English

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

صدا و سیما نقش ارزنده ای در تبیین موضوعات دینی ایفا می‌کند

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی بر نقش رسانه ملی در انتقال پیام حج به مردم و فرهنگ سازی در زمینه پیام بزرگ‌ترین اجتماع مسلمانان تاکید کرد.

صدا و سیما نقش ارزنده ای در تبیین موضوعات دینی ایفا می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج، همزمان با آغاز هفته حج، حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با حضور در برنامه روضه رضوان شبکه دو سیما به تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت پرداخت.

در حاشیه این برنامه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، با تأکید بر نقش موثر صداوسیما در تببین فرهنگ حج، گفت: برنامه‌سازان صدا و سیما با همکاری بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت باید در تبیین حج به عنوان مظهر معنویت و سیاست اهتمام ورزند.

وی با تأکید بر نقش رسانه ملی در انتقال پیام حج به مردم و فرهنگ سازی در زمینه پیام بزرگ‌ترین اجتماع مسلمانان اضافه کرد: امروزه رسانه‌ها قدرتمندترین نهاد به شمار می‌روند. به نحوی که تأثیر آن‌ها در نفوس مردم غیرقابل انکار است؛ بنابراین صداو سیما به عنوان بزرگ‌ترین رسانه تاثیرگذار در کشور مسلماً نقش ارزنده و برجسته‌ای در تبیین موضوعات دینی ایفا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، در ادامه از تاثیرگذاری تولید آثار هنرمندانه در اذهان عمومی سخن گفت و افزود: همانطور که امام رضا (ع) در این زمینه تعبیر زیبایی به کار برده اند و می‌فرمایند: «وقتی مردم زیبایی‌های کلام ما را بشنوند، قطعا از ما تبعیت می‌کنند.» بنابراین مشخص است که هنر همکاران صدا وسیما در بیان منویات حج تاثیر بسزایی در اذهان مردم دارد.

وی دقت، تدبیر و علم نسبت به موضوع حج را از زمینه‌های دیگر اثرگذاری پیام دانست و گفت: با توجه به تجربه چندین ساله در حوزه فرهنگی نیازمند زمینه سازی و انتقال اطلاعات فرهنگی هستیم و کار صداوسیما در این حوزه بسیار مهم است و کمک زیادی می‌کند. آموزش و اطلاع‌رسانی به حجاج و خانواده‌ها در ایام حج اهمیت ویژه‌ای دارد. در سال‌های گذشته در زمینه آموزش حجاج برنامه‌های صداوسیما نقشی سازنده داشته اند؛ به طوری که حاجیان پیش از ورود به عربستان تا حد زیادی با قوانین این کشور آشنایی دارند.

حجت الاسلام قاضی عسگر همچنین با اشاره به برنامه‌های رفاهی بعثه تاکید کرد: اصولا به منظور رفاه حال حجاج ایرانی در زمینه اسکان، تغذیه، بهداشت و حمل و نقل تدابیر ویژه‌ای اتخاذ می‌شود. به عنوان مثال امسال برای اولین بار آشپزخانه‌ای در مکه ساختیم که ظرفیت طبخ ۸۰ هزار پرس غذا در یک وعده را دارد. اطلاع رسانی در مورد این اقدامات مسلماً اقدامی شایسته برای حجاج ایرانی است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، با اشاره تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه وجه سیاسی حج نیز سخن گفت و اضافه کرد: قطعا صداوسیما در زمینه تبیین منویات امام بزرگوار و رهبری نقشی مهم برعهده دارد. ایجاد وحدت بین مسئولان، مردم، اقوام و مذاهب و پرهیز از هر گونه اختلاف افکنی نیاز امروز ماست که رسانه ملی باید به آن توجه داشته باشد.

وی در خاتمه گفت: در این زمینه باید به خاطر داشته باشیم از هرگونه اسائه ادب به دیگر مذاهب اسلامی و طرح هر گونه مسائل تفرقه انگیز در حج خودداری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه