English

در گفت و گو با موج عنوان شد:

سارینا قهرمانی برای حمایت از کودکان سرطانی/در انتظار حمایت وزارت بهداشت هستیم

اصفهانی گفت: بچه‌ای که در بیمارستان ماهی یک بار، هم بازی و یا بیمار تخت بغلیش فوت می کند، یک قهرمان می‌خواهد که نمیرد و به بیماری غلبه کند، ما هم این را ساختیم.

سارینا قهرمانی برای حمایت از کودکان سرطانی/در انتظار حمایت وزارت بهداشت هستیم

مرتضی اصفهانی مدیر روابط عمومی و بازرگانی استودیو انیمیشن سازی رضوان، درباره ساخت انیمیشن «سارینا» به خبرنگار خبرگزاری موج گفت: ما با 5 سال سابقه و ساخت بیش از دو هزار دقیقه انیمیشن، در سال گذشته یک ایده بسیار خلاقانه، از موسسه خیریه «کودکان فرشته اند» برای تولید انیمیشن در حمایت از کودکان سرطانی دریافت کردیم. ایده اصلی این است که ما یک کاراکتر و سریال انیمشینی بسازیم که قهرمان این انیمیشن شبیه به کودکان سرطانی باشد و قهرمان زندگی آنها بشود تا با دیدن این قهرمان، همزاد پنداری کنند و انگیزه و روحیه مبارزه با بیماری را پیدا کنند.

اصفهانی در ادامه افزود: قهرمان این انیمیشن، دختر بچه‌ای به نام سارینا است که در اثر طلسم یک غول، به بیماری ناشناخته‌ای دچار می‌شود و همانند کودکان تحت درمان سرطانی، موهای سرش شروع به ریزش می کند؛ اما به جای این که در بستر بیماری بیفتد و نا امید شود، با کمک برادرش سرنا و دوستش شیرو، که آنها هم سر خود را می‌تراشند، به جنگ غول می‌روند و آن را شکست می دهند. داروی بیماری سارینا را کشف می‌کنند و بیماریش را درمان می کنند.

انیمیشن سارینا

ما قهرمان بچه های بیمار را ساخته ایم

مرتضی اصفهانی در مورد اهداف پیش بینی شده برای انیمیشن سارینا اظهار داشت: مهم ترین اتفاقی که بعد از ساختن این انیمیشن برای کودکان سرطانی می افتد این است که اولا در زندگی خودشان یک قهرمان پیدا می کنند دومین مشکل این کودکان این است که در اتاق بیمارستانی این ها فضای خموده و دلگیر است و ما در تلاش هستیم که اکسسوارهای داخل اتاق کودکان سرطانی را با کاراکترها و لوکیشن‌های مختلف سارینا تزئین کنیم، یعنی به عنوان مثال رو تختی و رو بالشتی مزین به تصاویر کارتونی باشد که متعلق به خودشان است و قهرمانی است که آنها با او همزاد پنداری می کنند نه مثلا باب اسفنجی یا تام و جری ومانند اینها؛ این اتفاقی است که امیدواریم با همکاری وزارت بهداشت و سازمان ها به زودی بیفتد.

اصفهانی در رابطه با تفاوت این انیمیشن با گگ‌ها خاطر نشان کرد: ما به آن دسته از انیمیشن ها گَگ به معنای خنده دار می گوییم که هیچ هدفی غیر از خنده دار بودن ندارند. کودکان سرطانی اگر بخواهند انیمیشن گگ ببینند فضای انیمیشن جهان پر از این نوع کار است مانند اگی و دوستان، تام و جری، رود رانر و باب اسفنجی و...و دیگر محلی از اعراب نداشت که ما بخواهیم با آنها رقابت کنیم و چیزی بسازیم که به آن اندازه هم خنده دار از آب در نیایید. ولی آن چیزی که کودک سرطانی بیشتر همه به آن نیاز دارد، روحیه است؛ یعنی ببیند شخصیت محبوب انیمیشنی آن به همان بیماری خودش دچار شد، اما مثل همتختی بغل دستیش که دیشب مرد، نمرد! این بچه ها هر روز در حال گرفتن فیدبک منفی هستند. شما اگر برادرت بمیرد، حداقل یک ماه آن آدم سابق نیستی! بچه‌ای که در بیمارستان ماهی یک بار، هم بازی و یا بیمار تخت بغلیش فوت می کند، یک قهرمان می‌خواهد که نمیرد و به بیماری غلبه کند و ما هم این را ساختیم.

انیمیشن سارینا

اصفهانی در مورد دست اندرکاران ساخت انیمیشن سارینا خاطر نشان کرد: «سارینا» محصول استودیو رضوان است که فیلم نامه نویسش محمدرضا عابدی از معروف‌ترین فیلم نامه نویسان انیمیشن ایران است. کارگردان این کار کیانوش عابدی، تهیه کننده آن اسدالله دیانتی و مدیر تولیدش محسن امینی سرور است. ما برای این کار یک تیم مشاور روان شناسی کودک و انیمیشن داشتیم.

یک انیمیشن منحصر به فرد در سطح جهان

وی گفت: یک نکته در مورد انیمیشن سارینا قابل توجه است که مصداق خارجی در جهان ندارد و به دلیلی یک انیمیشن یونیک است. یعنی در هیچ کجای جهان انیمیشنی، ولو یک قسمت 10 دقیقه ای نه 91 دقیقه ای، مخصوص کودکان سرطانی ساخته نشده است. این ادعا تا این حد است و جای کار کردن و جای تبلیغ دارد که ما در حال مذاکره هستیم تا این انیمیشن، از طرف جمهوری اسلامی ایران به یونیسف و یونسکو،عرضه شود و این می تواند افتخاری برای همه ما باشد.

انیمیشن سارینا

اصفهانی مدیر روابط عمومی استودیو رضوان در مورد تمهیدات به کار گرفته شده برای تاثیر سازنده این انیمیشن بر همه اقشار کودکان و بویژه بیماران خاص، اظهار کرد: ما به هر حال سعی کردیم یک انیمیشنی بسازیم که برای همه اقشار کودک جذاب باشد. بر همین اساس ما تلاشمان این بود که بیماری این دختر در انیمیشن، سرطان عنوان نشود تا همه بیماران خاص و همه کودکان بیمار بتوانند از آن روحیه بگیرند. ولی این که انتظار داشته باشیم کودکان پرجنب جوش، با کودکی که سرش تراشیده شده همزاد پنداری کنند، قطعا به روحیه هر کودک بستگی دارد و ممکن است این اتفاق بیفتد و ممکن است نیفتد.

انیمیشن سارینا

کاراکتری برای همه بچه های دنیا

اصفهامی در مورد ویژگی کاراکترهای انیمیشن سارینا به خبرنگار خبرگزاری موج گفت: یک ویژگی دیگر سناریو شخصیت سارینا داشت این بود که به توصیه محمدرضا عابدی فیلم نامه نویس کار، کاراکترها و چهره ها بیانگر هیچ قومیت و هیچ کشوری نیستند. حتی ما سعی کردیم چهره ها از حالت انسانی کمی خارج شود و حالت شبه انسانی به خود بگیرد زیرا ما هر نوع انسانی طراحی کنیم بلاخره به یک تایپ جغرافیایی می خورد مثلا یا خاورمیانه ای، یا غربی، خاور دوری، افریقایی یا عرب است و بالاخره کاراکتر به یک نژادی شبیه می شود. بنابراین ما سعی کردیم به نژاد انسانی شبیه نباشد و تا در همه جای جهان کودکان بیمار بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

برای ادامه تولید نیاز به حمایت داریم

وی در مورد هزینه ها و اسپانسر این انیمیشن گفت: هزینه ها مساله داخلی است. ولی باید بگویم متاسفانه ادامه تولید این انیمیشن بدنبال جذب اسپانسر هست . وزارت بهداشت قول مساعدت داده اند و امیدواریم در فصل های بعدی بتوانیم با المان های بیشتری کار را تولید کنیم و قصه را وسعت بدهیم افزایش دهیم.

مرتضی اصفهانی خاطر نشان کرد: فصل اول این انیمیشن در 13 اپیزود 7 دقیقه ای (جمعا ۹۱ دقیقه) تولید شده است و ما منتظر همکاری سازمانهای دولتی، اقتصادی هستیم که بتوانیم فصل‌های بعدی آن را هم ادامه دهیم.

به دنبال مشتری خارجی هستیم

اصفهانی درباره دوبله و زبان دوم این انیمیشن خاطر نشان کرد: ما زیر نویس انگلیسی آن را هفته گذشته آماده کردیم و برای معرفی به بازار بین المللی انیمیشن میپ کام (MIPCOM) در کن فرانسه، که 23 مهرماه برگزار شده، ارسال کردیم و به یکی از تیم های منتشر کننده (دستربیوترهای) بین الملی هم داده ایم تا آنرا عرضه کنند؛ ولی برای دوبله آن هنوز زود است چرا که فعلا باید شبکه های تلویزیونی ببینند واگر بپسندند و قرارداد پخش ببندند، بعد از آن یا ما دوبله آن را انجام می دهیم یا خودشان دوبله محلی (Native) انجام می دهند که بهتر است. چراکه ما هر چقدرهم که دوبلور حرفه ای بیاوریم همانند دوبلور نیتیو ترجمه نمی کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه