English

سیدعباس صالحی در نشست خبری:

نه تغییر در وزارت ارشاد ارزش است، نه ثبات

نه تغییر ارزش است نه ثبات، بلکه برنامه‌ها و کارکردها ارزش است. گاهی نیاز است که افراد تازه‌ای اضافه شوند و گاهی نیز می‌توان از افرادی که هستند بهره گرفت.

نه تغییر در وزارت ارشاد ارزش است، نه ثبات

به گزارش خبرگزاری موج، نخستین نشست خبری سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دقایقی پیش در مرکز همایش‌های این وزارتخانه آغاز شد.

وی در این نشست در سخنانی با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: اعتقادم این است رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی است و مسوولان باید خود را در آزمون رسانه قرار دهند در این یک ماه بنده سعی کردم برنامه‌ای که به مجلس دادم را اولویت قرار دهم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: الان سه هدف، 9 مسئله و 40 برنامه را مدنظر قرار داده‌ایم. در این 40 برنامه سه بسته قرار دارد؛ بسته اول بسته هویت ایرانی اسلامی است که دارای دو مسئله و 9 برنامه است. بسته دوم بسته تولید و مصرف فرهنگی است که دارای چهار بسته و 12 برنامه است. بسته سوم، بسته مناسبت‌های فرهنگی و بین المللی است که این بسته شامل سه بسته و 12 برنامه است.

صالحی تاکید کرد: این بسته‌ها به معاونت‌ها ابلاغ شده است تا برنامه‌های خود را بر این اساس هماهنگ کنند تا پایان مهرماه برنامه‌ها و اقدامات ما تکمیل شده باشد.

وی با اشاره به تدوین برنامه 100 روزه در وزارت ارشاد که مورد تاکید رییس جمهور در همه ابلاغیه‌ها به وزارت خانه‌ها نیز بود اشاره کرد و گفت: در این برنامه 100 روزه ما نکاتی را مد نظر قراد دادیم که از مهمترین آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد: بهبود فضای کسب و کار قدم اول است که شناسایی قوانین و مقرراتی که به این کار کمک می‌کند در دستور کار است. بسته دوم بسته شفافیت است که طبق آن همه فعالیت‌های مالی باید شفاف باشد و همه قراردادهای وزارت ارشاد با همه سازمان ها باید امکان انتشار داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بسته سوم را گفت‌وگوی فرهنگی هنری عنوان کرد و گفت: در این زمینه دبیرخانه فرهنگی هنری رسانه‌ای ما شروع به کار کرده است. ما گرفتار فقر گفت‌وگو در حوزه فرهنگ هستیم و تشکیل این دبیرخانه برای بهبود این شرایط کمک می‌کند.

صالحی افزود: مشورت‌گیری‌هایی که در این یک ماه انجام شد، این بود که ما در همه حوزه‌های فرهنگ و هنر پنج نفر انتخاب شدند و با آنها گفت‌وگوی انفرادی شد تا به عنوان گام اول صحبت‌های این افراد جمع آوری شد.

وی گفت: انسجام‌گرایی درونی وزارتخانه یک نکته مهم است که بخشی از اقدامات ما را در این یک ماه به خود اختصاص داد‌ وزارت ارشاد 10حوزه فعالیتی دارد که این 10 حوزه در هر بخش معاونت‌ها، سازمان‌ها و مدیریت‌های مختلف دارد این 10 حوزه هم در درون خودشان انسجام کمی دارند هم بیرون از خودشان انسجام‌شان کم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: 10 کارگروه در این مسئله شروع به کار کرده‌اند تا این انسجام‌ها بیشتر شود. نگاه بنده این است که ماه اول را به شناسایی و تدوین برنامه خودم برای وزارت اختصاص دهم. ماه دوم به استقرار معاونت‌ها، مدیریت‌ها و مجموعه‌ها است. نه تغییر ارزش است نه ثبات، بلکه برنامه‌ها و کارکردها ارزش است.گاهی نیاز است که افراد تازه‌ای اضافه شوند و گاهی نیز می‌توان از افرادی که هستند بهره گرفت و با برنامه‌های تازه و انرژی تازه با مجموعه ادامه فعالیت دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه