English

هادی مظفری در گفتگو با خبرگزاری موج:

پیگیری حقوقی انتشار کتاب ایران مدرن،ملکه هنر توسط دفتر حقوقی ارشاد/نحوه تهیه تصاویر کتاب در دست بررسی است

هادی مظفری گفت: کتاب ایران مدرن به دست ما رسید و اقدامات حقوقی مان را شروع کرده ایم و دفتر حقوقی وزارت ارشاد در حال پیگیری آن است.

پیگیری حقوقی انتشار کتاب ایران مدرن،ملکه هنر توسط دفتر حقوقی ارشاد/نحوه تهیه تصاویر کتاب در دست بررسی است

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج، سال گذشته در نیویورک با حمایت مالی فرح دیبا کتابی حاوی تصاویر و توضیحاتی در مورد آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر منتشر شد که به نظر می رسید نه تنها حقوق مادی و معنوی ایران را زیر پا گذاشته است بلکه به دنبال مصادره اموال ایران به نفع خاندان پهلوی بوده است.

هادی مظفری در گفتگو با خبرنگار موج در مورد پیگیری حقوقی انتشار کتاب ایران مدرن، ملکه هنر توسط انتشارات اسولاین در نیویورک شامل تصاویری از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر گفت: این کتاب به دست ما رسید و ما آن را مورد بررسی قرار داده ایم. به هرحال در مورد تمام آثاری که در موزه هنرهای معاصر و طی سال های گذشته توسط دولت جمهوری اسلامی ایران خریداری شده و جز اموال ما است، کسی نمی تواند مدعی شود و ادعا کند که مربوط به فرد خاصی است.

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: مکاتباتمان را با اداره کل حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان حافظ منافع و مجموعه صالح نسبت به پیگیری و اقامه دعوا برای حقوق وزارتخانه انجام داده ایم. دوستان هم در حال رایزنی و پیگیری هستند که به اشکال مختلفی که این قابلیت وجود دارد حقوق ایران را استیفا کنند.

وی در مورد زمان تهیه تصاویر بکار رفته در این کتاب و چگونگی ارسال آنها برای ناشر هم گفت: همه این موارد در حال بررسی است و در موردشان اقداماتی صورت گرفته است.

هادی مظفری در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه این کتاب در کشوری منتشر شده که کلیه معاهدات کپی رایت را امضا کرده و بر اساس آن باید به حقوق مادی و معنوی مالکان آثار پایبند باشد، آیا می توان گفت که حقوقی از ایران پایمال شده است؟ گفت: همانطور که گفتم ما اقدامات حقوقی مان را شروع کرده ایم و دفتر حقوقی وزارت ارشاد در حال پیگیری آن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه