English

کتاب زیباترین عید منتشر شد

کتاب زیباترین عید نوشته سید محمد مهاجرانی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب زیباترین عید منتشر شد

به گزارش خبرگزاری موج، کتاب زیباترین عید نوشته سید محمد مهاجرانی با تصویرگری وجیهه گلمزاری و مژگان طائی‌نیا، توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب یکی از عناوین مجموعه «گنجشک‌های جمکران» است که مربوط به دفتر کودک و نوجوان این انتشارات می‌شود.

موضوع «زیباترین عید» معرفی عید غدیر به بچه‌ها در قالب داستان و تصویر است.

این کتاب طراحی ویژه‌ای دارد و از دو طرف ابتدا و انتها قابل مطالعه است. به این ترتیب که از ابتدا تا فصل ۲۵ کتاب از یک طرف خوانده می‌شود و سپس باید کتاب را سر و ته گرفت تا بتوان از طرف انتها تا میانه کتاب آن را مطالعه کرد. هر دو نیمه کتاب ۲۵ فصل دارند. و دو روی جلد کتاب ۱۸۰ درجه با هم اختلاف دارند و برای خواندشان باید کتاب را به صورت برعکس به دست گرفت.

در یک نیمه کتاب بچه‌های محله ای برای جشن غدیر خود را آماده می‌کنند و در نیمه دیگر، ماجرای تاریخی این واقعه روایت می‌شود. هر کدام از دو بخش کتاب هم توسط یکی از تصویرگران، نقاشی شده است.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

آقایی که نقش پیامبر را دارد روی بلندی می‌ایستد و خطبه می‌خواند و یک نفر دیگر با صدای بلند حرف‌های او را تکرار می‌کند و بعد اشاره می‌کند به فردی که نقش امام علی را دارد و می‌گوید بالا بیا. آن گاه دست او را می‌گیرد و تا جایی که می‌تواند بالا می‌برد و می‌گوید: «من کنت مولاه فعَلیُّ مولاه» هر کسی من مولا و رهبر او هستم، علی مولا و رهبر اوست.»

موج شادی و هیجان به راه می‌افتد و همه لبخندزنان صلوات می‌فرستند. لباس سفیدها یکی یکی جلو می‌روند و دست می‌دهند و تبریک می‌گویند.

ناگهان اتفاق جالبی می‌افتد: «تماشاچی‌ها هم شتابان جلو می‌روند و دست می‌دهند و تبریک می‌گویند.»

این کتاب با ۴۸ صفحه مصور رنگی، شمارگان ۳ هزار نسخه و قیمت ۱۲ هزار تومان منتشر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه