English

انتشار شماره جدید «نقد کتاب کودک و نوجوان»

چهاردهمین شماره فصلنامه «نقد کتاب کودک و نوجوان» با هدف معرفی و نقد کتاب‌ها و بررسی مسائل و مشکلات نشر کشور متنشر شد.

انتشار شماره جدید «نقد کتاب کودک و نوجوان»

به گزارش خبرگزاری موج، این فصلنامه با هدف معرفی و نقد کتاب‌ها و بررسی مسائل و مشکلات نشر کشور، در این حوزه فعالیت می‌کند و در آن نقدهای مختلفی بر کتاب‌های کودک و نوجوان دیده می‌شود.

در بخشی از سخن سردبیر این شماره از فصلنامه با عنوان «ادبیات نوجوان در آستانه تحولی دیگر» می‌خوانیم: «آمار فروش کتاب نشان می‌دهد که باراصلی کتاب‌خوانی در کشور ما بر عهده قشر دبیرستانی است...اتفاقی که در این سال‌های اخیر افتاده، خیل ترجمه رمان‌های نوجوانان از زبان انگلیسی به فارسی است که اتفاقا بسیار بیشتر از جریان اصلی کتب نوجوانان مورد استقبال قرار گرفته است... امروز ادبیات نوجوان در مرحله‌ای قرار دارد که باید هر چه بیشتر و بیشتر خود را از ادبیات کودک جدا کند. به همین دلیل هم آن چه امروز به عنوان مجلات نوجوانانه یا کتاب نوجوان منتشر می‌شود، عملا مورد اقبال و استقبال نوجوانان قرار نمی‌گیرد. ادبیات نوجوان امروز در نقطه‌ای تاریخی قرار دارد.»

در چهاردهمین شماره این فصلنامه آثار و نوشتارهایی از زهرا احمدی، رفیع افتخار، فاطمه حیدری، یحیی علوی فرد و... به چشم می‌خورد.

در این شماره از فصلنامه، کتاب‌هایی از شهلا انتظاریان، محمدرضا بایرامی، هدی حدادی، اسماعیل همتی، رضا هیرمندی و ... مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

مقاله‌های «پاستیل‌های کرمی»، «آنچه دوست دارم و دوست ندارم»، «میمون در کنسرت شبانه» و «مسافران سرزمین خورشید» از جمله مقاله‌های بخش «نقد تالیف» این شماره از فصلنامه هستند.

همچنین، در بخش «نقد ترجمه» چهاردهمین شماره فصلنامه «نقد کتاب کودک و نوجوان» مقاله‌های «پیامک عوضی»، «من گرسنه‌ام، من تشنه»، «سه‌گانه نگهبانان» و «شمال ناکجا» پیش روی خوانندگان قرار گرفته است.

چهاردهمین شماره فصلنامه «نقد کتاب کودک و نوجوان» با صاحب امتیازی خانه کتاب و سردبیری سیدعلی کاشفی خوانساری با قیمت ۱۰ هزار تومان منتشر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه