English

کلاهدوزان در گفتگو با خبرگزاری موج:

خرید و فروش آثار هنری را تضمین می کنیم/شرایط سرمایه گذاری موفق بر روی آثار هنری

سید حمزه کلاهدوزان گفت: در گالری ما سه بار تعدیل قیمت کارشناسانه صورت گرفته تا مناسب‌ترین قیمت‌ها بر روی آثار گذاشته شود و حاضریم هر زمان که خریدار به هر دلیل قصد مرجوع کردن اثر خریداری شده اش را داشته باشد از او بخریم.

خرید و فروش آثار هنری را تضمین می کنیم/شرایط سرمایه گذاری موفق بر روی آثار هنری

به گزارش خبرنگار تجسمی موج، بخش هنرهای تجسمی گالری کلاهدوزان عصر جمعه ۱۶ آذر ماه با نمایش آثار ۱۳ استاد شاخص و مطرح هنرهای تجسمی ایران  با برپایی نمایشگاه در جست و جوی خود افتتاح شد.

نمایشگاه با نظر کارشناسی برپا شده است

سیدحمزه کلاهدوزان درمورد زمان آغاز فعالیت این بخش گفت: بیش از ده سال است که تیم ما مشغول جمع آوری آثار است و البته ما در هولدینگ بزرگ هنری خودمان، کارشناسه هنری، برگزاری نمایشگاه و تیم تشریفات داریم و همه آنها با نظر یک مدیر مشغول به فعالیت هستند. این نمایشگاه هم زیر نظر کارشناسانی برپا شده که بعضا در حراج های معتبر دنیا حضور دارند و از تجربه بالایی برخوردار هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این محل را از ابتدا به عنوان یک گالری طراحی و احداث کرده بودید یا اینکه در یک تصمیم گیری ناگهانی به این فعالیت اختصاص پیدا گفت: این ساختمان هم، متعلق من است که البته نمی توانم تمام آن را به گالری تبدیل کنم و شاید حتی تا آخر سال آن را واگذار کنم که در چنین صورتی گالری به محل دیگری نقل مکان خواهد کرد و دائمی می شود.

کلاهدوزان در مورد انگیزه‌اش برای برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی، ضمن انتقاد از سرمایه گذاری عموم مردم در عرصه سکه و طلاا و از این دست کالاها گفت: ما در مجموعه خود مشاوره کارشناسی به علاقمندان خواهیم داد و حتی حاضریم که خرید و فروش آثار هنری را تضمین کنیم.

اثر هنری با ارزش است چون بی همتا است

این مجموعه دار تشریح کرد: حتما به خوبی می دانید که بخشی از اقتصاد هنر و آثار هنری به این صورت شکل گرفت که قدیمی‌ها اجناسی را می خریدند و نگه می داشتند به امید روزی که ارزش آن بالاتر رفته و گرانتر شود. این فرهنگ در کشور ما و همه دنیا وجود دارد، که اگر هنرمندی خوب باشد و سرمایه گذاری با کارشناسی و مطالعه انجام شود، از بهترین و سودآورترین‌ها است. چرا که، سرمایه گذاری‌های ماشینی قابل انجام است و وقتی فردی یک کالای ماشینی را می خرد هر لحظه ممکن است بهتر از آن را کسی تولید کند. اما در مقوله هنر اثری را که یک استاد خلق می کند دیگر تکرار پذیر نخواهد بود و یگانه می شود.

وی تاکید کرد: پس اگر در این وادی به درستی سرمایه گذاری شود یعنی اثری خوب از مرجعی معتبر، قانونی و متخصص خریداری شود، قطعا موفق خواهد بود.

خرید آثار را تضمین می کنیم

سید حمزه کلاهدوزان در مورد تضمین خرید علاقمندان آثار هنری گفت: در گالری ما سه بار تعدیل قیمت کارشناسانه صورت گرفته تا مناسب‌ترین قیمت‌ها بر روی آثار گذاشته شود و حاضریم هر زمان که خریدار به هر دلیل قصد مرجوع کردن اثر خریداری شده اش را داشته باشد از او بخریم.

وی تصریح کرد: بخشی از هولدینگ ما مشاوره اقتصادی در حوزه هنر است که به علاقمندان در حوزه انتخاب، خرید و فروش آثار خدمات مشورتی می دهند. بر همین اساس خیلی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی به ما مراجعه می کنند و ما هم با توجه به بودجه و سلیقه شان پیشنهاداتی را ارائه می کنیم.

مدیر گالری کلاهدوزان در مورد اینکه آیا با گروه خاصی از هنرمندان پیشکسوت و مشهور کار می کنید یا نه به خبرنگار موج گفت: تعدادی از جوانان هم با رویکرد حمایت از فرهنگ و هنر کشور با ما همکاری دارند و که ان‌شاءالله در برنامه بعدی نمایشگاه گروهی هنرمندان جوان را برگزار خواهیم کرد. همه جای دنیا ما ایرانیان را به هنرمان می شناسند و به هر حال ما یک وظیفه ایرانی داریم و همه باید برای حفظ هویت ایرانی اسلامی خودمان تلاش کنیم. این کار من به تنهایی نیست اما هر کس به اندازه خودش باید سهمی در انجام این وظیفه داشته باشد.

وی تاکید کرد: با این هنر ما می توانیم به وضعیت اقتصادی، توریسم و روابط فرهنگی بین المللی رونق بدهیم. ما می توانیم در کشورهای خارجی نمایشگاه برگزار کنیم و یا از هنرمندان خارجی نمایشگاه هایی را در ایران دایر کنیم. می توانیم کشورهای اسلامی را با فرهنگ و تمدن کشور خودمان بیشتر آشنا کنیم و باور کنیم که ما در دنیا مرح هستیم.

کلاهدوزان در مورد اینکه آیا تنها بر روی آثار هنری مدرن و معاصر کار می کنند یا به هنرهای سنتی هم توجه دارند گفت: من بابت  ایران و هنر ایرانی احساس وظیفه می کنم و نسبت به آن علقه و دلبستگی خاص دارم. ما یک خانواده کاملا سنتی هستیم و گنجینه ای هم از آثار هنرهای سنتی و قدیمی داریم.

وی در مورد نحوه فعالیت این گالری در طول سال هم گفت: برنامه ما در این گالری هم این است که در طول سال تنها چهار یا پنج نمایشگاه برگزار کنم نه نمایشگاه های هفتگی. برای این کار هم تیم پژوهشی و مطالعاتی دارم و برای هر نمایشگاه باید تحقیقات لازم انجام و برنامه مشخصی طراحی شود تا به صورت علمی برگزار شوند.

شایان ذکر است در اولین نمایشگاه مجموعه تجسمی گالری کلاهدوزان باعنوان در جست و جوی خود، آثاری از محمد احصایی، نصرالله افجه‌ای، حسین محجوبی، رضا مافی، یعقوب امدادیان،حجت امانی،  فرامرز پیلارام، مهدی حسینی، صادق تبریزی، مریم سالور، داوود قنبری،  منوچهر نیازی و گیزلا وارگا سینایی به نمایش درآمد. این نمایشگاه تا ٢٣ آذر ادامه دارد و مضمون مشترک آثار آن، هنر ایرانی اسلامی است، .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه