English

دو خبر از هفته کتاب؛

آغاز پاییزه کتاب ۲۴ آبان در استان‌ها و ۲۶ آبان در تهران

معاون فرهنگی خانه کتاب از برگزاری چهارمین دوره پاییزه کتاب همزمان با بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

آغاز پاییزه کتاب 24 آبان در استان‌ها و 26 آبان در تهران

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از ستاد خبری بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، سید سعید میرمحمد صادق با اشاره به برگزاری دهمین دوره یارانه حمایتی از کتابفروشی‌ها در هفته کتاب  گفت: طرح پاییزه کتاب با شعار «حال خوش خواندن در پاییزه کتاب» دهمین گام در راستای اعطای یارانه نشر کتاب از طریق کتاب‌فروشی هاست که از ٢٤ آبان ماه در شهرستان ها و از ٢٦ آبان ماه در تهران آغاز خواهد شد و تا ٤ آذر ماه ادامه خواهد داشت .

وی ادامه داد:  تاکنون در این طرح ٥٦٩ کتابفروشی مورد تایید قرار گرفته‌اند. البته با توجه به استقبال و ادامه ثبت‌نام کتاب‌فروشان تهرانی، ثبت نام همچنان ادامه دارد. 

بر اساس طرح پاییزه کتاب هر فردی می تواند صرفا با ارایه کارت ملی به کتابفروشی‌های عضو طرح  پاییزه کتاب به میزان یک میلیون ریال کتاب خریداری کند. همچنین به منظور حمایت از نویسندگان نیز تخفیف کتاب‌های تالیفی 25 و کتاب های ترجمه 15 درصد خواهد بود.

 

برگزاری نشست فعالان ویرایش در فضای مجازی در نخستین روز هفته کتاب

در نخستین روز هفته کتاب نشست فعالان ویرایش در فضای مجازی در خانه کتاب برگزار خواهد شد.

به گزارش ستاد خبری بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌های نخسیتن روز هفته کتاب بیست و ششمین دوره هفته کتاب اعلام شد.

بر این اساس روز  پنج‌شنبه 24 آبان همزمان با نخستین روز هفته کتاب که به نام کتاب،‌ کتابخوان و کتابدار نامگذاری شده است برنامه  تجلیل از کتابداران با حضور معاون امور فرهنگی از ساعت 9 و سی دقیقه الی 11 و سی دقیقه در تالار وحدت، برگزار می‌شود. همچنین،‌ این برنامه فردا به‌صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

این برنامه با حضور علیرضا مختارپور؛ دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معاونان فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 500 نفر از کتابداران برگزار می‌شود. در این برنامه از جمعی از کتابداران،‌ کتابخوانان، و کتابخانه‌های برتر تجلیل می‌شود.

همچنین در این روز از ساعت 15 تا 19 نشست فعالان ویرایش در فضای مجازی با همکاری انجمن فرهنگی-آموزشی ویرایش و درست‌نویسی در سرای کتاب خانه کتاب برگزار خواهد شد.

بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار حال خوش خواندن از تاریخ 24 آبان تا 1 آذرماه با مشارکت بیش از 60 نهاد و سازمان در سراسر کشور برگزار می‌شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه