English

معرفی برندگان جوایز بفتا ۲۰۱۸ /سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری برنده بزرگ جوایز

مراسم اعطای جوایز هفتادویکمین دوره بفتا با اعطای جایزه بهترین فیلم به سه بیلبورد به کار خود پایان داد.

معرفی برندگان جوایز بفتا ۲۰۱۸ /سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری برنده بزرگ جوایز

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از آسوشیتدپرس، مراسم اهدای هفتاد و یکمین دوره جوایز آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی بریتانیا (بفتا) دیشب در رویال آلبرت هال لندن برگزار شد فیلم «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» به کارگردانی مارتین مک‌دونا موفق به کسب پنج جایزه از جمله جایزه بهترین فیلم این دوره شد.

این فیلم که در ۹ رشته نامزد شده بود همچنین برای بازی فرانسیس مک‌دورماند جایزه بهترین بازیگر زن و برای بازی سام راک‌ول جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل را دریافت کرد. جوایز بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و بهترین فیلم بریتانیایی نیز به این فیلم اهدا شد.

«شکل آب» به کارگردانی گیلرمو دل تورو که در ۱۲ رشته نامزد شده بود سه جایزه بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی و بهترین طراحی صحنه را به خانه برد. این کارگردان مکزیکی سال ۲۰۰۸ نیز برای فیلم اسپانیایی‌زبان «هزار توی پن» بفتای بهترین فیلم انگلیسی‌زبان را کسب کرده بود.

در مراسم دیشب جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی به گری اولدمن بریتانیایی برای ایفای نقش وینستون چرچیل در فیلم «تیره‌ترین ساعت» رسید و جایزه بهترین بازیگر زن مکمل به آلیسن جنی برای «من، تونیا» اهدا شد.

در عین حال «بلید رانر ۲۰۴۹» ساخته  دنی ویلنووا نیز موفق به کسب جایزه بهترین فیلمبرداری و بهترین جلوه‌های ویژه تصویری شد. «مرا با نام خودت صدا کن» نیز تنها موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی شد و «دانکرک»‌ جایزه بهترین صدا را دریافت کرد.

جایزه بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان بفتا نصیب فیلم کره‌ای «خدمتکار» ساخته پارک چان-ووک شد. به این ترتیب فیلم سینمایی فروشنده اصغر فرهادی از دریافت جایزه این بخش باز ماند. «او» ساخته پل ورهوفن از فرانسه، «اول پدرم را کشتند» ساخته آنجلینا جولی از کامبوج و «بی‌عشق» به کارگردانی آندری زویاگینتسف از روسیه دیگر نامزدهای این بخش بودند.

جایزه بهترین مستند نیز به «من کاکاسیاه تو نیستم» ساخته رائول پک اهدا شد و «کوکو» جایزه بهترین فیلم انیمیشن را به خانه برد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه