English

فراخوان جشنواره منطقه‌ای اروند منتشر شد

فراخوان پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اروند منتشر شد.

فراخوان جشنواره منطقه‌ای اروند منتشر شد

به گزارش خبرگزاری موج، پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اروند سوم تا ششم دی در استان خوزستان، شهر آبادان و با حضور استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و خوزستان برگزار می‌شود.

جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان با هدف حمایت از تولیدات حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای هنرجویان استان‌های سراسر کشور، شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی در خارج از مرکز، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی و ارتباط هرچه بیشتر میان مسئولان استانی و ستاد مرکزی سینمای جوانان ایران برای همکاری‌های دوجانبه برگزار می‌شوند.

جشنواره منطقه‌ای اروند در سه بخش مسابقه­ فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس برگزار می‌شود. بخش فیلم شامل ۲ بخش مسابقه و جنبی و حداکثر زمان فیلم‌ها در بخش مسابقه ۳۰ دقیقه است و این بخش توسط هیات انتخاب و داوری متشکل از سه تا پنج عضو از هنرمندان و کارشناسان داوری خواهد شد. بخش جنبی جشنواره که غیررقابتی‌ است فرصتی برای تبادل اندیشه‌ها و تجربه‌های هنرمندان و ایجاد زمینه‌ای ­ برای ارزیابی جایگاه آثار فیلمسازان فیلم کوتاه شامل نمایش ویژه، بزرگداشت، مرور آثار، نشست‌های تخصصی و ... است.

بخش فیلمنامه نیز به منظور کشف استعدادهای جوان در زمینه فیلمنامه‌نویسی و با توجه به اهمیت این حوزه به عنوان زیرساخت تولید فیلم در ۲ بخش بخش آزاد و اقتباسی یعنی اقتباس ادبی از متون کهن یا معاصر ایرانی، متون مرتبط با انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بیداری اسلامی با ذکر منبع برگزار می‌شود. فیلمنامه‌های ارسالی باید بر مبنای زمان حداکثر ۲۵ دقیقه نوشته و نباید تولید شده باشند. فیلمنامه‌ها توسط هیات داوران متشکل از سه کارشناس و هنرمند داوری خواهند شد.

بخش عکس جشنواره نیز شامل ۲ بخش مجموعه عکس و تک‌عکس است. در این بخش به مفاهیم والای فرهنگی براساس باورها و ویژگی‌های فرهنگی مناطق مختلف ایران اسلامی، ارایه اندیشه‌ای نو بر پایه پژوهشی جامع برای دستیابی به بیانی صریح و قدرتمند در ارایه یک اثر ناب پرداخته می‌شود. بخش مسابقه با موضوع آزاد برگزار می‌شود و شرکت در مسابقه برای عموم آزاد است. عکس‌ها توسط هیات داوران متشکل از سه کارشناس و هنرمند داوری خواهند شد.

شرکت همه‌ فیلمسازان، نهادها، سازمان‌های دولتی و تهیه‌کنندگان بخش خصوصی آزاد و ثبت‌نام در جشنواره تنها از طریق اینترنت امکان‌پذیر است، درخواست‌کنندگان با مراجعه به سایت www.iycs.ir می‌توانند شرایط کامل شرکت در جشنواره را مطالعه و فرم تقاضا را تکمیل کنند. مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار ششم آبان‌ سال‌جاری است.

پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان سوم تا ششم دی توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اروند در آبادان برگزار می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه