English

حواشی فراخوان انتخاب آتیه داستانی ایرانی

در خواست محمد سرشار از طرفدارانش به نفع دهه شصتی‌ها/نامه‌نگاری اکبری دیزگاه و مدیرعامل بنیاد

اکبری دیزگاه از لیست فراخوان انتخاب آتیه داستانی ایرانی انصراف داد و محمد سرشار از مخاطبینش خواست تا به دیگران رای دهند!

در خواست محمد سرشار از طرفدارانش به نفع دهه شصتی‌ها/نامه‌نگاری اکبری دیزگاه و مدیرعامل بنیاد

به گزارش خبرگزاری موج، فراخوان انتخاب آتیه داستانی ایرانی امروز با دو حاشیه از سوی کاندیداهایش روبرو بود. اکبری دیزگاه از این لیست انصراف داد و محمد سرشار از مخاطبینش خواست تا به دیگران رای دهند!

نامه‌نگاری اکبری دیزگاه و مدیرعامل بنیاد

در پی نامه درخواست ابراهیم اکبری دیزگاه برای خروج از فهرست انتخاب آتیه داستان ایرانی، مدیر بنیاد شعر و ادبیات داستانی طی نامه‌ای به او پاسخ داد.

اکبری دیزگاه-مهدی قزلی

در این نامه آمده:

«برادر گرامی؛ جناب آقای ابراهیم اکبری دیزگاه

با سلام

شما چه از شرکت در این انتخاب انصراف بدهید و چه ندهید، از استوانه‌های حال و افق‌های روشن آینده ادبیات داستانی ایران هستید.»

مهدی قزلی

گفتنی است صبح امروز، اکبری دیزگاه با انتشار نامه‌ای در فضای مجازی و خطاب به مهدی قزلی، حضور در بخش ویژه «چهل‌سالگی انقلاب اسلامی» را مقتضی زمان حال خود ندانست و خواست نام او خط زده شود.

در این نامه آمده است:

«برادر عزیزم، حضرت مهدی قزلی

با سلام و احترام فراوان

لطف بفرمایید اسم بنده را از لیست آتیه ادبیات داستانی ایران خط بزنید. از عنایت شما و همکارانتان سپاسگزارم.

لازم است نکته‌ای را تذکر دهم، شاید برای همه ما اهالی ادبیات داستانی مفید باشد؛ نویسنده‌ای که آینده و آتیه را در معاد می‌بیند، باید مدام به قیام و بازگشت فکر کند؛ قیام در مقابل خدا و بازگشت به سوی او! ولی من اکنون در فکر فرارم؛ « فَفِرُّوا إِلَى اللَّه» (ذاریات/50)

پس آتیه و آینده من همین الان است؛ الانی که دارم برمی‌گردم، قیام می‌کنم و فرار!»

با تشکر

ابراهیم اکبری دیزگاه

سرشار: رای خود را به جعفری و رضایی دهید

 

این گزارش حاکی است محمد سرشار با انتشار یادداشتی، از مخاطبان ادبیات خواست تا به نامزدهای دیگر رای دهند. در این مطلب که صبح امروز در صفحه شخصی وی منتشر شده، سرشار با تشکر از انتخاب او به عنوان آتیه داستان ایرانی، از مخاطبینش خواست تا رای خود را به نفع آقایان محمدعلی جعفری و مصطفی رضایی ثبت کنند.

در این یادداشت آمده:

«یازدهمین دوره جایزه ادبی دولتی جلال آل‌احمد، امسال بخشی را با عنوان آتیه داستانی ایرانی به راه انداخته و بیست داستان‌نویس متولد سال 1357 به بعد را به بازدیدکنندگان سایتش معرفی کرده تا به سه نفر از آنها رأی بدهند... به این حقیر هم لطف داشته‌اند و مرا یکی از این بیست نویسنده «جوان» آتیه داستان ایرانی دانسته‌اند. از این انتخابشان متشکرم و امیدوارم این قلم ناچیز وقف انقلاب اسلامی باقی بماند.

اما با توجه به اینکه متولد سال 1360 هستم و براساس هر تعریفی از «جوان» (به جز کودک درون!)، در 37 سالگی دیگر جوان محسوب نمی‌شوم از رای‌دهندگان احتمالی درخواست می‌کنم به برادرانمان محمدعلی جعفری (متولد سال 1366) و مصطفی رضایی (متولد سال 1369) رای دهند که کسوت جوانی، شایسته این دو عزیز است.»

 

محمد رضا سرشار و ابراهیم اکبری‌دیزگاه از افراد حاضر در فراخوان انتخاب آتیه داستانی ایرانی هستند. در این فراخوان که توسط دبیرخانه یازدهمین جایزه ادبی جلال آل احمد منتشر شده است، از مخاطبان ادبیات خواسته شده تا 13 آبان با مراجعه به نشانی javan.adabiatirani.com ، سه نامزد از فهرست بیست نویسندۀ زیر 40 سالی که هر کدام اثری مرتبط با هویت انقلابی-دینی-ملّی دارند انتخاب کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه