English

برنامه نود امشب هم پخش نمی شود/باز هم ضعف اطلاع رسانی روابط عمومی سازمان صدا و سیما

رفتار رانتی صدا و سیما در مورد عدم پخش برنامه نود برای دومین هفته متوالی سوال برانگیز است.

برنامه نود امشب هم پخش نمی شود/باز هم ضعف اطلاع رسانی روابط عمومی سازمان صدا و سیما

 سرویس فرهنگی خبرگزاری موج -محمدصالح حجت‌الاسلامی: پس از آنکه برنامه با سابقه و پربیننده نود، بعد از هجده سال، به ناگاه و به بهانه پخش زنده یک مسابقه فوتبال اروپایی پخش نشد، حرف و حدیث‌هایی در مورد آغاز حذف عادل فردوسی‌پور شروع شد.

در یک هفته گذشته مسئولان سازمان صدا و سیما، به رغم در اختیار داشتن هزاران دقیقه خبری و ده‌ها مسیر ارتباطی، کوچکترین اطلاعی از صحت این گمانه زنی‌ها در اختیار افکار عمومی قرار ندادند. این در حالی است که روابط عمومی شبکه‌های مختلف سیما به طوری بیش فعال، روزانه اقدام به ارسال پیش خبر پخش برنامه هایی با محبوبیتی به مراتب کمتر از این برنامه نود می کنند.

این سکوت خبری تا آخرین ساعات امروز دوشنبه، روز پخش سنتی نود در  همه این سالها ادامه داشت که در رفتاری غیر حرفه ای و رانتی، روابط عمومی شبکه ۳ سیما، خبر عدم پخش و دلایل آنرا در قالب یک گفت‌و‌گو در اختیار یک خبرگزاری گذاشت.

جدای از اینکه این رفتار نشان از عدم قطعیت این تصمیم تا آخرین دقایق و یا نگرانی از نتیجه اعلام  به هنگام این خبر دارد، رفتاری غیر حرفه ای و توهین آمیز نسبت به مخاطبان میلیونی این برنامه و رسانه‌های پرتعداد و رسمی کشور هم به شمار می‌آید.

قطعا نمی توان فکر کرد که معنی و نحوه عملکرد خبرگزاری برای کارشناسان روابط عمومی عریض و طویل سازمان صدا و سیما مشخص نیست، اما عدم رعایت عدالت در اطلاع رسانی عمومی و یکسان به عموم رسانه‌هایی که در طول سال در کنار این سازمان هستند به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

عجیب اینکه مدیر کل روابط عمومی سازمان، خود سالها تهیه کننده و مجری برنامه‌هایی صریح و جسور در مبارزه با رانت‌خواری و تبعیض در تلویزیون بوده و یک فرد کاملا  آشنا با مسئله رسانه ای است که هضم این سوء رفتار را برای اهالی رسانه سخت‌تر هم می‌کند.

گرچه این سخنان بارها در رسانه‌ها و حتی نشست‌های رسانه‌ای با مدیران صدا و سیما مطرح شده است و وعده اصلاح رفتار هم داده شده، اما بازهم ابراز امیدواری می کنیم که این روش ها مورد بازنگری جدی قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه