن انجمن منتقدان کمک بزرگی به این جریان می‌کند، چرا که انتخاب‌های آن، برایند نظر منتقدان است.

شجاعی گفت: البته باید این را در نظر گرفت که این نکته به تنهایی نمی‌تواند کاری را پیش ببرد و اثر نگاه و انتخاب منتقد باید در کیفیت فعالیت سینماگران دیده شود. این که ما در جریان تحلیل منتقدان قرار بگیریم، به شرطی خوب است که این جریان باعث شود تا همه اهالی سینما در قدم‌های بعدی که بر می‌دارند، هوشمندانه‌تر عمل کنند. به عقیده من، این اثرگذاری نقد و نگاه منتقد واقعا به پیشرفت صنعت سینما در ایران کمک خواهد کرد.

این طراح صحنه و لباس همچنین با تأکید بر این که در دوره‌ای هستیم که کارگردانان بیشتر به طراحی صحنه اهمیت می‌دهند، توضیح داد: برگزاری این نوع جشن‌ها و جشنواره‌ها باعث شده اتا سازندگان فیلم از حیث رقابتی هم به جریان فضاسازی و طراحی صحنه نگاه متفاوت‌تری داشته باشند. ما در گذشته شاهد این موضوع بودیم که در ساخت یک فیلم بخش اعظمی از جریان پیش تولید صرف بازیگران می‌شد، اما در سال‌های اخیر بازار جریان‌ساز، رقابت این عرصه را متفاوت کرده و دیگر نگران عدم شناخت سازندگان آثار از مقوله طراحی و فضاسازی در فیلم‌ها نیستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه