English

تا پایان سال صد استارتاپ سلامت متولد خواهند شد/ آغاز به کار اولین شتاب دهنده حوزه سلامت از امروز

با افتتاح نمایشگاه رسانه های دیجیتال سلامت، اولین شتاب دهنده حوزه سلامت از امروزکار خود را آغاز کرد.

تا پایان سال صد استارتاپ سلامت متولد خواهند شد/ آغاز به کار اولین شتاب دهنده حوزه سلامت از امروز

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج، محمدهادی ایازی معاون وزیر بهداشت و رییس نخستین جشنواره رسانه دیجیتال در نشست خبری افتتاحیه که پیش از ظهر امروز چهارشنبه و با بیش از یک ساعت تاخیر در مرکز همایش های رازی برگزار شد، گفت: گرچه چندی است که شاهد شکل‌گیری کسب و کار‌های جدید در فضای مجازی هستیم و سلامت یکی از حوزه‌های کسب و کارهای نو پا در عرصه رسانه‌های دیجیتال است. در حال حاضر در دنیا صد هزار اپلیکیشن در حوزه سلامت فعال هستند اما در کشور ما آنگونه که باید موفق نبودند.

وی افزود: این جشنواره و نمایشگاه فرصتی است تا افراد فعال در حوزه دیجیتال سلامت دور هم جمع شده و ضمن آشنایی با فرصت های موجود، با طرح‌های تازه بتوانند استارتاپ‌های جدید و لازم را طراحی کنند و از طرف دیگر مدیران حوزه سلامت و مردم هم با ظرفیت ها و امکانات موجود فضای آی تی آشنا شوند با آنها آشنا شوند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به حضور 70 استارتاپ فعال کشور در فضای نمایشگاهی این رویداد دو روزه، گفت: با اینکه این دوره را با زمانبندی فشرده ای به انجام رساندیم اما استقبال خوبی از آن شد و  پیش‌بینی می‌کنیم در دور دوم این رویداد شاهد حضور بیش از دو برابری استارتاپ‌ها باشیم.

ایازی افزود: یکی از اتفاقات مهمی که همزمان با برگزاری این جشنواره رخ خواهد داد آغاز به کار اولین شتاب دهنده حوزه سلامت آغاز است. دبیرخانه دائمی جشنواره هم به زودی فعال خواهد شد تا در طول سال پذیرای طرح های جدید باشد.

وی افزود: برای انجام بهتر فعالیت های مد نظر کمیته مشترکی شامل نمایندگان وزارت بهداشت، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل خواهد شد.

در ادامه این نشست امیرحسین اسدی دبیر علمی جشنواره هم گفت: تاکنون ظرفیت اقتصاد دنیا تا سال 2020، 230 بیلیون دلار در حوزه دیجیتال محاسبه شده است که از این مقدار 300 هزار میلیارد تومان در ایران است. این در حالیست که رقم کل سیستم استارتاپ های سلامت 5 میلیارد تومان محاسبه شده است و این نشانگر فرصت بسیار زیاد موجود در این حوزه است که هم زمینه ای برای اشتغال و هم خدمت را فراهم می کند و هم سرعت و وسعت بالایی دارد.

وی در تعریف رسانه های دیجیتال مد نظر این جشنواره گفت: هر حاملی که بتواند اطلاعات را به دیجیتال تبدیل کرده و منتقل کند مد نظر ما است. این در حالی است که این روزها در کشور ما بحث واقعیت مجازی و ارزش افزوده و اینترنت اشیا هنوز جدی گرفته نشده است.

اسدی تصریح کرد: در مهلت تعیین شده برای این دوره جشنواره ۱۳۶۵ اثر به دبیرخانه رسید که در انتخاب اولیه ۳۵۰ اثر به بخش پایانی رسید و از این میان فردا در مراسم اختتامیه از ۴۲ اثر برگزیده تقدیر خواهد شد

وی نیز با اشاره به شروع کار شتاب دهنده تخصصی دیجیتال گفت: از شنبه فراخوان عمومی این شتاب دهنده منتشر می شود و امیدواریم که تا پایان سال  شاهد تولد صد استارتاپ دیجیتال باشیم.

در ادامه این نشست ایازی در پاسخ به خبرنگار موج گفت: این شتاب دهنده به تمامی حوزه های سلامت توجه می کند و همه طرح ها را بررسی می کند. در حوزه محصولاتی مانند غذا هم  که زیر مجموعه سلامت جسم است مفهوم مجوز تولید دادن به معنی تبلیغ کردن نیست و البته اطلاع رسانی را هم تبلیغ نمی دانیم.

وی در پاسخ به خبرنگار دیگری در مورد زمان محدود جشنواره گفت: در حالی که حداکثر هفتاد استارتاپ موفق حوزه سلامت داریم، دو روز فرصت خوبی برای برگزاری این جشنواره است.

محمد هادی ایازی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست به جای برگزاری جشنواره های متعدد در حوزه سلامت یک رویداد بزرگ و خوب با همین عنوان برگزار کنید گفت: جشنواره موازی نداریم چرا که موضوعات متنوعی در این حوزه داریم.

اسدی هم در بخش دیگری از این نشست گفت: برای معرفی اپلیکیشن های حوزه سلامت به عموم مردم در حال ضبط برنامه ای ترویجی فرهنگی هستیم که به فراخور ۱۳۵ اپلیکیشن سلامت را از طریق تلویزیون اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی در نهایت گفت: ایجاد یک نمایشگاه دیجیتال دائمی هم پیشنهاد خوبی است که در صورت تحقق می تواند آثار مناسب را به عموم مردم ایارن و جهان معرفی کند.

اسدی به برگزاری پنل های متنوعی همانند استارتاپ شو و استارتاپ ویکند سالمندی در روز نخست این جشنواره و در حوزه روانشناسی در آذر ماه اشاره کرد و گفت: در روز دوم در قالب بخش طب استارز مدیران استارت آپ های علی بابا، روبیکا و اسنپ به انتقال تجربیاتشان خواهند پرداخت.

وی به موضوع مهم صادرات اپلیکیشن در دوره تحریم هم اشاره کرد و گفت: با یک بررسی ساده متوجه می شوید که هر اپ حداقل ده هزار بار دانلود می شود که این می تواند ارزآوری خوبی برای کشور و تولید  کنندگان باشد.

در پایان این نشست از رونمایی ربات امدادرسان، پهباد امدادرسان و ربات ویژه معلولین خبر داده شد که هرکدام خدمات ویژه و منحصر به فردی را ارائه خواهند کرد.

نخستین نمایشگاه و جشنواره رسانه‌های دیجیتال دو روز چهارشنبه و پنج شنبه با حضور 70 استارتاپ حوزه رسانه‌های دیجیتال حوزه سلامت در دانشگاه رازی میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه